Gå til innhold

Hardwarekaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kald luft synker, dermed får man kald luft inn i kabinettet, og varm luft ut i toppen og bak.

Støv faller ned på gulvet og pc tiltrekker seg støv. Dermed er man garantert en del støv inn i pc iallefall :fun:

Derfor er det støvfilter der...

Hva med et filter på¨den vifta i bunnen da?

Er jo så klart det ;)

Lenke til kommentar

Har drøyt 1000 kr som brenner i lomma, men vet ikke hva jeg skal kjøpe. Jeg trenger en nettverkkabel, men kanskje skal jeg kjøpe et lydkort også.

Er det mye forskjell? Og, hvis jeg setter inn headesettet mitt foran på PCen, så vil jeg vel ikke bruke lydkortet da?

Kanskje jeg heller kjøper Roccat Kone, som jeg har siklet på i flere måneder.

Lenke til kommentar

Du har et lydkort ja, ellers hadde du ikke fått lyd. Hovedkort har en lang rekke forskjellige lydkort innebygget, noen av de er skikkelig, skikkelig, dårlige, men de fleste er helt ok. Så om du ikke har et problem med dårlig lyd, så er det bortkastede penger.

Endret av Flimzes
Lenke til kommentar
Og kjøpe eget lydkort hvis man foreks. spiller mye er langt ifra dumt mener nå jeg.

Og jeg merker stor forskjell fra lydkortet på hk og et eget lydkort.

Men spørs hvor "seriøs" man er, jeg har ikke opplevd et hk med et lydkort jeg har vært fornøyd med ennå så.........

Også kommer det jo så klart an på hvilke headsetet man bruker...

Lenke til kommentar

Da jeg satte i et gammelt Soundblaster Live! lydkort i PCen min merket jeg stor forskjell fra det på HK. Fikk mye bedre bass, og lyden kunne skrues opp mye høyere.

Men dette lydkorte funket kun til win XP, så nå har jeg tatt det ut for lenge siden. Bruker nå et Hi-Fi anlegg koblet via optisk kabel, så har ikke bruk for lydkort lenger. :p

Men ja, du merker stor forskjell fra det på HK og et eget lydkort.

Lenke til kommentar

Kan ikke folka begynne å liste opp hvilke lydkort det er snakk om her da? :p

Jeg for eksempel, får helt grei lyd ut av den ene stasjonære, som har et SoundMax(analog devices) ADI1988 lydkort, og fra den ene bærbare som har et Soundmax (analog devices) ADI1981A.

Den andre stasjonære derimot har et RealTek ALC850, og der snakker vi bedriten lyd.

Og alt av utstyr jeg har vært borti med realtek lydkort har hatt skikkelig ræva lyd, og masse støy.

SoundMax/Analog Devices har jeg derimot ganske god erfaring med.

Noen andre som har samme/annerledes opplevelser?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...