Gå til innhold

Hardwarekaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har akkurat installert mitt nye Radeon 5770 skjermkort, men har et lite problem. Har koblet skjermkortet til min BenQ 24" via hdmi. Har valgt fullhd oppløsning, men får en stor svart kan rundt hele bildet. Noen som har vært borti dette?

Er maksoppløsningen på skjermen 1920x1200, og du velger 1080p, samt at hverken skjermkortet eller skjermen strekker på bildet - så forekommer kantene. :)

Sett oppløsningen til 1920x1200. Ønsker du 1080p, og bort med kantene, kan skjermkortet skalere bildet for deg. Fremgangsmåte: Catalyst Control Center -> Desktops & Displays -> høyreklikk på skjermen nederst til venstre -> Configure -> Image Scaling. Forsøk deg. :)

Lenke til kommentar
Har akkurat installert mitt nye Radeon 5770 skjermkort, men har et lite problem. Har koblet skjermkortet til min BenQ 24" via hdmi. Har valgt fullhd oppløsning, men får en stor svart kan rundt hele bildet. Noen som har vært borti dette?

Er maksoppløsningen på skjermen 1920x1200, og du velger 1080p, samt at hverken skjermkortet eller skjermen strekker på bildet - så forekommer kantene. :)

Sett oppløsningen til 1920x1200. Ønsker du 1080p, og bort med kantene, kan skjermkortet skalere bildet for deg. Fremgangsmåte: Catalyst Control Center -> Desktops & Displays -> høyreklikk på skjermen nederst til venstre -> Configure -> Image Scaling. Forsøk deg. :)

Image scaling muligheten er låst hos meg :/

Edit.

Scaling options: Overscan 0 % fikset det :)

Et lite spørsmål til. Koblet headsettet inn i skjermen og der var lyden skikkelig dårlig. Lite trøkk og minimalt med bass. Er skjermovergangen en skikkelig flaskehals? Mye dårligere en "ipodlyd"...

Endret av Teac
Lenke til kommentar

Lurer på en ting. Når jeg satte sammen PCen min sist nå, la jeg merke til at den 4-pin strømkontakten på hovedkorte, ved siden av CPUen, hadde et "deksel" over seg, så vist jeg tok av den, kunne jeg plugge i en 8-pin kontakt. Hva er tingen med den? Jeg plugget bare i en 4-pin jeg. Siden det var et deksel over den så ga jeg faen. :p

Men lurer litt på hvorfor man kan ha 8 pin der.

Har et Asus P6T SE hovedkort vist det har noe med saken og gjøre.

Lenke til kommentar

Da vet jeg det og, takk. :)

Får vell koble til en 8 pin da, når jeg får det nye kabinettet og PSU'en. ^^

Kan det være derfor jeg ikke får klokket så bra, siden jeg ikke har 8-pin koblet i? Får ikke mere enn 4Ghz med min i7, uansett volt. Får heller ikke klokket rammen. Må ligge på 1200Mhz, når den egentlig skal ligge på 1600Mhz.

Endret av blashyrkh
Lenke til kommentar

Dr. Pande og hans team på Stanford University som har holdt på med dette i mange år har hatt flere gjennombrudd i forståelse av hvordan proteiner og sykdommer henger sammen. Det er også ideelt på vinterstid da energien man bruker går til oppvarming og ikke er bortkastet.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Dr. Pande og hans team på Stanford University som har holdt på med dette i mange år har hatt flere gjennombrudd i forståelse av hvordan proteiner og sykdommer henger sammen. Det er også ideelt på vinterstid da energien man bruker går til oppvarming og ikke er bortkastet.

Skal love at det er varmt nok på datarommet med 4 skjermkort og 40 harddisker i sving fordelt på 2 pc'er :p

Lenke til kommentar

Klienten kan settes til å bruke akkurat hvor mange prosent du vil av CPUen så det behøver ikke bli så veldig mye ekstra varme om du ikke vil.

Årsaken til at jeg driver med f@h er fordi jeg da bidrar mye mer direkte til løsning på sykdomsproblemer enn om jeg skulle gi penger på døra eller tiggertelefoner hvor det meste uansett går til administrasjon. Dog gjør jeg også det, men her er bidrar man rett inn i vitenskapen.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Har fortsatt tittet litt på strømregningen og har faktisk merket svingninger ja, var dyrt den tiden jeg holdt på med folding, men om jeg lar maskinen stå å gå på tomgang så går det greit.

Ellers finnes det flere maskiner i huset men TV Maskinen tror jeg i det gamle ATX kabbisen ikke har godt av lengere perioder med last.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...