Gå til innhold

Hardwarekaféen

Anbefalte innlegg

Joda. Men man må ikke glemme at tastaturet også er et verktøy, og derfor bør man være obs på kvaliteten og på hvordan tastene føles når man kjøper et tastatur.

For min del er alt av rubberdome-tastatur utelukket siden de slites ut på noen få måneder ved min bruk. Fins det et stilig "laptop"-tastatur med gode taster og belysning som faktisk holder god kvalitet er jeg intressert selv. Må jo ha tastatur til hybelmaskinen over jul, og da vet jeg ikke om jeg orker å koste på meg enda et Model M.

Idealtastaturet for min del ville vært et Model M i sort ibenholt med børstede alu-taster. Men det er jo enklere sagt enn gjort.

Edit: Forslag til hvor jeg kan få produsert taster etter mål, i alu?

Endret av Jann - Ove
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9871234

Selvfølgelig. Det er vel gjerne derfor man bør legge litt i når man først skal investere i et tastatur. Eksempelvis har jeg fremdeles Logitech-tastaturet jeg kjøpte for.. si.. 4-5 år siden. Det holder enda koken, men det begynner å bli en del for bråkete for min del, samtidig som jeg lever i troen på at tastatur-feelingen har mye å si på helhetsinntrykket av maskinen man jobber på. Har man ergo et bra tastatur kan gjerne maskinen virke "bedre" i den forstand.

Jeg vet dessverre ikke om noen produsenter som lager tastaturene du ser etter.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Wheelman foreslo Logitech Illuminated tidligere og det var egentlig bare dette tastaturet jeg hadde øynet meg inn før jeg spurte her. Det har det jeg trenger, men så er det bare byggekvaliteten jeg ikke kan si noe om. Igjen har alle produktene mine fra Logitech holdt siden jeg har kjøpt dem, så jeg har vel nok ikke noe å uroe meg for.

Lenke til kommentar
Eneste som holder meg tilbake fra illuminated er at man må holde fn-tasten for å bruke play/pause, next, previous osv. Noen som vet om dette er mulig å stille inn, jeg bruker jo så og si aldri f9 - f12 uansett.

Det kan du gjøre via SetPoint, mener jeg å huske. Har Illuminated, og er sådan særs fornøyd.

Til de som lurer, så har jeg tidligere erfaring med diNovo Desktop. Også et veldig godt tastatur, men egner seg ikke til gaming. En del latency pga. trådløs grensesnitt.

Lenke til kommentar

Noen som vet om man alltid må sende inn for å kunne få "RMA"? Har et skjermkort med en defekt vifte, og trenger igrunn bare en ny (står en hissig 92mm og blåser på det nå, uten feste, så det er en VELDIG midlertidig løsning). Kjipt å sende inn et helt kort og sitte uten i lange tider når det ikke er rare reparasjonen som trengs.

Lenke til kommentar
Noen som vet om man alltid må sende inn for å kunne få "RMA"? Har et skjermkort med en defekt vifte, og trenger igrunn bare en ny (står en hissig 92mm og blåser på det nå, uten feste, så det er en VELDIG midlertidig løsning). Kjipt å sende inn et helt kort og sitte uten i lange tider når det ikke er rare reparasjonen som trengs.

Med tanke på garantier osv så tviler jeg på at de sender deg en ny vifte kun. De har sannsynligvis ikke sånnt liggende engang. Du må nok sende dette i retur, så sender butikken du kjøpte det hos det videre til sin leverandør så får du et nytt et.

Lenke til kommentar
Hmm, den skal helt klart vurderes. Skal brukes som HTPC, så er et pluss om det er stilrent og fint :)

Håper det var Lian-Li-kassa og ikke den fra aOpen du siktet til. :p Har du noen ytterligere planer for kabinettet utenom å bygge en HTPC? Modde det litt? Eller bare rydde godt og få til en nice finish? :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...