Teac Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 Harddisker støyer en god del ja. Merker stor forskjell om en ikke skrur fast diskene skikkelig. Da får man vibrasjonen i tillegg. Slet litt med det på Corsair 800D. Der er det slike plastikk skinner som skal gjøre ting skrueløst, men slet litt med og få diskene til å stå skikkelig i spenn. Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 Hvor får jeg kjøpt gode o-ringer forresten? Og trenger jeg noe mer en et par oringer og strips? Vanlig rørleggerforretning eller lingnende har slikt. Kun O-ringer og stripsdu trenger Kjøpte 5 av disse da Netshop hadde dem til 30 kroner stykket. Funker bra, men strikkene ryker lett som fa'n. Men man trenger jo bare halvparten av strikkene som følger med så. Forresten Lox, sunbeam har reservestrikk til denne, som sikkert kan brukes alene Koster 19,- kroner hos Netshop. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 Noen som har vært borti retur hos BenQ? Syns det tar usedvanlig lang tid :| Min bror kjøpte seg skjerm i midten av desember, fra komplett. Den kom DOA, og måtte returneres til BenQ - nå har det gått en måned siden returen ble godkjent, og alikevel har han ikke fått erstatning. (Jeg holder på å bli utålmodig, siden jeg får tilbake gammelskjermen min når han får den nye skjermen...) Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 RMA er alltid tregt nesten. Eneste RMA-sak som har gått på skinner her vært en sak hos Amentio (ja, Amentio). En disk som konka, og den saken var biff på under en uke. Jeg har forresten en disk her som har gått konken. Kommer en høy klikkelyd fra den, og alt henger seg når den kobles til. Ikke alltid POST fullføres engang. Problemet er.. Jeg kjøpte den hos en slektning som er harddiskmann, så han husker ikke hvor han har kjøpt den. Merket er Western Digital, og de kjører kun RMA gjennom butikk. Hva gjør jeg? Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 Tøseguri: vurder billig-dac fra kina, plenty av gode tilbud på ebay - og prisen behøver ikke være ille. Jeg kjøpte en billig dac til 600,- og den spiller skremmende pra. Banker studiolydkortet mitt til 2k, og har innebygd hodetelefoner som driver K701-ene mine utrolig bra. http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewI...1#ht_6548wt_894 <- den innebygde hodetelefonforsterkeren bruker en chip som er ekstremt strømsterk, og driver lett det meste av normale hodetelefoner. Siden det er en optisk/coax dac, så er pengene brukt der det utgjør mest for lyden. Lenke til kommentar
Teac Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 Kunne selv tenkt meg en DAC. Utrolig hvor mye støy en får gjennom pcen :/ Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 Optisk dac er ekstra snedig når det gjelder støy - siden man plutselig utelukker alle muligheter for jord-problemer mellom annlegg og pc. Den ebay-selgeren deklarerer forøvrig lav verdi sånn at man lander på rett under 600,- for den dac-en. Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 Jeg har forresten en disk her som har gått konken. Kommer en høy klikkelyd fra den, og alt henger seg når den kobles til. Ikke alltid POST fullføres engang. Problemet er.. Jeg kjøpte den hos en slektning som er harddiskmann, så han husker ikke hvor han har kjøpt den. Merket er Western Digital, og de kjører kun RMA gjennom butikk. Hva gjør jeg? A-hem.. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 Innser at du ikke har like mye rettigheter når du kjøper brukt uten å få med kvittering, og kjøper ny disk istedet for å tulle mer med den. Lenke til kommentar
Teac Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 Optisk dac er ekstra snedig når det gjelder støy - siden man plutselig utelukker alle muligheter for jord-problemer mellom annlegg og pc. Den ebay-selgeren deklarerer forøvrig lav verdi sånn at man lander på rett under 600,- for den dac-en. Vil man ikke fjerne det meste av støy om en kjører både coaxial og spdif til hodetelefoner eller forsterker? Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 (endret) Takk for et fantastisk godt svar Jann. Setter pris på det Jeg vet da utmerket godt at man skal ha med kvittering osv, men når jeg får en haug disker til 50 kroner sier jeg ikke nei takk. Men det er - uansett pris - kjedelig å la 400GB gå i søppla, når det er en disk med 5 års garanti. Endret 15. januar 2010 av Wikipedersen Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 Angående kabinetter der man setter hder på skinner eller klikker de bare på plass, så skrur jeg alltid vekk det og bruker skruer så de sitter bom fast. Men tror o-ring er det beste med tanke på vibrasjons-støy. Lurer på om jeg skal teste det så raptorene blir litt roligere :!: De oppfører jo seg som en jokkeglad hund...hompetihump Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 Noen som har erfaring med hotswapløsningen til Zalman? Tenker på f.eks dette kabinettet: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=572861 Skal bygge en I7-xenonserver, og av kostnadsmessige årsaker blir det å bruke hotswappbare harddisker til backup istedet for tape. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 Noen som har erfaring med hotswapløsningen til Zalman? Tenker på f.eks dette kabinettet: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=572861 Skal bygge en I7-xenonserver, og av kostnadsmessige årsaker blir det å bruke hotswappbare harddisker til backup istedet for tape. Er det egentlig noen som bruker tape i 2010? Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 Tydligvis....... Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 Meg, når jeg ikke føler for å sløse strips. Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 ja, strips blakker deg totalt :!: Lenke til kommentar
Petter Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 Jeg er forelsket <3 flyttet over maskina mi i det nye kabinettet nå det er STORT!!! Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 ja, strips blakker deg totalt :!: Haha, ja absolutt! Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 Noen som har erfaring med hotswapløsningen til Zalman? Tenker på f.eks dette kabinettet: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=572861 Skal bygge en I7-xenonserver, og av kostnadsmessige årsaker blir det å bruke hotswappbare harddisker til backup istedet for tape. Er det egentlig noen som bruker tape i 2010? Duct Tape, just as MacGyver Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå