Gå til innhold

Hardwarekaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dårlig med plass til disker i den der. m-ITX er dog veldig sexy for HTPC.

Den så jo ikke dum ut Kongen.

Nei, er jo sikkert grei til sitt bruk. Trodde bare at i3 var det som skulle ta over for Duo-ene jeg. :p Men som Nizzen sier, så er den sikkert en god klokker.

Lenke til kommentar

Jeg har en 400w'er som du kan få låne i mellomtiden, hvis det blir krise. Faktisk en 750w'er også.

Modding? Er snakk om 4 skruer ;) Men Mist har noen som er ganske så stille. Antec har også en 500 watter som er passiv. Dog ikke tilgjengelig i Norge, men Norge er jo ikke noe land å snakke om når det kommer til HW.

Lenke til kommentar
Jeg har en 400w'er som du kan få låne i mellomtiden, hvis det blir krise. Faktisk en 750w'er også.

Modding? Er snakk om 4 skruer ;) Men Mist har noen som er ganske så stille. Antec har også en 500 watter som er passiv. Dog ikke tilgjengelig i Norge, men Norge er jo ikke noe land å snakke om når det kommer til HW.

Takker, men er ikke krise (enda).

Alt som tar knekken på garantiklistremerket regner jeg som modding :p Tror nok det blir en Antec signature 650W, ifølge SPCR er den veldig god.

Lenke til kommentar

Kobla til Noctua D14 i maskinen idag. Det var et skikkelig helve*e :p 1 mm klaring mellom skjermkort og prosessorvifte. Måtte ta ut skjermkortet for å få festa vifta. Når jeg hadde plugga i viften og starta maskinen bråkte den ganske mye så jeg måtte ut med skjermkortet og koble fra den ene vifta. Lyden ble litt lavere. Lurer litt på hvordan jeg skal få vifta til å lage minst mulig støy.

Finnes det noen program for å stille på prosessorvifta ?

post-105988-1263498746_thumb.jpg

post-105988-1263498756_thumb.jpg

Endret av Teac
Lenke til kommentar

Psychokjøler Teac. Har sett litt på en kjøler fra Noctua som jeg lurer på å ha i en HTPC. Den er såppas lav at den passer i kassa, men såppas stor at den klarer en E6600 passivt (sett at gjennomstrømninga i kabinettet er grei).

Men søkke ta, kvalitet koster. Disker er støykilde #1. Vifter bråker sjeldent mye, med mindre man er freak på det og skal ha en haug av dem. Fatter ikke folk som pakker 6-12 vifter i kassa og tror tempen blir så fryktelig mye bedre.

Endret av Wikipedersen
Lenke til kommentar
Kobla til Noctua D14 i maskinen idag. Det var et skikkelig helve*e :p 1 mm klaring mellom skjermkort og prosessorvifte. Måtte ta ut skjermkortet for å få festa vifta. Når jeg hadde plugga i viften og starta maskinen bråkte den ganske mye så jeg måtte ut med skjermkortet og koble fra den ene vifta. Lyden ble litt lavere. Lurer litt på hvordan jeg skal få vifta til å lage minst mulig støy.

Jeg ser for meg den der på mATX-kortet mitt :wee:

Hvordan er det med plass i forhold til sidedøra/-vinduet?

Lenke til kommentar

Jeg ser for meg den der på mATX-kortet mitt :wee:

Hvordan er det med plass i forhold til sidedøra/-vinduet?

Ganske god klaring mellom dør og vifta. Kanskje et 2-3 cm. Har fått til innstillingene sånn noenlunde på plass. Har på den begrensningkabelen på begge viftene nå. Koblet den ene vifta på cpu-plassen og en på et av kabinettvifte plassene. Nå er vifta ganske rolig. Temperaturen ligger på ca 29-31 grader under idle @ 3.2 ghz.

post-105988-1263502257_thumb.jpg

post-105988-1263502262_thumb.jpg

Endret av Teac
Lenke til kommentar
Men søkke ta, kvalitet koster. Disker er støykilde #1. Vifter bråker sjeldent mye, med mindre man er freak på det og skal ha en haug av dem. Fatter ikke folk som pakker 6-12 vifter i kassa og tror tempen blir så fryktelig mye bedre.

Vurderte å kjøpe noen 2,5" disker. 3,5" disker bråker temmelig mye som du sier, spesielt den ene jeg har som har et stort antall plater. Akustikk-støy er ikke noe jeg bryr meg om, det jeg bryr meg mest om er når diskene spinner synkront og skaper en slags sinuskurve av vibrasjoner.

Lenke til kommentar

Vurderte å kjøpe noen 2,5" disker. 3,5" disker bråker temmelig mye som du sier, spesielt den ene jeg har som har et stort antall plater. Akustikk-støy er ikke noe jeg bryr meg om, det jeg bryr meg mest om er når diskene spinner synkront og skaper en slags sinuskurve av vibrasjoner.

Sliter med AKKURAT det samme, utrolig irriterende. Gjorde en test hvor jeg kjørte pc-en med alle harddisker trukket ut, gud så stille og rolig det ble! Blir nok strikkoppheng for min del, da økonomien ikke tåler nye hdder og ssd-disker akkurat nå.

EDIT: Hvor får jeg kjøpt gode o-ringer forresten? Og trenger jeg noe mer en et par oringer og strips?

Endret av Chris_lox
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...