Gå til innhold

Hardwarekaféen

Anbefalte innlegg

Patriot har jo laget utrolige gode sett, så og si det :no:

Patriot, Gskill og Geil har jeg alltid sett på som kongene på haugen. Mulig jeg er på jordet, men sånn ser jeg det.

Ang. Seagate sine disker, så vil jeg si at det er en av de bedre produsentene. Jeg velger Seagate over feks Samsung any day. For å si det sånn; de som ikke gjør noe feil engang, de har ikke gjort noe som helst.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
For å si det sånn; de som ikke gjør noe feil engang, de har ikke gjort noe som helst.

Kunne ikke vært mer enig! ;)

Nizzen, når du bestilte Enermax Revolution 85+ fra prformance-pcs.com, hvilke fraktalternativ valgte du? Jeg får opp disse alternativene:

post-169569-1261858604_thumb.jpg

Er det meningen at man skal la "State/Province" stå åpen, eller skal man skrive fylke e.l.?

post-169569-1261859100_thumb.jpg

(Vil bare være på den sikre siden, jeg har hatt dårlig erfaring med utenlandske nettbutikker før :()

EDIT: Jeg vet dette ikke er direkte relatert til hardware, men er det noen her som kjenner til rabattene man kan finne på performance-pcs.com? (Se f.eks. Enermax Revolution 85+ 1050W)

Under "Terms" står dette:

This rebate offer is available to qualifying end-user purchasers of a qualifying product. If any terms and conditions are not met the rebate will be denied. Distributors and dealers may not participate in this offer. The purchase date on your sales receipt or invoice must be dated between the dates provided on the individual rebate application that you must print, sign and mail to the specified address obtained after registering online at http://enermaxusa.4myrebate.com. The address on your rebate application must match the billing address on the receipt, packing slip or invoice. Limit (1) rebate(s) per person, billing address, company, household and receipt/invoice during eligibility period, except where prohibited by law. Only one rebate application per envelope. Any requests postmarked or received after applicable dates will be denied. If your rebate payment is $10.00 or greater, you will receive a Visa® Prepaid Card. Cards are issued by Citibank, N.A. pursuant to a license from Visa U.S.A. Inc. and managed by Citi Prepaid Services. This card can be used everywhere Visa debit cards are accepted. Cards will not have cash access and cannot be used at ATMs. You can receive cash for the amount of your Visa® Prepaid Card balance from any Visa® member bank branch for no fee, just look for branches displaying the Visa logo. The Prepaid Visa® Card will expire 12 months from the issuance date. In the event you prefer a check and upon receipt of your Prepaid Visa Card, simply call the toll free number on the back of the card and follow the telephone-prompts. Once you enter the card account information, opt out to speak to a live customer service representative and request a check. If your rebate is less than $10.00, you will be paid by check. In the event your rebate check is not cashed within 90 days, the rebate offer expires and is void. Timely cashing of the rebate check is a necessary condition to obtain a rebate under this offer. Checks are void if not cashed within 90 days of issuance and cannot be reissued. Enermax USA is not responsible for late, lost, misdirected or postage-due mail. Incomplete or illegible submissions will be denied. Photocopies of UPC's are not accepted unless indicated on the rebate form. Offer only valid in the US (including Puerto Rico). Rebate Payable in US Dollars for US Residents. Offer subject to change at any time. Void where prohibited and non-transferable. Use of fictitious names, multiple addresses, and PO boxes to obtain additional rebates may constitute fraud, violate federal or state laws and may result in prosecution, imprisonment, and/or fine under the U.S. Mail Fraud Statutes (18 USC, Section 1341 & 1342). Rebate application status updates, approval, denial and other notices may be sent via e-mail. You may check the status of your rebate by visiting the link provided in your email or visiting http://enermaxusa.4myrebate.com. Please allow 3 weeks after mailing to make an inquiry regarding your rebate.

Jeg regner med at "Offer only valid in the US (including Puerto Rico)." vil si at jeg ikke vil kunne utnytte tilbudet her i Norge :( Håper jeg tar feil...

