Gå til innhold

Hardwarekaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei!

Jeg har ikke lest meg opp på hardware siden sommerferien, så jeg lurer på et par ting:

AMD/Intel mtp bang for the bucks?

Hva er forskjellen på HX650/620

Er Corsair H50 like bra som alle skal ha det til?

Hva ville dere oppgradert i denne maskinen, brukes hovedsaklig til nettsurfing, skolearbeid, enkel redigering og litt spilling (og da ikke krav om høyest grafikk). Pris er egentlig ikke et tema, men siden kravene mine er såpass lave er det ikke nødvendig med high end hardware:

Antec p182

NorthQ 550w

Sys.disk 500gb Samsung

HD4830 IceQ

Asus P5N-e sli

Intel Q6600

Dell 2209Wa + LG 19" i dual-screen

Tanken min var å beholde P182 og 2209Wa, bytte til SSD og i5 samt en GPU med stille aftermarked-kjøler og Corsair HX650/620. i tillegg vureder jeg å bytte ut Lg19" til firdel for en til 2209wa.

Takker!

EDIT; den ble så lang at vi tar det i en egen tråd.

Endret av Corporal Clegg
Lenke til kommentar
Moderne batterier liker kladdlading, derfor metode 1 :)

Hva er sunnest for batteriet? Lade det fra 96% opp til 100% eller utlade det til 15% og lade det helt opp?

Eneste er at du med jevne mellomrom bør lade det helt ut for kalibrering av batterisensoren.

HX650 er en nyere versjon av HX620.

Lenke til kommentar
Hei!

Jeg har ikke lest meg opp på hardware siden sommerferien, så jeg lurer på et par ting:

AMD/Intel mtp bang for the bucks?

Er Corsair H50 like bra som alle skal ha det til?

Hva ville dere oppgradert i denne maskinen, brukes hovedsaklig til nettsurfing, skolearbeid, enkel redigering og litt spilling (og da ikke krav om høyest grafikk). Pris er egentlig ikke et tema, men siden kravene mine er såpass lave er det ikke nødvendig med high end hardware:

Antec p182

NorthQ 550w

Sys.disk 500gb Samsung

HD4830 IceQ

Asus P5N-e sli

Intel Q6600

Dell 2209Wa + LG 19" i dual-screen

Tanken min var å beholde P182 og 2209Wa, bytte til SSD og i5 samt en GPU med stille aftermarked-kjøler og Corsair HX650/620. i tillegg vureder jeg å bytte ut Lg19" til firdel for en til 2209wa.

Takker!

EDIT; den ble så lang at vi tar det i en egen tråd.

Skal du over på ny sokkel eller? Visst ikke så vil et nyere skjermkort og f.eks Intel 80gb SSD gi deg en kraftig ytelsesboost.

Lenke til kommentar

det sier seg selv, men er det noen konkret forskjell på de eller er de bygd på helt samme platform? Støyer feks HX650 mer en HX620?

*snip*

Skal du over på ny sokkel eller? Visst ikke så vil et nyere skjermkort og f.eks Intel 80gb SSD gi deg en kraftig ytelsesboost.

Vet ikke enda, posten kom ganske så spontant, men vil tro det blir ny socket.

Endret av Corporal Clegg
Lenke til kommentar

det sier seg selv, men er det noen konkret forskjell på de eller er de bygd på helt samme platform? Støyer feks HX650 mer en HX620?

*snip*

Vet ikke enda, posten kom ganske så spontant, men vil tro det blir ny socket.

Ok. Da bør vi vite budsjettet.

"The HX650 is basically the same platform as the HX620, with a few upgrades for higher efficiency. It's not a dramatic redesign or anything like that.

It will be replacing the HX620 and the HX520, which will eventually be discontinued, since they are about 3 years old."

Endret av Teac
Lenke til kommentar

Igjen, jeg har egentlig ikke noe budsjett. Men siden kravene mine er enkle er det ikke nødvendig med feks i7 eller HD58xx.

- Enkel video/fotoredigering. Her møter maskinen idag allerede alt jeg har av krav - at disken er for treg.

- Enkel spilling, her kunne dagens maskin vært litt kraftigere. (Source-motoren, mye strategi samt litt fps)

- Nettlesing og skole, hovedbruksområde.

Det viktigste er at maskinen oppleves rask, dvs jeg må ha SSD.

Endret av Corporal Clegg
Lenke til kommentar

Jeg ville gitt bængen i ny plattform. Hvis det du har funker til det du bruker maskinen til, så bør du heller legge pengene i en SSD samt et raskere skjermkort. Man får jo skikkelig gode skjermkort for en slikk og ingenting nå om dagen.

Med et 5770 og en SSD vil du få en bra boost, uten noen spesielle flaskehalser.

Endret av Wikipedersen
Lenke til kommentar

Hvor mye bør jeg ta betalt for dette hvis jeg putter inni en 250w PSU pluss et HK med en 750Mhz Athlon i den?

Gjort:

Tatt backup av gammel harddisk. (defekt)

Installert Windows XP på ny harddisk.

Kopiert backup til ny harddisk.

Organisert filer på ny harddisk.

Blåst bort støv i kabinett.

Poppede kondensatorer på hovedkort, hovedkort tatt ut.

Strømforsyning virker defekt.

Kjøpt:

160GB IDE Harddisk | 500,-

Annet:

Windows XP er piratkopiert.

Kan sette i et annet hovedkort. (brukt)

Kan sette i en annen strømforsyning. (brukt)

Skal sette i 512MB RAM. Var 256MB.

Timer brukt: 4

Edit: Og jeg skal spørre han (han jeg fikser PCen for) om han vil kjøpe lovlig kopi av windows XP i stedet. ;)

Endret av Benny
Lenke til kommentar
Jeg ville gitt bængen i ny plattform. Hvis det du har funker til det du bruker maskinen til, så bør du heller legge pengene i en SSD samt et raskere skjermkort. Man får jo skikkelig gode skjermkort for en slikk og ingenting nå om dagen.

Med et 5770 og en SSD vil du få en bra boost, uten noen spesielle flaskehalser.

Egentlig ett meget godt forslag, men HK er ekstremt buggete og skulle vært byttet ut for mange uker siden.. Så tenkte det var like greit å kjøpe ny socket med det samme..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...