KKake Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 alex: Litt av moroa med å kjøpe et nytt kabinett er egentlig å kjøpe et annet et enn det jeg allerede har. Må titte litt på Lian-Li og Silverstone sine kasser. Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 (endret) 1,5Mb/s er vel heller på 1.0 EDIT: Og det burde vel egentlig være snakk om Mb ikke MB... Windows oppgir overføring i MB/s, derfor ser jeg ingen grunn til å blande inn Mb i det hele, og nei, usb 1.1 har nøyaktig 1.5MB/s maksimal overføringshastighet. I praksis ligger hastighetene sjelden over 1MB/s Både wikipedia og skolens lærebok sier at USB 1.0 har overføringshastighet på 1,5 Mb/s, og at USB 1.1 har 12Mb/s Skulle så gjerne hatt bruk for massevis av maskiner Kunne ikke vært mer enig! Endret 21. januar 2010 av 2B'1 Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 1,5Mb/s er vel heller på 1.0 EDIT: Og det burde vel egentlig være snakk om Mb ikke MB... Windows oppgir overføring i MB/s, derfor ser jeg ingen grunn til å blande inn Mb i det hele, og nei, usb 1.1 har nøyaktig 1.5MB/s maksimal overføringshastighet. I praksis ligger hastighetene sjelden over 1MB/s Både wikipedia og skolens lærebok sier at USB 1.0 har overføringshastighet på 1,5 Mb/s, og at USB 1.1 har 12Mb/s Tror kanskje du skal lese litt mer i den boken, så vil du oppfatte at jeg har rett, og du misforstår. USB 1.1 har en maksimal overføringshastighet på 1.5MB/s, i praksis sjelden over 1MB/s. DVS: En tiendel av det han fikk i sin overføring (hva var det, 11MB/s?) Kan også nevne at min bok også støtter meg i dette (universitetsutdannelse om data ) Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 (endret) Jeg har lest det som er å lese om hardware i læreboka, men synes det er litt rart at det ikke står det samme i begge bøkene... Det kan godt være du har rett, men etter det jeg har lært er det 12Mb/s som er maks hastighet på USB 1.1. Snodig at det står forskjellig i bøkene... Endret 21. januar 2010 av 2B'1 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 Det er flisespikking uansett. Lenke til kommentar
Martin HaTh Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 (endret) # A low speed rate of 1.5 Mbit/s is defined by USB 1.0. It is very similar to "full speed" operation except each bit takes 8 times as long to transmit. It is intended primarily to save cost in low-bandwidth human interface devices (HID) such as keyboards, mice, and joysticks.# The full speed rate of 12 Mbit/s is the basic USB data rate defined by USB 1.1. All USB hubs support full speed. Altså rundt 1,5 MB/s Endret 21. januar 2010 av Martin HaTh Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 Jeg har lest det som er å lese om hardware i læreboka, men synes det er litt rart at det ikke står det samme i begge bøkene... Det kan godt være du har rett, men etter det jeg har lært er det 12Mb/s som er maks hastighet på USB 1.1. Snodig at det står forskjellig i bøkene... Du vet ikke forskjellen på bits og bytes? Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 (endret) Joa, om læreren vår har lært oss rett er en byte 8 bit, og en bit er enten 1 eller 0... Beklager feiltagelsen... Jeg har ikke gått så veldig mye i dybden rundt det enda Endret 21. januar 2010 av 2B'1 Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 Noen som kan forklare hva sidevekslet minne er? Lenke til kommentar
johome Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 (endret) Tror det er det samme som Page fila. Windows bruker den når du har lite RAM ledig (mye tregere enn RAM). Jeg har 8GB RAM , og har derfor slått av pagefilen. Du finner den ved å gå til : Start > ControlPanel > System > Advanced > Performance > Advanced > Virtual Memory Endret 21. januar 2010 av johome Lenke til kommentar
Captn Jack Yarr'ow ! Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 Joa, om læreren vår har lært oss rett er en byte 8 bit, og en bit er enten 1 eller 0... Beklager feiltagelsen... Jeg har ikke gått så veldig mye i dybden rundt det enda Korrekt Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 En byte er ikke bestandig 8bit. En bit er bestandig 1 eller 0. Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 (endret) Hva er det som gjør at den kan være noe annet enn 8bit? Endret 21. januar 2010 av 2B'1 Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 En byte kan teoretisk sætt være hva som helst antall bit, men det har blitt en "defacto" standard i dataverdenen at det går 8 bit på en byte. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 De-Facto-standarden for en byte er 8 bit, men det er platformavhengig, så man kan ikke anta at 1byte = 8bit i enhver situasjon. Man trenger ikke gå lenger enn til sata-kontrollere i enhver moderne maskin for å finne et tilfelle der en byte er mer enn 8bits. (10bits = 1byte for sata-standarden) Se wikipediaartikkelen om byte for mer info. http://en.wikipedia.org/wiki/Byte Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 Oki, takk for kjappe svar Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 Jann-ove: Det er sant at s-ata sender 10bit på en byte, men det er en slags forlengelse av det vi allerede har, da det er 8 bit med data, + 2 kontrollbits. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 (endret) # A low speed rate of 1.5 Mbit/s is defined by USB 1.0. It is very similar to "full speed" operation except each bit takes 8 times as long to transmit. It is intended primarily to save cost in low-bandwidth human interface devices (HID) such as keyboards, mice, and joysticks.# The full speed rate of 12 Mbit/s is the basic USB data rate defined by USB 1.1. All USB hubs support full speed. Altså rundt 1,5 MB/s USB 1.1 allowed a maximum transfer rate of 12Mbits/second. It is now obsolete, but both of its speeds (1.5Mbps & 12Mbps) are being adopted into USB 2.0, and they are now called Original USB officially. Though some manufacturers label their products Full-Speed USB. Note that this seems a bit deceptive as it's easy to mistake Full-Speed for Hi-Speed. You won't be fooled from now on as you now aware that Full Speed USB is only 12Mbits/second where Hi-Speed USB mode is capable of a much faster 480Mbits/second. Ikkje alltid lett å vite for folk forskjell på megabits og megabytes Man lærer det for når man får for lite nedlastingshastighet på internettlinja Jeg laster bare ned med 11,5 Megabytes/s Endret 21. januar 2010 av Nizzen Lenke til kommentar
KKake Skrevet 22. januar 2010 Del Skrevet 22. januar 2010 Siden jeg har fått en ripe i mitt Antec P180 Mini, så vurderer jeg som sagt tidligere et nytt kabinett. Fikk en litt kul tanke her nå om at siden jeg har et lite PC-prosjekt jeg kaller "Black 'n' White", så kunne det jo vært fett å kjøpe et hvitt P180 Mini, ta av panelene og sette de på den sorte ramma til mitt sorte P180 Mini. Hva synes dere om idéen? Lenke til kommentar
Balli Skrevet 22. januar 2010 Del Skrevet 22. januar 2010 Siden jeg har fått en ripe i mitt Antec P180 Mini, så vurderer jeg som sagt tidligere et nytt kabinett. Fikk en litt kul tanke her nå om at siden jeg har et lite PC-prosjekt jeg kaller "Black 'n' White", så kunne det jo vært fett å kjøpe et hvitt P180 Mini, ta av panelene og sette de på den sorte ramma til mitt sorte P180 Mini. Hva synes dere om idéen? sounds like pure awesomeness hvis det blit bra kan det hende jeg kopierer deg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå