Gå til innhold

Hardwarekaféen

Anbefalte innlegg

Et kjapt spørsmål. Har noen små partisjoner på +/- 100 gb som står tomme. Hvordan kan jeg slå i sammen to partisjoner. Altså utvide de partisjonene som jeg bruker med de som er tomme. Har vært inni diskbehandleren i windows 7, men får kun muligheten til å krympe.

Får å utvide en partisjon, så må det være ledig plass etter den partisjonen på harddisken, du kan ikke ha halve partisjonen på et sted av disken, og den andre halvparten et annet sted.

Du må selvsagt slette partisjonene før du kan utvidde de andre partisjonene også.

Er klar over det. Har en 320 gb disk med to partisjoner. Den ene er på 200 og er i bruk. Den andre er på 100 og er tom. Har prøvd å slette den tomme partisjonen får å så velge extend, men får ikke opp dette valget. Det er ikke på tvers av harddisker.

Edit. Slette begge to partisjonene?

Endret av Teac
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruk en tredjeparts pratisjonsbehandler og du har mer fleksibilitet når det gjelder flytting og sammenslåing av partisjoner.

F.eks om man har 100GB upartisjonert, 300GB data og 100GB upartisjonert etter hverandre kan en smart tredjeparts partisjonsbehandler flytte 300GB-partisjonen lenger fram slik at man ender opp med 200GB upartisjonert på slutten av disken osv.

Slike operasjoner tar tid, og er ikke 100% feilfrie mtp. strømbrudd og lignende, men det fungerer, og tar man enkle forhåndsregler er det trygt. (Ikke rokk om på partisjoner midt i skikkelig ruskevær med blinkende lys og ustabile strømforhold, og ta backup av det aller viktigste.)

Lenke til kommentar
Burde ha sort da, men ikke sånn sikkelig sort...litt mattere.

Men for all del, den var fin den der :thumbup:

JEg har bare en greie for at alt skal passe:p

Så klart, men jeg tror denne kan passe fint utseendemessig sel om den ikke har samme farge, men jeg er ikke helt sikker før jeg ser det ;)

Jeg vurderer bare mulighetene så jeg vet hva jeg skal skaffe til prosjektet mitt (se signaturen).

EDIT: Ser ganske grei ut da...

Synd at skjermen ikke har rødt bakgrnnslys :(

Endret av 2B'1
Lenke til kommentar

True kommer til å rive i filler hovedkortet mitt :p

Kikka på den Noctua NH-D14, og lurer på om det ikke blir den.

Men får se om jeg vinner meg ny kjøler i julekalenderen først :p

Drepe støyen på et ATI X1900XT kort er vel en større utfordring.

Hvordan er ytelsen på de kortene som kommer vifteløse nå om dagen?

Lenke til kommentar
Du får bare ytelse lik den du hadde fått fra to av det svakeste kortet. F.eks; 4890 + 4870 i CF = 2 4870 i CF.

Det er ikke helt korrekt, selv om internett sier at skaleringen blir best med to identiske kort. Skal være annerledes i teorien.

Riktig Wheelman.

Det skal være slik i crossfire så får det kraftigste kortet størst del av skjermen å rendre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...