Gå til innhold

Hardwarekaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har alltid sett på Patriot og Apacer som litt jallamerker :p

Det er nok det som er generelt problemet. Har man bare sett på standardrambrikker som følger med ferdigpc'er, så kan man få intrykk av at den rammen og det merket av ram er elendig.

Mange tror og synser om ting de kanskje ikkje har noe peiling på. Dette går til rykter og deretter tror faktisk folk på at f.eks Apacer er generelt et "jalla" merke f.eks.

Alle store ramprodusenter har forskjellige segmenter av produktene sine. OCZ, Corsair, Kingston etc har brikker som er "dårlige". dog disse er ofte billige. Disse ligger i budget segmentet. Så har vi mainstram, high end så enthusiast.

Akkurat dette finnes det ufattelig mange eksempler på. Synsing blir til rykter...

Litt av det samme skjedde med Seagate harddisker når seagate kom med en bugga firmware på èn batch av 1.5tb harddiskene. Dermed trodde veldig mange at Seagate generelt var et jallamerke og de hadde bare problemer med harddiskene sine. Selv over et halvt år etter at Seagate hadde fikset firmwaren sin, dukket det opp på forumet folk som advarte mot seagate pga den firmwarebuggen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

For å legge til noe til Nizzen sin post:

Flere merker har egne billigmerker de segmenterer ut mot low/mid-end segmentet, noe feks Asus har gjort med sitt undermerke Asrock.

Derfor er det ikke sikkert at selv om merket kan være tilsynelatende ukjent, at kvaliteten er dårlig.

Har forøvrig et s939 Asrock hk gående ca. 24/7, noe det har gjort i noen år nå. Aldri hatt det minste problem.

Betalte 4-500,- for det hket i sin tid.

Lenke til kommentar
Like før jeg går til innkjøp av Logitech Illuminated, men er en ting som holder meg igjen. Kan man programmere f-tastene slik at der man normalt må trykke fn + f9/10/11/12 for å bruke play/pause osv, kun bruker f9/10/11/12, uten å måte bruke FN i tillegg? Tanken om å måtte trykke fn + en tast for å styre musikken irriterer meg litt :p

Jeg quoter meg selv her, har forsøkt google, men mulig jeg er elendig til å søke :roll:

Lenke til kommentar

Kan forøvrig meddele at hotkeys på logitech illuminated kan mappes slik at man slipper å holde inn fn-tasten. Så hotkeyfunksjonen blir primær, mens den vanlige f funksjonen blir sekundær.

NOen som har forslag til gode eksterne disker som kun bruker usb (altså ikke ekstern strøm fra 220v) og koster under 800? Hvor mange gb kan man klare å få uten å måtte gå over til ekstern strøm? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...