Meh. Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 Ok. WD Elements 1tb. Når den kjører idle lager den en svak lyd som når den overfører masse filer, sånn ca.Andre med samme problem? Nei, min pleier å "skru seg av" når den ikke er i bruk (bare ligger tilkoblet). Jeg bruker de ikke så ofte, og kan ikke si jeg har opplevd noen klare problemer med den Lenke til kommentar
Captn Jack Yarr'ow ! Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 Noen som har noe greia på hva som er best kjølevalg av disse to? : Corsair H50 Hydro Series Noctua NH-D14 Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 Jeg ville tatt Noctuaen hvis du har plass. Luft er imo bedre enn jukse-vann-kjøling Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 (endret) Jeg ville tatt Noctuaen hvis du har plass. Luft er imo bedre enn jukse-vann-kjøling Hva er det som er "juks" ved H50? Endret 26. januar 2010 av 2B'1 Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 (endret) CORSAIR H50 vc. Noctua NH-D14 Endret 26. januar 2010 av Corporal Clegg Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 Vann er vann. Kanskje litt juks om du skal kalle deg en vann-kjøler og vil inn i "miljøet" deres, men H50 er så og si i samme klasse som de billigere vannsettene. Lenke til kommentar
Teac Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 (endret) Noen som har noe greia på hva som er best kjølevalg av disse to? : Corsair H50 Hydro Series Noctua NH-D14 Hei, jeg har selv stått over det valget og jeg gikk for Noctua. Sånn som jeg har det nå så er begge to viftene koblet til, men begge kjører ULNA, ultra low noise eller noe sånnt. Når jeg hadde en eller begge to viftene koblet til på full pupp synes jeg det ble for støyende. Temperaturmessig så er Noctuaen veldig bra. Har slitt endel med å finne balansepunktet mellom overklokking og støy. Har man koblet til begge viftene på full pupp kan jeg hvertfall dra i5en min til 4ghz+, men nå har jeg den kjørende på ca 3.4 ghz. D14 @ dobbel U.L.N.A Endret 26. januar 2010 av Teac Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 Vannkjøling forbinder man som oftest med høy ytelse og lite støy. Ingen av delene kan sies om et billig-sett, selv om det i prinsippet også er vannkjøling. Derfor valgte jeg å kalle det 'jukse-vann'. Lenke til kommentar
bad__ip Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 Synes jeg må si at H50 kommer greit ut av tester, og samtidig så ser den bra ut. Men Noctua kjølerene er jo helt syka, både på hvor stille de går og hvor bra de faktisk kjøler. Hadde jeg fått tak i en svart Noctua vifte så hadde jeg valgt den fremfor H50, men frem til da... ... lenge leve H50! Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 Vannkjøling forbinder man som oftest med høy ytelse og lite støy. Ingen av delene kan sies om et billig-sett, selv om det i prinsippet også er vannkjøling. Derfor valgte jeg å kalle det 'jukse-vann'. Den er da vitterlig svært stillegående. Dog er jeg enig i hovedpoenget, selv om jeg liker produktet Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 1 stk 120mm vifte + pumpe. Altså like mye støy som en god luftkjøler ) Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 Ler litt hver gang når noen sier at vannkjøling er så mye stillere enn luftkjøling f.eks et dobbel radiator med 2 stk 120mm vifter støyer vel ikkje mindre enn en luftkjøler med 2 stk 120mm vifter med samme hastighet? Mange ganger så har folk radiatoren utenfor kabinettet, dermed ak ndet faktisk bli mere støy fra vannkjøling Vannkjøling er kult nok det, så lenge det ikkje lekker på komponentene. "oppned" kabinett er dermed et must synes jeg. Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 1 stk 120mm vifte + pumpe. Altså like mye støy som en god luftkjøler ) Ehm, og oppimot et High-End Vk-oppsett så er det ikke stillegående? Pumpen er ikke hørbar i et normalt kabinett, forplantninger av vibrasjoner er heller ikke et problem dersom du skrur den på godt nok. Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 I forhold til hva man får eliminert av støykilder; Ja 2 stillegående vifter i et high-end vannkjølingsoppsett vil kunne kjøle både GPU og CPU på et ytelsesnivå som er H50 overlegent (med mindre man setter push-pull på H50 - men da er støygevinsten 0 igjen). Du har helt rett Nizzen, men man må se på hvilke støykilder man eliminerer. Har man vann på kun CPU er det sjeldent noe å hente støymessig. Knebler man et skjermkort kan man komme fra det med lite støy og høy kjøleytelse. Vannkjøling er helt trygt om man gjør det skikkelig, og vedlikeholder gjevnlig. Men nei, lekkasje er ikke koselig Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 Min mening er, skal man ha vann så gjør det sikkelig eller gå for en sikkelig luftkjøler. Man får meget gode kjølere i dag og med et par høy rpm-vifter på så får man ikke dårlig kjøling. Man kan kjøre på høy klokk uten og ha for høy temp med luft også, men er man tempratur-freak så er vann tingen:D Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 mhmhmhmhmhmhm fikk plutselig lyst på i7 oppsett og SSD.. Sistnevnte får vel vente en liten stund. Men i7.. Hmmm :] Passer ille bra egentlig da jeg kan selge cpu,hovedkort og ram til stefaren min som jeg skal bygge pc for nå i nærmeste fremtid Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 Nå er du over på helt andre faktorer som igrunn ikke var relevant iforhold til diskusjonsemne. At du ikke klarer å se fordelen med Corsair H50 er vanskelig. Den yter bedre eller like godt som de beste luftkjølerene, den er stillegående (Legg merke til at jeg verken sammenligner med Luftkjølere eller High-End Vannkjølingsoppsett) i den form av at pumpen ikke gir fra seg vibrasjoner. Itilegg er den enklere å montere for folk flest (Med mindre du begynner å få teknikk på å montere store luftkjølere). Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 (endret) Enig med Gil, H50 yter faktisk ikke så veldig dårlig. Har et par kompiser som har testet den og de har vært fornøyde. Pluss den er så og si umulig og få lekasje av siden alt er fast fra fabrikken, så lenge ikke noe blir skadet da. Fant et bilde på forumet av den: https://www.diskusjon.no/index.php?act=atta...t&id=346258 Endret 27. januar 2010 av Amanita Muscaria Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 (endret) Nå er du over på helt andre faktorer som igrunn ikke var relevant iforhold til diskusjonsemne. Diskusjonsemnet her er hvorhvidt det var 'riktig' av meg å kalle H50 for juksevann(?). Det er hvertfall det jeg argumenterer for, så mulig vi prater litt forbi hverandre. Det er en god kjøler uten tvil, men personlig ville jeg heller gått for en god luftkjøler. Det er såklart fordeler og ulemper ved begge. Jeg har ikke 'rakket ned' på kjøleren i så måte. Hvis jeg har gitt uttrykk for det, så beklager jeg de dårlige formuleringene. Når det gjelder lekkasje osv så blir jo ikke det et problem med en slik kjøler. Den kommer til å miste en liten brøkdel av vannet over tid, men det er så lite, og krever så lang tid at det ikke blir noe problem. Den eneste klare fordelen jeg ser ved H50 foran en god luftkjøler er plassbruk. Endret 27. januar 2010 av Wikipedersen Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 https://prisguiden.no/profil/lister/109609 Any objections? Går for det hovedkortet mest pga den helt sorte stilen, men om noe er forferdelig dårlig med det kortet så ikke nøl med å si ifra. Blir nok ikke kjøpe før om 1-2 mnd's tid uansett Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå