Gå til innhold

Hardwarekaféen

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9871234
Arg, får ikke bootet maskinen med E8400.

Fungerer fint med E6600, har oppdadert til bios versjon 2301. Hovedkortet er et Asus P5Q Deluxe.

Har testet prosessoren i en annen maskin og den fungerer fint.

Noen tips?

*frustrert* :(

Last ned en eldre bios og flash hovedkortet med denne?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noen her som har denne eller har synspunkter på hvordan den kan passe sammen med Corsair 800D?

Jeg har en MFC1 og den er kjempefin til 800D. Ta av det blå dekselet, borr noen hull i et cover som dekker 5.25" stasjonene og tre innpå. Ser fantastisk ut, kan se om jeg kan ta et bilde :)

Fint om du gidder å ta noen bilder, ja :)

Lenke til kommentar
Får den der "skru av pcen" lyden med jevne mellomrom. Tenker ikke på windowslyden, men noe hardware relatert, kanskje psuen. Noen som har vært borti dette?

Tipper det er en av harddiskene dine som slår seg av. Fikk slike lyder jeg og, og da viste det seg at det var noen harddisker som slår seg av vist de ikke blir bruket i løpet av 20 min eller noe.

Dette kan du skru av i "power controls" i kontrolpanel. Er ikke sikkert det er dette da. :p

Lenke til kommentar
Får den der "skru av pcen" lyden med jevne mellomrom. Tenker ikke på windowslyden, men noe hardware relatert, kanskje psuen. Noen som har vært borti dette?

Tipper det er en av harddiskene dine som slår seg av. Fikk slike lyder jeg og, og da viste det seg at det var noen harddisker som slår seg av vist de ikke blir bruket i løpet av 20 min eller noe.

Dette kan du skru av i "power controls" i kontrolpanel. Er ikke sikkert det er dette da. :p

Ja, det det er nok lyden. Lyden av en harddisk som slutter å spinne. Dette må vell være en ekstra belastning vell. Skal gå inn å sjekke i biosen.

Edit.

Se her ja. Windows skal redde oss fra klimaproblemene....

post-105988-1260829909_thumb.png

Endret av Teac
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Skal jeg kjøre Q9300 eller E8400 i min hovedmaskin?

Masse surfing, litt spilling og litt andre programmer som feks. Photoshop.

Jeg ville satset på Q9300 overklokket

Lenke til kommentar

Kan noen si meg forskjellen på disse? Jeg ser det har noe med latency å gjøre, men kan noen forklare hva dette egentlig handler om og hva de fire tallene (f.eks. 7-8-7-20) står for?

EDIT: Igjen, hva mener egentlig Netshop med dette:

* Triple DDR3 1800(**oc)/1600/1333x 3 DIMMs, Max. 12GB

Vil det si at man ikke kan bruke 2000MHz-RAM på det aktuelle hovedkortet?

Endret av 2B'1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...