Gå til innhold

Hardwarekaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har kjørt dualboot W7 og XP en stund på laptopen min, men har formatert hele W7 disken nå.

Men likevel så kommer valget om hvilket OS jeg vil boote ved oppstart, hvordan får jeg fjernet dette, slik at den går rett inn i XP?

Her er det som står i boot.int filen:

;
;Warning: Boot.ini is used on Windows XP and earlier operating systems.
;Warning: Use BCDEDIT.exe to modify Windows Vista boot options.
;
[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(3)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(3)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional (on Volume 3)" /NOEXECUTE=OPTIN /FASTDETECT

Hva skal jeg fjern får å unngå å få opp valg om å velge OS og boote rett inn i XP?

Lenke til kommentar

Hos meg er 3 tallet et 1 tall ,altså jeg har bare en partisjon på min SSD.

Foreslår at du sender en PM til hårek for å være på den sikre siden.

boot.ini filen er ikke til å spøke med. Kødder du med den risikerer du at dataen nekter å boote.

Hva viser diskbehandlingen din ?

Endret av johome
Lenke til kommentar
Hva skal jeg fjern får å unngå å få opp valg om å velge OS og boote rett inn i XP?

Høyreklikk på My Computer -> Advanced -> Startup and Recovery

Fjern haken ved "Time to display list of operating systems"

Jeg tror du gjør det samme ved å slette

timeout=30

men jeg er ikke helt sikker.

Fjerner du haken fikser windows det for deg. :)

Lenke til kommentar

Har den grå/svarte versjonen jeg. Mortis her på forumet har den hvite versjonen. Prøver dog å få kompisen min, som skal ha ny PC til å kjøpe P180 Mini i hvitt. :dribble:

Har en sidedør med riper og faenskap i ja, som jeg kan prøve meg litt ut på. :p Ikke så farlig om den går til helvette liksom. Og om det faktisk, på et hvis går bra, så kan jeg prøve meg på den fine døra. :D

Lenke til kommentar

Tja, kunne faktisk stått i stil med navnet for hva jeg tenkte skulle bli på dette evtuelle prosjeket da. Black'n'white. Temaet ville jo da blitt sort og hvitt, der kabelstrømpene ville være sorte og hvite, viftene sorte og hvite, og forhåpentligvis sort HW. Men kjenner jeg meg selv rett forblir det nok et luftslott. :p Men, nå er det natta for meg, så da sier jeg god natt til mine med-geeks! :wee:

Lenke til kommentar
Slik lakk er billig på europrice, og legger man litt arbeid i pussing og korrekt lakkering blir resultatet fantastisk.

Men det er ikke i nærheten av å være like motstandsdyktige som lakk fra en ordentlig fabrikk. Dessuten er det svært dyrt, 5-600 kroner går fort, ikke mange hundrelapper skal til så kan du sette det bort for ordentlig lakkering :)

Lenke til kommentar

Er det noen som kjeder seg? Jeg har satt opp min første CS 1.6 Deathmatch server :D Den kjøres på linuxserveren min og er koblet på 100/100 linja mi :) Regner med at pingen er rimelig grei. Iallefall de som er tilkoblet NIX :mrgreen:

217.14.14.112:27016 #marksmen - #1 DEATHMATCH

Åpen for alle hw noobs :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...