Meh. Skrevet 4. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 4. januar 2010 (endret) Har noen her erfaring med coolbits.dk? Jeg vurderer å bestille to av hver av disse http://coolbits.dk/en/fans-37/accessories-...r-10cm-638.html http://coolbits.dk/en/fans-37/accessories-...dapter-221.html eller denne http://coolbits.dk/en/fans-37/accessories-...ontrol-227.html Hvor/Hvordan er det meningen å feste sistnevnte egentlig? EDIT: Har noen erfaring med Zalman ZM-MFC1-Plus? Kan du/dere i så fall fortelle meg hva de hvite kontaktene gjør sammenlignet med de blå? (Se http://c1.neweggimages.com/NeweggImage/pro...999-171-05.jpg) På zalman.com står det C1 Cable x 2 - Active RPM SensingC2 Cable x 4 - Non-RPM Sensing Vil dette si at de hvite kan kobles videre til HK mens de blå ikke kan det? Endret 4. januar 2010 av 2B'1 Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 4. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 4. januar 2010 Hadde tatt sidewinder istedenfor hvis de har det du skal ha, billig frakt osv. Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 5. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 5. januar 2010 Evt. Chiledpc.co.uk Lenke til kommentar
KKake Skrevet 5. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 5. januar 2010 Egentlig mer software enn hardwarerelatert, men er det mulig å kjøpe en Windows 7 lisens over nettet og laste ned ISO-filen, istedenfor å kjøpe det fysisk? Lenke til kommentar
Papirkurven Skrevet 5. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 5. januar 2010 Jeg kjøpte 8 lisenser og lastet ned ISO. Men det tilbude er vell borte nå. Men det er sikkert andre plasser du får kjøpt det og. Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 5. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 5. januar 2010 http://www.dustinhome.no/pd_5010334594.aspx Weyh, billig og OK kasse. Den der skal vurderes til random pc'er som bygges til familemedlemmer etc. Lenke til kommentar
Balli Skrevet 5. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 5. januar 2010 (endret) trur jeg heller ville satset på dette da det koster 100kr mer og har med en 500watter Endret 5. januar 2010 av alexbalibander Lenke til kommentar
Teac Skrevet 5. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 5. januar 2010 trur jeg heller ville satset på dette da det koster 100kr mer og har med en 500watter 363,-(!) Frakten kan vell ikke dekkes engang Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 5. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 5. januar 2010 Wee jeg skal bygge HTPC :] Beste av alt er vel at jeg ikke betaler noe for den. Ka tycks: ? https://prisguiden.no/profil/lister/110563 Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 5. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 5. januar 2010 Möllers Tran: idioti. Man putter ikke en strømkrevende prosessor i en htpc. Helst bør man velge et hovedkort med integrert grafikk som støtter CUDA, men vil man ikke det så holder selv en grei og billig 2-kjerne til dekoding av tung 1080p x264. Støy er relevant i en typisk htpc-situasjon. Skjermkort med hdmi+hdmi-lyd er også viktig, ellers går man glipp av de beste lydformatene på blu-ray. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 5. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 5. januar 2010 (endret) Möllers Tran: idioti. Man putter ikke en strømkrevende prosessor i en htpc. Smak og behag og hva han skal bruke den til du. Om lasten er lav vil den ikke bli ekstremt varm samt at han har ekstra kraft når det trengs. Endret 5. januar 2010 av Theo343 Lenke til kommentar
johome Skrevet 5. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 5. januar 2010 Jeg rotet litt rundt i kabinettet og måtte midlertidig fjerne ledninger. Forandret litt med plasseringen av SATA ledningene på HK'et. Nå dukker den ene Samsung F1 disken min som IDE disk i BIOS, mens de andre er SATA. Samtlige F1 disker har tidligere dukket opp som SATA disker. Er det noe å bekymre meg for , eller ? Lenke til kommentar
Papirkurven Skrevet 5. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 5. januar 2010 (endret) Hva gjør en HTPC til en HTPC? At den står ved siden av TV'en og blir brukt til og spille av musikk og filmer, og kanskje surfe litt på storskjerm? Da kan det jo være like greit og bruke en bærbar PC? Eller er det noe annet spesielt ved den? Endret 5. januar 2010 av blashyrkh Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 5. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 5. januar 2010 En bærbar-pc vil ikke være en HTPC fordi det er en bærbar-pc Lenke til kommentar
Papirkurven Skrevet 5. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 5. januar 2010 Nei men at du kan bruke det ISTEDENFOR en htpc. Heter det liksom bare htpc fordi den blir brukt som film/musikk avspiller til TVen/hjemmekinoen? Bare lurer siden jeg ser at det så mange som har slike. Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 5. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 5. januar 2010 (endret) Hva gjør en HTPC til en HTPC? At den står ved siden av TV'en og blir brukt til og spille av musikk og filmer, og kanskje surfe litt på storskjerm? Da kan det jo være like greit og bruke en bærbar PC? Eller er det noe annet spesielt ved den? En server er en server på grunn av bruken. Er ikke bare dual-CPU rack-servere som står i kontorbygg som heter server. En PC, eller en personlig datamaskin, er også en PC pga bruken. I tillegg varierer maskinvaren en del alt etter bruk. Derfor de forskjellige navnene. Wikipedersen: Men så er en laptop bygd på en helt annen måte. En server, en PC og en HTPC kan se 100% identiske ut. Endret 5. januar 2010 av Benny Lenke til kommentar
KKake Skrevet 5. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 5. januar 2010 (endret) Dog er som regel de forskjellige datamaskinene optimalisert for sitt brukt da. En HTPC er som regel mindre enn både en PC og en server, har komponenter med lavt støynivå og som er akkurat er kraftige nok til å dra HD-filmer, og har nødvenige utganger for mediebruk. En server er som gjerne større enn den typiske PC, og lagringsplass og stabilitet er prioritert fremfor ytelse og lavt støynivå. En "vanlig" PC er igjen optimalisert for sitt bruk, om det er spilling eller kontorbruk, eller om det er en støyallergiker som skal ha PC-en. En typisk PC har midi eller mini -kabinett, og er altså sånn passe store. Endret 5. januar 2010 av KongKake Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 5. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 5. januar 2010 (endret) Jau, vet prosessoren er litt overkill, men hvorfor ikke gå for ytelse når prisen er den samme. Temp er ikke noe å bry seg om da det er en 45nm og jeg har ingen planer om å klokke denne maskinen. Integrert grafikk ser jeg ingen nytte med whatsoever, da denne HTPC'en skal også brukes litt til spill på storskjerm. 4850 har vel hdmi lyd? og HDMI kan fåes igjennom DVI. EDIT: w0ps, ser nå at jeg ikke har lagt til et skjermkort.. EDIT: Byttet ut med 9800GT istedenfor.. Litt mindre.. EDIT: Byttet prosessor med E8400 for litt lavere totalpris... Endret 5. januar 2010 av Möllers Tran Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 5. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 5. januar 2010 Om man klarer å vente litt så er kombinasjonen Intel Atom og det broadcom hardwareakselerasjonskortet for HD-video meget interessant. Da drar man alt av L5.1 h264 med totalforbruk på < 25W. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 5. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 5. januar 2010 Du glemte å nevne skjermkortet i listen... Men uansett - bryr du deg om støy så velger du en annen cpu. Siden htpc-er ofte står i rom som brukes av andre bør du også forsikre deg om at det går bra med støy for de også, om det er aktuelt. Vet at jeg hadde fått problemer om jeg hadde satt en htpc med vifte i stua her Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå