Jann - Ove Skrevet 17. desember 2009 Del Skrevet 17. desember 2009 (endret) Joda. Men man må ikke glemme at tastaturet også er et verktøy, og derfor bør man være obs på kvaliteten og på hvordan tastene føles når man kjøper et tastatur. For min del er alt av rubberdome-tastatur utelukket siden de slites ut på noen få måneder ved min bruk. Fins det et stilig "laptop"-tastatur med gode taster og belysning som faktisk holder god kvalitet er jeg intressert selv. Må jo ha tastatur til hybelmaskinen over jul, og da vet jeg ikke om jeg orker å koste på meg enda et Model M. Idealtastaturet for min del ville vært et Model M i sort ibenholt med børstede alu-taster. Men det er jo enklere sagt enn gjort. Edit: Forslag til hvor jeg kan få produsert taster etter mål, i alu? Endret 17. desember 2009 av Jann - Ove Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 17. desember 2009 Del Skrevet 17. desember 2009 Selvfølgelig. Det er vel gjerne derfor man bør legge litt i når man først skal investere i et tastatur. Eksempelvis har jeg fremdeles Logitech-tastaturet jeg kjøpte for.. si.. 4-5 år siden. Det holder enda koken, men det begynner å bli en del for bråkete for min del, samtidig som jeg lever i troen på at tastatur-feelingen har mye å si på helhetsinntrykket av maskinen man jobber på. Har man ergo et bra tastatur kan gjerne maskinen virke "bedre" i den forstand. Jeg vet dessverre ikke om noen produsenter som lager tastaturene du ser etter. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 17. desember 2009 Del Skrevet 17. desember 2009 Jeg mener å huske at de første Logitec DiNovo-tastaturene passer bra med dine krav, men mangler belysning. Men det var når et vanlig DiNovo kostet 1500-ish, og mye kan ha skjedd siden da. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 17. desember 2009 Del Skrevet 17. desember 2009 Wheelman foreslo Logitech Illuminated tidligere og det var egentlig bare dette tastaturet jeg hadde øynet meg inn før jeg spurte her. Det har det jeg trenger, men så er det bare byggekvaliteten jeg ikke kan si noe om. Igjen har alle produktene mine fra Logitech holdt siden jeg har kjøpt dem, så jeg har vel nok ikke noe å uroe meg for. Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 17. desember 2009 Del Skrevet 17. desember 2009 Eneste som holder meg tilbake fra illuminated er at man må holde fn-tasten for å bruke play/pause, next, previous osv. Noen som vet om dette er mulig å stille inn, jeg bruker jo så og si aldri f9 - f12 uansett. Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 17. desember 2009 Del Skrevet 17. desember 2009 Eneste som holder meg tilbake fra illuminated er at man må holde fn-tasten for å bruke play/pause, next, previous osv. Noen som vet om dette er mulig å stille inn, jeg bruker jo så og si aldri f9 - f12 uansett. Bra du sa... Holder meg unna jeg da. :] Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 17. desember 2009 Del Skrevet 17. desember 2009 Dell-tastaturene er fantastiske. Ikke noe krimskrams, bare et rent, pent og godt tastatur Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 17. desember 2009 Del Skrevet 17. desember 2009 Dell-tastaturene er fantastiske. Ikke noe krimskrams, bare et rent, pent og godt tastatur Mener du disse? http://img91.imageshack.us/img91/8008/dellkeyboardtw2.jpg Har et av de på jobb, og er ikke så alt for imponert. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 17. desember 2009 Del Skrevet 17. desember 2009 Jeg har vært i kontakt med minst 5 generasjoner av dell-tastaturer, og de har blitt bedre, men de er fortsatt ikke særlig gode å skrive på, og de bråker alt for mye for min smak. Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 17. desember 2009 Del Skrevet 17. desember 2009 Eneste som holder meg tilbake fra illuminated er at man må holde fn-tasten for å bruke play/pause, next, previous osv. Noen som vet om dette er mulig å stille inn, jeg bruker jo så og si aldri f9 - f12 uansett. Det kan du gjøre via SetPoint, mener jeg å huske. Har Illuminated, og er sådan særs fornøyd. Til de som lurer, så har jeg tidligere erfaring med diNovo Desktop. Også et veldig godt tastatur, men egner seg ikke til gaming. En del latency pga. trådløs grensesnitt. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 17. desember 2009 Del Skrevet 17. desember 2009 Noen som vet om man alltid må sende inn for å kunne få "RMA"? Har et skjermkort med en defekt vifte, og trenger igrunn bare en ny (står en hissig 92mm og blåser på det nå, uten feste, så det er en VELDIG midlertidig løsning). Kjipt å sende inn et helt kort og sitte uten i lange tider når det ikke er rare reparasjonen som trengs. Lenke til kommentar
Teac Skrevet 17. desember 2009 Del Skrevet 17. desember 2009 Noen som vet om man alltid må sende inn for å kunne få "RMA"? Har et skjermkort med en defekt vifte, og trenger igrunn bare en ny (står en hissig 92mm og blåser på det nå, uten feste, så det er en VELDIG midlertidig løsning). Kjipt å sende inn et helt kort og sitte uten i lange tider når det ikke er rare reparasjonen som trengs. Med tanke på garantier osv så tviler jeg på at de sender deg en ny vifte kun. De har sannsynligvis ikke sånnt liggende engang. Du må nok sende dette i retur, så sender butikken du kjøpte det hos det videre til sin leverandør så får du et nytt et. Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 Mener du disse?http://img91.imageshack.us/img91/8008/dellkeyboardtw2.jpg Dem ja. Det er sant at de bråker, og de har ingen fantastisk byggekvalitet, men jeg liker å skrive på dem, og de har en fin layout Jeg er på leting etter det minste ATX-kabinettet jeg finnner. Any suggestions? Lenke til kommentar
Balli Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 hva med lian li A05NB ? Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 (endret) Første som slår meg er et gammelt aopen hq45. Om du ser bak så er det ikke mye plass til overs i noen retning Endret 18. desember 2009 av Flimzes Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 Hmm, den skal helt klart vurderes. Skal brukes som HTPC, så er et pluss om det er stilrent og fint Lenke til kommentar
KKake Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 Hmm, den skal helt klart vurderes. Skal brukes som HTPC, så er et pluss om det er stilrent og fint Håper det var Lian-Li-kassa og ikke den fra aOpen du siktet til. Har du noen ytterligere planer for kabinettet utenom å bygge en HTPC? Modde det litt? Eller bare rydde godt og få til en nice finish? Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 19. desember 2009 Del Skrevet 19. desember 2009 Var Lian Li-kassa jeg mente ja For HTPC blir det bare en ryddig og fin maskin. Men har jo noen ekstra prosjekter som krever litt modding. Info hier. M-itx har jeg lagt på hylla, da det er vrient å oppdrive. Lenke til kommentar
Teac Skrevet 19. desember 2009 Del Skrevet 19. desember 2009 (endret) cpuvifta må skiftes ut.. Bråker som et hangarskip Edit. Sånnet Aopen kanbinett hadde jeg for ca 10 år siden. Sammen med en 1.2 ghz prosessor. Endret 19. desember 2009 av Teac Lenke til kommentar
KKake Skrevet 19. desember 2009 Del Skrevet 19. desember 2009 Jaja, hadde vært fett om du hadde fått kabinettet tilnærmet 100% ryddig innvendig. Vil uansett ha bilder av det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå