Gå til innhold

Hardwarekaféen

Anbefalte innlegg

Benny: badcaps. Bruk reklamasjonsretten om du har den, hvis ikke, skift hovedkort.

Er en eldgammel PC, så garanti/reklamasjon er utgått for lengst. Skal fikse den for arbeidsgiveren min. :)

Kan dette her forårsake at en PC skrur seg av sånn helt uten videre?

Hva er den sand aktig dritten på kortet, og skitten oppå kondensatorene?

'Sanden' er.... støv. :no:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Benny: badcaps. Bruk reklamasjonsretten om du har den, hvis ikke, skift hovedkort.

Er en eldgammel PC, så garanti/reklamasjon er utgått for lengst. Skal fikse den for arbeidsgiveren min. :)

Kan dette her forårsake at en PC skrur seg av sånn helt uten videre?

Hva er den sand aktig dritten på kortet, og skitten oppå kondensatorene?

'Sanden' er.... støv. :no:

Skru av dritten og vask for faen ! :p

Lenke til kommentar

Joda, vet det vel i grunn men ville høre hva dere hadde å si.

Har store problemer med en maskin som har en E8400, men det ser ut til å fungere med E6600 så tenkte kanskje jeg skulle bytte. Og siden det ikke er min maskin bør det ikke være noe særlig merkbart.

Problemet er at jeg ikke får boote med kombinasjonen P5Q Deluxe + E8400, men det fungerer med P5Q Deluxe + E6600. Har prøvd ulike versjoner av BIOS, men det nytter ikke. Kombinasjonen P5B Deluxe + E8400 fungerer til tider, men ikke alltid. Det hovedkortet er dog litt shabby, men E6600 fungerer fint. Kan det være noe feil med E8400 prosessoren? Prøvde den på et P5E-WM HDMI og der fungerte den fint. Der sitter det til vanlig en Q9300 som også er en 45nm prosessor.

Noen tips til hva jeg kan prøve?

Lenke til kommentar

Hmm.. Høres merkelig ut. Jeg har hatt p5q-e med e8600 og e8500 uten problemer. Ikkje at det hjelper deg noe særlig da :D

p5q serien har ikkje hatt rykte på seg på å ikkje fungere med e8400 akkurat da dette er en veldig vanlig kombo av hovedkort og cpu.

Kvitt deg med e8400'en. Den høres defekt ut i mine øyne.

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Har vært borti samma greiene Anki. Samme trøbbelet på et P5K. e8400 og e6600 det er snakk om.

Nå som jeg går over til i7, så selger jeg e8400. Den er planslipt og greier. Vet ikke om det drar bruktprisen opp eller ned? :hmm:

Kvitt deg med e8400'en. Den høres defekt ut i mine øyne.

Hører du med øynene? :tease:;)

Lenke til kommentar
Blit litt forelsket jeg. :love:

http://old.prisguide.no/product.php?productId=110767

Kanskje litt småharry, men samtidig er det grisefett! :D Nesten så jeg bestiller det nå. :p

Doit. Og send Anteckassa min vei :ninja:

Men pass på å unngå kondens ;)

Fant du noe løsning på problemet?

Vi hadde en lang diskusjon i vannkjølings-tråden om kondens. Folk konkluderte med at det ikke oppstår. Jeg er fortsatt skeptisk, men ga meg..

Nei, men jeg kan ikke si jeg slet meg ut i forsøket heller. Jeg selger E8400 da jeg ikke trenger en såppas kraftig prosessor.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...