EDIT: Om jeg ender opp med å måtte betale MVA er det lite fristende å bestille fra performance-pcs med mindre jeg får rabatten på $70.00 :ermm:

Endret av 2B'1
Lenke til kommentar
Patriot har jo laget utrolige gode sett, så og si det :no:

Patriot, Gskill og Geil har jeg alltid sett på som kongene på haugen. Mulig jeg er på jordet, men sånn ser jeg det.

Ang. Seagate sine disker, så vil jeg si at det er en av de bedre produsentene. Jeg velger Seagate over feks Samsung any day. For å si det sånn; de som ikke gjør noe feil engang, de har ikke gjort noe som helst.

Helt enig sjef :thumbup:

Patriot, G.Skill ( lager forøvrig noen av de beste brikkene til en meget god pris ), Corsair ( hvis man overser prisen ), Kingston( laget et av de beste settene jeg har noen gang prøvd ).

A-data som mange ser på som "crap" har flere ganger kommet med brikker som har satt wr.

Så man må ikke se seg fast på de merkene alle snakker om;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Jepp, det kommer veldig mye bra fra produsenter som kanskje er helt ukjente her i Norge, for min del har jeg et sett Supertalent DDR2, som stammer fra powerbuyet som ble arrangert for en stund siden.

Hadde ikke store forventningene til den rammen, bortsett fra at det var en stor sannsynlighet for å få D9Gxx brikker på de.

Nok sagt, mitt sett som er 4x1Gb drar velvillig 3-3-4-8, ved 1000Mhz og 2,2v. Og det er 24/7 stabilt, og ved å øke volten et ørlite grann er 3-3-4-3 innen rekkevidde. Det også 24/7 stabilt.

Det beviser for min del at selv om et merke er ukjent her på haugen, kan det likevel lage produkter som er temmelig gode.

Lenke til kommentar

Hvem som har produsert ram-brikkene har egentlig fint lite å si(med unntak av PCB-design etc), er chippene som sitter på de som har noe å si. :)

Som TøseGuri sier så er Micron sine D9Gxx-chips kjent for å være veldig gode, både når det gjelder DDR2(D9GMH og D9GKX) og DDR3(D9GTR).

Plukket selv ut et PC4200(553MHz)-kit(2x512MB) med DDR2 fra en Dellmaskin, med D9GMH-chips på.

Ikke av de beste D9GMH-chipsene, men klokket uansett langt ifra mine Corsair-brikker med ProMOS-chips(slutter å skalere med spenning allerede på ca 2.1v).

De bedre chipsene(f.eks D9GMH) skalerer også ekstremt godt med spenning. Har sett de kjørt med over 3v i flere tilfeller.

Edit: Denne siden er veldig kjekk å ha om man lurer på hvilke chips man har, uten å måtte rive av HS.

Endret av Sindre Aleksander
Lenke til kommentar

Sindre: D9GMH var vel kjent for gode MHz (hadde selv et sett som gjorde 1337 MHz 4-4-4-12 allerede på 2,4v), mens D9GKX var helt rå på timings (3-3-3-3 T1 osv ved 2,3+ i enkelte tilfeller)

Fantastiske saker. Skulle ønske de laget slik til en fornuftig pris enda. Kjøpte et sett slik du fant (533 MHz 5-5-5-15 1,8v orginalt) til en kamerats maskin en gang i tiden. De klokket lett over 900 MHz 4-4-4-12 1,9v. Og det var brikker til 1/4 av prisen til "pro-sett" som hadde en tendens til å skli over 1500-2000 kroner på den tiden.

Aww.. nostalgi :love:

Lenke til kommentar
Kan dette her forårsake at en PC skrur seg av sånn helt uten videre?

Hva er den sand aktig dritten på kortet, og skitten oppå kondensatorene?

Høres ut som du har sure drivere eller ikke har gjort noe skikkelig da. Crucial er i mine øyne ikke akkurat "state of art" innen minnebrikker.

Joda innstallerer alltid etter formatering. Og det var det første som ble gjort denne gangen og. Prøvde og tyde den alltid vanskelige feilmeldingen som begynte med STOPP og masse tegn og binære tall.

Minnebrikkene kosta fattern meg en tusenlapp så forventer litt mere av de :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...