Gå til innhold

Hardwarekaféen

Anbefalte innlegg

Har no installert w7 på min Acer Timeline 4820TG. Batteritida på Vista var ca 6-8 timar når den var full lada, men no sit eg her på skulen med 63% igjen, og batteritid på 1t og 24min!

Kvifor er batteritida dårligare på windows 7? Har ikkje installert nokre unødvendige og krevjande program. Pc-en er heilt clean no. Har ikkje med ladar, og dagen er fortsatt lang.

Endret av Scarn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har du kontrollert strøminnstillingene, gjør du akkurat det samme som du gjorde på Vista og er du sikker på at det som stod i Vista er sant?

Kan du ha ødelagt batteriet?

Strøminstillingane ser fine ut, og gjer ikkje noko anna arbeid no enn vanlig, og batteriet kan umulig ha blitt øydelagt. Kan hende at batterimålaren i w7 ikkje fungerar skikkelig?

Lenke til kommentar
Hei!

Tenkte jeg skulle kjøpe ny prosessor nå som penger til skjermkort er i hus. Opsett i spoiler:

Klikk for å se/fjerne spoilerteksten nedenforHovedkort: MSI K9A2GM-FIH

Prosessor: AMD Athlon 64 X2 5600+

RAM: 4GB billig ram

Skjermkort: asus(?) en8500gt silent

Strømforsyning: bZerk 500w

Operativsystem: Windows XP pro

Annet: 1 harddisk, fp01 viftestyring, dvd rom....

Tenkte å kjøpe Gainward GTS250 1GB, men så kommer spørsmålet: Hvilken prosessor bør jeg kjøpe? Billig Phenom? eller klarer jeg meg med en athlon? Og hvilken kjøler bør jeg ha? Skal ikke spille annet enn GTA IV på middels god kvalitet...

Alle pengene mine går til bilen som aldri funker, så gidder ikke bruke mer penger enn nødvendig på pc.... Har forresten spurt før, men må jeg ha større strømforsyning etter jeg kjøper både skjermkort og prosessor som krever mer strøm?

Edit: Blir nok komplett, gidder ikke bestille fra flere butikker...

Til GTA IV må du nesten ha en quadcore( http://www.tomshardware.com/charts/2009-de...1.0.3,1402.html ).

Lenke til kommentar

Fy faen. Etter og ha sett denne videoen har jeg bestemt meg for at dette skal jeg bestille ASAP! :D

Og bygge PC i denne bli jo en lek i forhold til mitt Nine Hundered!

Noen her inne som har dette kabinettet?

Jeg må uansett kjøpe meg et nytt kabinett da jeg skal ha 5970 og 5870 i CF. Får ikke plass til det i mitt lille Antec. :p

Så etter jul blir det dette kabinette og en ny PSU. :dribble:

Endret av blashyrkh
Lenke til kommentar

Hvilken PSU'er har lange kabler? PSUen jeg har nå (Chieftec), den har ganske korte kabler. f.eks. denne 4-pin som skal øverst på hovedkorte, den fikk jeg ikke lakt bak hovedkorte, så den må ligge tvers over, noe som er veldig stygt. :p

Skal bestille ny nå snart og lurer på hvilke merke jeg bør gå for.

Corsair som ligger øverst på lista nå hvertfall. Vil helst at PSUen skal være modulær vist det er det, det kalles. (Kan koble fra kablene på PSUen)

Lenke til kommentar
Fy faen. Etter og ha sett denne videoen har jeg bestemt meg for at dette skal jeg bestille ASAP! :D

Og bygge PC i denne bli jo en lek i forhold til mitt Nine Hundered!

Noen her inne som har dette kabinettet?

Jeg må uansett kjøpe meg et nytt kabinett da jeg skal ha 5970 og 5870 i CF. Får ikke plass til det i mitt lille Antec. :p

Så etter jul blir det dette kabinette og en ny PSU. :dribble:

Gled deg! Det er fantastisk! ...og gigantisk!

2b'1 har det kabinettet. Sinnsykt bra kabinett virker det som!

Mener en bør ha minimum to skjermkort for å ha det kabinettet... XD

Definitivt beste kabelløsning jeg har sett på leeeeeeeeeenge :]

Jeg har bare et... og det er elendig... :blush:

Ja, er nettopp derfor jeg skal ha det. 2 skjermkort, og denne kabelløsningen.

Alt virker så jævlig simpelt. Trenger jo nesten ikke et skrujern. ^^

Stilig dette med at du kan enkelt bare dra inn og ut harddiskene uten og måtte ta av noen kabler på det.

Man trenger jo skrujern for å feste HK, GPU og Harddiskene som bruker hot-swap (ikke de to andre, tror jeg)

Hente luft fra under kabinettet? Skeeeeeeptisk..

Kald luft synker, dermed får man kald luft inn i kabinettet, og varm luft ut i toppen og bak.

Hvilken PSU'er har lange kabler? PSUen jeg har nå (Chieftec), den har ganske korte kabler. f.eks. denne 4-pin som skal øverst på hovedkorte, den fikk jeg ikke lakt bak hovedkorte, så den må ligge tvers over, noe som er veldig stygt. :p

Skal bestille ny nå snart og lurer på hvilke merke jeg bør gå for.

Corsair som ligger øverst på lista nå hvertfall. Vil helst at PSUen skal være modulær vist det er det, det kalles. (Kan koble fra kablene på PSUen)

Det følger med 8-pin forlenger med en 4-pin på. Jeg er ganske sikker på at den funker som 4-pin forlenger. Problemet mitt var at 24-pin ledningen var for kort :( Venter enda på forlengeren fra Kina...

Endret av 2B'1
Lenke til kommentar
Kald luft synker, dermed får man kald luft inn i kabinettet, og varm luft ut i toppen og bak.

Støv faller ned på gulvet og pc tiltrekker seg støv. Dermed er man garantert en del støv inn i pc iallefall :fun:

^ Mitt poeng.

Edit: Åh, ser at Mr Anki har poengtert det allerede.

Endret av Benny
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...