Gå til innhold

Hardwarekaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fikk en liten blåskjerm her, lurer på om noen kan hjelpe. Fått blåskjerm ofte på nye PCn her. Noe info ligger i spoiler, blåskjerm blir så fort borte så rakk ikke ta bilde.

Problemsignatur:

Navn på problemhendelse: BlueScreen

OS-versjon: 6.1.7600.2.0.0.256.48

ID for nasjonal innstilling: 1044

Tilleggsinformasjon om problemet:

BCCode: 50

BCP1: FFFFF880062B90A0

BCP2: 0000000000000001

BCP3: FFFFF80001A71E62

BCP4: 0000000000000000

OS Version: 6_1_7600

Service Pack: 0_0

Product: 256_1

Filer som bidrar til å beskrive problemet:

C:\Windows\Minidump10210-8673-01.dmp

C:\Users\MrFlyingCircus\AppData\Local\Temp\WER-12994-0.sysdata.xml

Lenke til kommentar
Fikk en liten blåskjerm her, lurer på om noen kan hjelpe. Fått blåskjerm ofte på nye PCn her. Noe info ligger i spoiler, blåskjerm blir så fort borte så rakk ikke ta bilde.

Problemsignatur:

Navn på problemhendelse: BlueScreen

OS-versjon: 6.1.7600.2.0.0.256.48

ID for nasjonal innstilling: 1044

Tilleggsinformasjon om problemet:

BCCode: 50

BCP1: FFFFF880062B90A0

BCP2: 0000000000000001

BCP3: FFFFF80001A71E62

BCP4: 0000000000000000

OS Version: 6_1_7600

Service Pack: 0_0

Product: 256_1

Filer som bidrar til å beskrive problemet:

C:\Windows\Minidump10210-8673-01.dmp

C:\Users\MrFlyingCircus\AppData\Local\Temp\WER-12994-0.sysdata.xml

Wild guess:

Sett opp volt på rammen din hvis du har ddr2 :)

Jeg vet dog ikkje åssen maskinvare du har :p

Lenke til kommentar
Wild guess:

Sett opp volt på rammen din hvis du har ddr2 :)

Jeg vet dog ikkje åssen maskinvare du har :p

DDR3, aktivert XMS eller hva enn nå det het i bios for ram og cpu sin skyld..

Hardware:

Intel CORE I7 860

ASUS Maximus III Formula

HIS Radeon HD 3870

Corsair Dominator 4GB 1600MHz

Intel x25-m 80 GB SSD

Amanita Muscaria: For så vidt ikke clocket maskina, men jeg kjører 1600MHz ram. Den skal i følge ramprodusent vere kompitabel med HK!

Endret av aGal
Lenke til kommentar
Va er dette XMS greia? Kompis av meg har samme ram som du aGal, og han skrudde på denne XMS tingen, og etter en dag gikk den ene ram brikken hans til helvette. :p

Hmm, kanskje jeg skal slå av det, sette den manuelt til 1600mhz? Eller vil det gå ut over andre komponenter? Kan ikke så mye om åssen det innvirker på andre ting så må bare spørre.

Lenke til kommentar
Vet ikke. Jeg tørt ikke og røre denne XMS'en etter at rammen til kompisen min røyk. :p Jeg får heller ikke til og sette den manuelt til 1600MHz, selv om det er det den SKAL være. Så nå står den på auto @ 1200Mhz.

Jeg er helt sikker på at jeg får satt den manuelt til 1600mhz her!

Men er litt redd for volt osv ikke er riktig om jeg gjør det, ønsker jo ikke ødelegge noe.

EDIT: Får håpe det ikke er noe som ryker her! Får ta en titt i bios etter fimen jeg ser på er ferdig!

Endret av aGal
Lenke til kommentar

Amanita Muscaria: XMS skal vere stabilt ja, men i praksis kan man aldri vite :p Jeg får nok prøve meg litt frem for å se om det blir stabilt.

Har oppdatert til nyeste drivere på det som er, unntaket er vel SSD som jeg trur ikke har nyeste firmwire, vet ikke om det kan ha noe å si.

Varierer hva som skjer med maskina, noen ganger blåskjerm andre ganger henger den seg bare og må restartes manuelt. Noen dager funker det helt fint, andre dager henger den seg et par ganger på halvtimen.

EDIT: Tok en titt i bios nå, virka som at når XMS var aktivert kjørte rammen på 1,8 volt.

Satt den til "auto" nå da er volt på 1,65, men 1333mhz da.

CPU derimot ser ut til å kjøre 150mhz over stock, mao 2,95ghz.

Litt sent nå så får nok bruke litt tid i morgen på å sjekke ut mer.

Endret av aGal
Lenke til kommentar

Jeg har "tuklet" litt med dataen min.

Forandret litt med plasseringen av SATA ledningene på HK'et.

Nå dukker den ene Samsung F1 disken min som IDE disk i BIOS, mens de andre er SATA.

Samtlige F1 disker har tidligere dukket opp som SATA disker.

Er det noe å bekymre meg for , eller ?

Lenke til kommentar
Amanita Muscaria: XMS skal vere stabilt ja, men i praksis kan man aldri vite :p Jeg får nok prøve meg litt frem for å se om det blir stabilt.

Har oppdatert til nyeste drivere på det som er, unntaket er vel SSD som jeg trur ikke har nyeste firmwire, vet ikke om det kan ha noe å si.

Varierer hva som skjer med maskina, noen ganger blåskjerm andre ganger henger den seg bare og må restartes manuelt. Noen dager funker det helt fint, andre dager henger den seg et par ganger på halvtimen.

EDIT: Tok en titt i bios nå, virka som at når XMS var aktivert kjørte rammen på 1,8 volt.

Satt den til "auto" nå da er volt på 1,65, men 1333mhz da.

CPU derimot ser ut til å kjøre 150mhz over stock, mao 2,95ghz.

Litt sent nå så får nok bruke litt tid i morgen på å sjekke ut mer.

Har du link til eksakt hvilke rambrikker du har? Hvis det blir 1.8 volt med xms, så kan det faktisk være at du har ddr3 rambrikker som er spesifisert for 1.8 eller 1.9 volt. Disse brikkene var jo standard før i5 og i7 kom :)

Lenke til kommentar
Har du link til eksakt hvilke rambrikker du har? Hvis det blir 1.8 volt med xms, så kan det faktisk være at du har ddr3 rambrikker som er spesifisert for 1.8 eller 1.9 volt. Disse brikkene var jo standard før i5 og i7 kom :)

Brikkene "heter" cmd4gx3m2a1600c8.

Står helt nederst på denne (klicky) siden!

Når jeg på Corsair sine sider søker opp ram som skal passes hovedkortet kommer følgende info opp når jeg finner brikkene jeg har:

CMD4GX3M2A1600C8 DDR3-1600 (Dominator-12800C8*4GB) 4GB Kit (2 x 2GB) 1.65v 8-8-8-24-2T

Endret av aGal
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...