Gå til innhold

Hardwarekaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Prøver å legge inn windows 7 64bit utgaven via usb, men sliter litt. Dvdrommen har tatt kvelden og jeg har windows 7 liggende som iso fil. Har lest igjennom ørten guider, men disse er bare skrevet for 32-bit. Noen som har et lite tips?

Worth a shot:

Mount i magicdisc og innstaller fra windows (om du har), da gjør den utpakkingen i windows, og etter en reboot trengs ikke iso'en lenger, da den booter rett opp i innstallasjonen som den pakket ut et sted

Lenke til kommentar
Prøver å legge inn windows 7 64bit utgaven via usb, men sliter litt. Dvdrommen har tatt kvelden og jeg har windows 7 liggende som iso fil. Har lest igjennom ørten guider, men disse er bare skrevet for 32-bit. Noen som har et lite tips?

Worth a shot:

Mount i magicdisc og innstaller fra windows (om du har), da gjør den utpakkingen i windows, og etter en reboot trengs ikke iso'en lenger, da den booter rett opp i innstallasjonen som den pakket ut et sted

Klarte å google meg frem til en tråd på Tom's hardware om at ultraISO skulle fynke. Tror nøkkelen er det at en ikke kan boote opp 64bit bootmanager dersom det allerede er en 32bit fra før. Da tror jeg det må til bootfiler fra 32bit inn i "iso" fila til 64bit :p Skal se om Ultraiso gjør jobben.

Edit.

Gir opp :wallbash: får kjøpe meg en ny dvdbrenner....

Endret av Teac
Lenke til kommentar
Klarte å google meg frem til en tråd på Tom's hardware om at ultraISO skulle fynke. Tror nøkkelen er det at en ikke kan boote opp 64bit bootmanager dersom det allerede er en 32bit fra før. Da tror jeg det må til bootfiler fra 32bit inn i "iso" fila til 64bit :p Skal se om Ultraiso gjør jobben.

Edit.

Overså du svaret mitt her isted?

Alt du trenger er å laste ned unetbootin, bruker selv dette programmet hver gang jeg reinstallerer en pc.

Lenke til kommentar

Worth a shot:

Har prøvd å installere i Windows, men problemet er at en ikke kan starte en 64-bit installasjon i et 32bit "miljø". Har kun prøvd med daemontools da. Skal prøve ditt forslag og.

Edit.

Overså du svaret mitt her isted?

Alt du trenger er å laste ned unetbootin, bruker selv dette programmet hver gang jeg reinstallerer en pc.

Beklager. Tror jeg blinkset over svaret ditt :/ Takk for svaret. Skal prøve med engang. Vil helst slippe å kjøre ut å kjøpe dvd-brenner når jeg bruker den så og si aldri.

Edit.

Prøvde på det programmet, men kom ingen vei. Prøvde med forskjellige innstillinger i biosen som Forced disk drive osv, men kom ikke lenger enn til en svart skjerm og en tikkende strek. Har du fått til å installere 64bit via usb? Jeg bruker et Sandisk SD minne kort klasse 6 i et SD til usb adapter. Det burde gå.

Endret av Teac
Lenke til kommentar

Hei!

Tenkte jeg skulle kjøpe ny prosessor nå som penger til skjermkort er i hus. Opsett i spoiler:

Hovedkort: MSI K9A2GM-FIH

Prosessor: AMD Athlon 64 X2 5600+

RAM: 4GB billig ram

Skjermkort: asus(?) en8500gt silent

Strømforsyning: bZerk 500w

Operativsystem: Windows XP pro

Annet: 1 harddisk, fp01 viftestyring, dvd rom....

Tenkte å kjøpe Gainward GTS250 1GB, men så kommer spørsmålet: Hvilken prosessor bør jeg kjøpe? Billig Phenom? eller klarer jeg meg med en athlon? Og hvilken kjøler bør jeg ha? Skal ikke spille annet enn GTA IV på middels god kvalitet...

Alle pengene mine går til bilen som aldri funker, så gidder ikke bruke mer penger enn nødvendig på pc.... Har forresten spurt før, men må jeg ha større strømforsyning etter jeg kjøper både skjermkort og prosessor som krever mer strøm?

Edit: Blir nok komplett, gidder ikke bestille fra flere butikker...

Endret av override16
Lenke til kommentar

Tenker ca en høvding til skjermkort, så blir nok det jeg linka til regner jeg med. AMD prosessorene er jo ikke så dyre, men skal ha en som passer greit til opsettet og kravene mine. Er jo ikke noe super maskin... Skal som sagt spille GTA IV uten lag (forhåpentligvis) og COD4. Tenker jeg legger grensa på en høvding (eller er jeg for kjip nå?)

Håper bare jeg klarer meg med den PSUen jeg har nå :ermm:

Endret av override16
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...