Gå til innhold

Hardwarekaféen


Anbefalte innlegg

Hvor viktig er volten på sammensetningen RAM og HK? Feks et GA-EP35-DS3 med 1.8V sockets og brikker som er på 2.0-2.1V?

 

(Trodde dette skulle være enkelt å finne svar på, men det var det altså ikke... )

 

Edit: Har funnet et delvis svar, så det er ikke annet enn å prøve ser det ut til. Siden det ikke er oppgitt på gigabyte sine sider hvor langt denne volten kan strekkes, så blir jeg litt usikker. Hvor stor tror dere denne forskjellen kan være? Er det bare kvaliteten på kortet som tilsier hvor langt dette vil gå?

Det er de som lager kortet som velger hvor langt man kan stille RAM-spenningen, men jeg tror EP35-DS3 klarer over 1,8v. Det eneste kortet jeg har sett som kun klarer 1,8v i senere tid er P5B Vanilla. Vis brikkene dine får for lite spenning vil det bli ustabilt og du vil få blåskjerm. Kansje brikkene dine er gode undervoltere (samme opplegg som overklokking, egentlig) og klarer 1,8v på standard hastighet og timings selv om 2,1v er minimum på brikkene. De aller fleste mid-high end DDR2-brikker har 2,1v som standard og da ville det vært rart om ikke hovedkortet var laget for å levere såpass. Som sagt, kjør på, blir det ustabilt så laster du ned Memset og dobbelsjekker at det er RAM'en som er synderen. Så kan du, i værste fall, sette ned hastigheten og/eller timings'ene på brikkene dine.

 

~Nietsrot

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
pent bilde da adrian bortsett fra intel kjøleren.

 

noe bra fsb ennå da ?

Var ikke meninga du skulle se den - fypådeg :ph34r:

 

Nei - helt rææv. Har ikke satt meg inn i kortet enda, men jeg kan si at chipset-kjølingen rocker totalt.

 

*bilde*

 

/me tester litt P45 :fun:

 

Hey...du kunne jo ventet på meg da:P

Men forstår deg godt, hadde ikke klart å vente jeg heller=)

Bare test for HW - tørrisen har ikke kommet enda :ph34r:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...