Gå til innhold

Hardwarekaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vell både ja og nei.

En Windows install skal ikke presse på driverne men vil selv bruke tid på å rekonfigurere.

Så anta at du blir sittende i 15-20 min med en maskin som jobber som F for å omstille seg.

Dette var fakta for meg ved overgang fra X38 til X58.

Lenke til kommentar

Jeg har muligheten for å boote med harddisken som skal bli brukt sammen med det nye hovedkortet i en annen maskin om det hjelper noe.

Finnes det ikke noe programvare som kan lastet ned som tar seg av jobben med fjerningen?

Vil det fungere om en går inn i enhetsbehandling og avinstallerer driverne der, for å så legge inn nye drivere som passer det nye kortet?

Lenke til kommentar

Aaahhh!! Jævla posten!

Bestilte kabinett, PSU og noe annet småtteri fra Dustin sist mandag, og dette ble sendt i to pakker. Begge pakkene ble sendt samtidig, men faen om jeg fikk bare den ene idag (PSU'en og det andre).. Kabinettet står fortsatt der den kom igår, så nå må jeg vente til mandag. Jeg som skulle flytte om PCen min nå i helga, men neeei. :(

At det skal være så vannskelig og flytte på noen pakker....

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234
Viften stopper ikke uansett om du setter den manuelt på 0%. Den SKAL ikke slutte å gå.

Prøvd å spinne den igang?, gjorde det de første dagene med mitt GTX260 c216, aldri sluttet å gå siden

Jepp, prøvde flere ganger å gi den et dytt, men neida.

Jeg trodde heller ikke at vifta aldri skulle stoppe helt, men det får så være. Funker flott nå.

Edit:

Og sånn forresten, jeg har et 4870 kjørende i maskinen. Angående Crossfire, bør jeg sikte meg inn på to like kort, eller er det samma om jeg setter i f.eks. et 4890 eller lignende?

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar
Jeg har noen 12-volt dioder her som hører til bil. Og tenkte jeg skulle teste ut og koble de i PCen. :p

For dioder funker vell en vei, så om jeg kobler feil vei, så har det vell ingenting og si?

HDD- og PWR-LEDene er vel 5v.

Husk resistor, eller så bare brenner de opp.

Lenke til kommentar

Et kjapt spørsmål. Har noen små partisjoner på +/- 100 gb som står tomme. Hvordan kan jeg slå i sammen to partisjoner. Altså utvide de partisjonene som jeg bruker med de som er tomme. Har vært inni diskbehandleren i windows 7, men får kun muligheten til å krympe.

Lenke til kommentar
Et kjapt spørsmål. Har noen små partisjoner på +/- 100 gb som står tomme. Hvordan kan jeg slå i sammen to partisjoner. Altså utvide de partisjonene som jeg bruker med de som er tomme. Har vært inni diskbehandleren i windows 7, men får kun muligheten til å krympe.

Får å utvide en partisjon, så må det være ledig plass etter den partisjonen på harddisken, du kan ikke ha halve partisjonen på et sted av disken, og den andre halvparten et annet sted.

Du må selvsagt slette partisjonene før du kan utvidde de andre partisjonene også.

Lenke til kommentar

Det er vel ikke så veldig lurt å gjøre det, siden det kan skape problemer.

Men 3. part stuff kan det.

Er det fast hvor mange volt du får fra en PSU til PC?

Lurer på og mye som kommer til viftene mine fra hovedkort.

Ja, selvfølgelig :p

De pluggene som går til vifter, er den gule +12V og den røde +5V. De to svarte er jord.

Men husk resistor.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...