Gå til innhold

Hardwarekaféen

Anbefalte innlegg

Ift. skjermkort vil jeg nok heller anbefale deg å gå for et Sapphire HD5770 til 1195,- eller et HIS HD4870.

Disse yter begge likt med GTS 250(som er en rebrand nr. 2 eller 3 av G92b-kjernen til nVidia) i GTA IV og bedre i så godt som alle andre spill.

4870 yter best, mens 5770 har DX11-støtte, noe som kan være greit å ha også. Så det må nesten bli en prioriteringssak. Forskjellen mellom kortene er ikke mange fpsene. :)

En test av 5770/4870/GTS 250

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja, kjøper 5770 da om du anbefaler det :thumbs:

Noen som har formeninger om CPU da? Se poster på forrige side ;)

Edit: Ser at jeg må ha større strømforsyning hvis jeg skal ha 5770, får se hva jeg får til... Er jo jul snart :)

Anbefalt strømforsyning betyr ikke at du plent må ha det. Du kan nok fint klare deg med en mindre, men over tid så vil klart delene slites mindre om de får et jevnt trykk med strøm og ikke en psu som ligger og stresser på 70-80 %. Sjekk ut denne kalkualtoren.

Endret av Teac
Lenke til kommentar
Ift. skjermkort vil jeg nok heller anbefale deg å gå for et Sapphire HD5770 til 1195,- eller et HIS HD4870.

Disse yter begge likt med GTS 250(som er en rebrand nr. 2 eller 3 av G92b-kjernen til nVidia) i GTA IV og bedre i så godt som alle andre spill.

4870 yter best, mens 5770 har DX11-støtte, noe som kan være greit å ha også. Så det må nesten bli en prioriteringssak. Forskjellen mellom kortene er ikke mange fpsene. :)

En test av 5770/4870/GTS 250

i'm calling bullshit on that test.

HD4870 ligger ofte direkte i konkuranse med GTX260, ikke 250. Jeg har selv hatt 2stk 250 og sammenlignet med 4870. Og 2 250 i sli gikk noe fortere i de fleste spill, men hadde lavere minimum-fps, så den totale opplevelsen og støynivået gjorde at jeg gikk for hd4870 i stedenfor.

http://www.tomshardware.com/reviews/radeon...870,1964-7.html

http://techgage.com/article/ati_hd_4870_1g..._260216_896mb/5

http://techreport.com/articles.x/15651/5

http://www.techspot.com/review/109-geforce...4870/page2.html

(9800gtx+ og gts250 er samme kjernen)

Lenke til kommentar

Jeg skulle ta en reinstall av OS på min Intel X25-M80 G1.

Vet fra før av at det korrekte er å kjøre en HDDErase , og deretter kjøre firmware 8820 fra intel på den, før jeg installerer OS'et.

Prøvde først å kjøre HDDErase.

Programmet klarte å gjenkjenne harddiskene mine , men ikke SSD'en.

Tok så å koblet fra alle disker , og reinstallerte OS'et på SSD'en.

OS'et (XP Pro x64) lot seg installere uten problemer.

Rebootet , og satte BIOS i IDE modus.

Programmet klarte heller ikke da å gjenkjenne SSD'en :

2wftzlu.jpg

Jeg har kjørt 8820 før , og det gikk bra.

Denne gangen klarte heller ikke den å gjenkjenne SSD'en :

24dhp8h.jpg

Den dukker opp i BIOS , og jeg har prøvd både RAID og IDE.

Intel'en vil jo raskt miste ytelsen hvis jeg ikke klarer å installere 8820....

Bilde av diskbehandling, Intel er disk 2 :

2009-12-03_105126.png

Noen som vet hva jeg bør gjøre ?

Endret av johome
Lenke til kommentar

Foxcon Renaissance :) Ikke et monster kort, men et godt kort for den nette sum av 650 :)

Så nå blir det nye prosjekter, med ombygg av P182, filserver og HTPC. I ett prosjekt. Skal prøve å holde meg på et likt tema på alle 3 maskinene. Satser på noe stilrent og pent :)

Lenke til kommentar
Foxcon Renaissance :) Ikke et monster kort, men et godt kort for den nette sum av 650 :)

Så nå blir det nye prosjekter, med ombygg av P182, filserver og HTPC. I ett prosjekt. Skal prøve å holde meg på et likt tema på alle 3 maskinene. Satser på noe stilrent og pent :)

Er jo et fint HK det da :thumbup: Hvor/Hvordan fikk du det til 650?

Gleder meg til å se prosjektet! :dribble:

Endret av 2B'1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...