Gå til innhold

Hardwarekaféen

Anbefalte innlegg

Protip når det gjelder usynlige kabler: kabinett uten vindu i sidedøren ;)

Om man ikke har sidevindu er en god del av vitsen men "usynlige" kabler borte ;)

Grunnen til at jeg vil se minst mulig av dem er jo fordi man ellers kan se dem godt gjennom vinduet :p

Endret av 2B'1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

B2: Du kan bruke 1800-brikke rett på kortet ja, hvis det ikke står (oc) etter så:)

Og er ikke noe poeng med perfekt kabelføring hvis man ikke kan se det og vindu for min sin del er og ha kontroll tilfelle man får lekasje foreks.

Upraktisk for deg kanskje JV, men det betyr ikke automatisk at det er upraktisk for alle;)

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar

Lurer på om jeg skal dra fram gammelkabinettet jeg. Gammelt generisk maxitower. Lakkert i herlig custom mørkeblå metallic. Vinduer i blå acryl. Ikke lenger i perfekt kosmetisk stand, og litt vinglete - men det burde funke til en maskin nr.2.

Forslag til strømforsyning < 400,- som duger btw? Mangler egentlig bare strømforsyning.

Endret av Jann - Ove
Lenke til kommentar
Selv med vannkjøling så skal det være mulig å gjøre lekasjer til en teoretisk usansynlighet.

Det fins mellomting. Men av og til gjør det seg å ta ting ut i det ekstreme.

Men objektivt sett så er perfeksjonisme upraktisk. Det skal så lite til for å ødelegge et perfekt resultat.

Ja, man kan godt tenke det og jeg vet at jeg er såpass dyktig med vannkjøling at det skal helsikkes mye til før jeg får lekasje.

Men det har mer med behovet for kontroll;)

Og hvorfor er perfeksjonisme upraktisk?

Bare for at det tar tid, når man først er ferdig med maskinen og ikke roter inni der så skal det litt til og ødelegge resultatet.

Og hvis man må gjøre noe så er det bare og fikse det.

Hobby er hobby, nå prater jeg utifra hvis man går inn for og få det perfekt.

Når man klarer det så er det en jævlig god følelse etterpå.

Men for og ikke være en umulig kverulant så ser jeg helt klart poenget ditt:)

Psu til 400 , anbefaler bruktmarkedet da:)

Av og til noen varp der:D

2B: Da gjør du alt for og unngå striper, foreks. mens du driver inni pcen så lager du beskyttelse til dørene i papp.

Dekk utsiden med plast osv.

Bruk tid;)

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar

Perfeksjonisme tar tid. Er man for perfeksjonistisk med alt så blir terskelen for å gjøre noe for stor.

Selv om det er upraktisk så har det sin plass. Man må være kritisk på hvor man legger ned tid og perfeksjon. Det gir en herlig følelse, ja - men man må også tåle å ikke stå igjen med et perfekt resultat av og til.

Når det gjelder perfeksjonisme så har jeg en ting jeg drar vel langt; sliping av barberkniver. Det krever innsats og perfeksjonisme å matche skarpheten til komersielle barberblad. Det klarer jeg faenmeg om jeg vil. Jeg vet at man nesten må til med elektronmikroskop for å finne feil i en egg jeg har slipt frem på en av mine barberkniver. Sært, og ikke spesielt praktisk - men utrolig herlig alikevel.

Lenke til kommentar

Litt i grenseland for "hardware" men har dårlig erfaring med å lage egne tråder for småproblemer..

Etter innstallasjon av Nvidia driver "195.62_desktop_win7_winvista_64bit_international_whql" (Og den forrige jeg prøvde), så yter alle spillene mine som møkk. CSS kjører på rundt 30-40 fps osv.

Jeg har sjekket det meste av innstillinger i nvidia kontrollpanel, men ingenting ser ut til å være helt på trynet.

Når jeg avinstallerer driveren, uten å reboote da, er alle spillene som normalt igjen og css går på 150+ fps, men etter en reboot så forsvinner hele driveren, og da kan jeg b.l.a ikke ha aero i windows 7..

Noen tips til hva som kan gjøres? En innstilling i nvidia kontrollpanel som slakter alt?

Har skrudd av Physx og satt ytelsesmodus for èn skjerm

Utvikling i saken:

Ok, stilte fra fra "3D Programmet styrer innstillingen" til "Bruk min preferanse på - kvalitet", da fikk jeg god fps på 200+ i css.

Men dette vil bli et problem i mer krevende spill, da den "tvinger" programmene til å kjøre på de oppgitte innstillingene.

Må være noe feil med "programstyrte innstillinger".....

Ok med samme innstillinger som gikk bra for css, gikk det helt katastrofalt for COD 4, kjøres med 22fps nå....

EDIT: Kan noen ta et skjermbilde av innstillingene sine i Nvidia Control Panel (Forutsatt at oppsettet ditt virker bra)

Mitt:

96hjpf.jpg

Endret av Möllers Tran
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...