Gå til innhold

Hardwarekaféen

Anbefalte innlegg

Har ikke noen problemer med temp, bare unøykatige lesinger..

Kommer hjem, etter helg hos pappa, rommet er iskaldt og pc'en står av.

Når jeg slår den på, viser Smartguardian (cpu temp leser osv for DFI lanparty hovedkort) 9C på prosessoren, mens Realtemp viser 37.

Når jeg tenker over det, så har jeg ALDRI sett realtemp på denne cpu'en (e8400) under 37c.

De 9C er forreste det BIOS viser også..

Romtemp= 5C

:ph34r:

Til vanlig viser realtemp rundt 37-42C idle mens smartguardian viser rundt 21C idle

Endret av Möllers Tran
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Teac: 15/15? Oj. Er de i ferd med å sette opp hastigheten igjen? :D

Ja, lyse har hvertfall satt opp farten. Tror oppjustering bare gjelder for de som har tv, bredbånd og telefon. De 5 ekstra megabittene merkes :)

Edit.

Koblet til alle viftene i kabinettet. 2 stk 120mm og 2 stk 80 mm. Utrolig bråk det ble ut av de. De skal kobles fra igjen :p

Fikk systemtemp på 19 grader og cpu 29 grader, ikke dårlig.

Endret av Teac
Lenke til kommentar
Når jeg kobler til Lyd in og ut fra fronten på kabinettet mitt til hovedkorte, så funker ikke lydkorte som er integrert i HK'et. Frontpanelet virker ikke som det skal det heller.

Det var to plugger, en det sto 97 et eller annet på og HD på den andre. Hvilken av disse skal på hovedkortet?

Standard pleier det å være HD. Du kan også bruke ac97, men da må du nok inn i biosen og velge ac07.

Lenke til kommentar

Med Realtek HD Audio får du tilgang til 2 ekstra lydporter, prøvde selv dette men endte personlig opp med å heller bruke de bak.

Innstillingene og knotet med Realtek ble bare for mye til at jeg giddet, og når jeg i tilegg hadde forlenger til mini jack så var det ikke noe problem.

Lenke til kommentar

Jeg flytter på nyåret og er derfor i planleggingsfasen med tanke på nytt nettverksoppsett. Håpet derfor noen kloke hoder kunne hjelpe meg, da jeg er relativt dårlig på dette med nettverk og hva som kreves til mitt bruk :)

Det som skal kobles til er:

- 1 hovedmaskin

- 1 sekundærmaskin

- 3 laptops

- 2 mobiler

Hovedmaskinen er nødt til å være koblet med kabel, dette er så og si eneste kravet. Sekundærmaskinen vil trolig bli brukt til å streame musikk og film i HD-kvalitet fra hovedmaskinen, så regner med at denne bør kjøres på kabel også. Ettersom jeg får 20mbit internett er jeg også intressert i at laptopene får mest mulig ut av dette, så trenger noen hint om hva jeg bør se etter ved kjøp av ny router :) Internett leveres fra GET, men jeg har gitt klar beskjed om at jeg kun ønsker enkeltstående modem.

Hvis det finnes noen greie løsninger for å sende lyd fra pc-er til kjøkkenanlegget via det trådløse nettverket er også dette intressant :)

Noen som har noen tips til en hjelpesløs stakkar? :)

Lenke til kommentar
Går det ann å finne ut hva slags serial nummer jeg har brukt på en Adobe pakke?

Har gjort en formatering og finner ikke igjen koden, men har pakken installert på en annen maskin, så lurer på om det er mulig å finne koden der?

Et program som heter SIW gir mye informasjon, vet den viser deg windows serial så det er mulig at den viser Adobe også.

Lenke til kommentar

Lads, jeg svidde akkurat mitt trofaste hovedkort til helvete og tilbake igjen. Gratulasjoner mottas med takk på PM. Men ting ryker vel sålenge man driver på på denne måten :p

Jaja, nytt hovedkort ligger klart, mangler bare prosessor og minne, så er vi oppe å går igjen :)

Lenke til kommentar
Lads, jeg svidde akkurat mitt trofaste hovedkort til helvete og tilbake igjen. Gratulasjoner mottas med takk på PM. Men ting ryker vel sålenge man driver på på denne måten :p

Jaja, nytt hovedkort ligger klart, mangler bare prosessor og minne, så er vi oppe å går igjen :)

Kjipt når hardware tar kvelden. Har selv mistet to harddisker de siste par dagene. Utrolig irriterende.

Lenke til kommentar

Ja, spesielt når man tabber seg ut på enkle ting. Hovedkortet var modent for utskifting uansett, og har som sagt allerede skaffet nytt. Men kjipt i ikke ha data'ene på stasjonærPC'en tilgjengelig.

Det er kjipt, men jeg depper ikke fryktelig mye :p Hovedkort er greit å miste, harddisker er det verre med.

BTW. Kan det være at det bare er en type sikring eller slikt som har røket? Det røyk litt fra hovedkortet når jeg satte inn en vifte, hvor det var kontakt mellom ledningene (manglende isolasjon). Jeg vet ikke, men alt er vel mulig..

Endret av Wikipedersen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...