Gå til innhold

Hardwarekaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kanskje ikke akkurat hardware relatert, men gidder ikke og lage en ny tråd. :p

Nettet har vært ute hos oss i heile dag nå, og kom ikke tilbake før en halv time siden. Jeg, så frustert som jeg blir uten nett, har jeg holdt på og knotet med routeren og modemet.

Og nå som internetten kom tilbake virket alt knirkefritt hos meg, som bruker kabel. Men hos de andre i huset som bruker trådløs, virker ikke nettet. Kabelen min går direkte til modemet, mens de som bruker trådløs, bruker en trådløs d-link router.

Vist denne blir reset på en måte, må det da installeres / programmeres noe på denne routeren for at den skal virke igjen? For jeg har trykt på denne "reset" knappen, på begge boksene, samt vært inne i routeren via IP og prøvd og opprettet et nytt netverk. :p Men ingen lykke.

Kan noen hjelpe meg til dette? Hadde vært flott vist noen vet noe om dette. :p

edit: Det kommer opp noe om at PCen ikke har kontakt med DNS'en eller hva det nå sto, når jeg kobler meg til trådløs nettverket.

Godt mulig at du må skrive inn brukernavn og passord som du får av din ISP, det på iallefall jeg hvis jeg resetter routeren. Gjør jeg det ikke får jeg bare lokal tilkobling.

Lenke til kommentar

Et litt dumt spørsmål.. igjen.

Hvis jeg skal kjøre streaming fra filservere til HTPC og arbeidsstasjon, er det da filserveren som tar seg av dekoding av filmer osv når disse skal spilles på HTPC'en?

Det egentlige spørsmålet er vel; hvor setter jeg den kraftigste hardwaren?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Dekodingen vil skje på klienten, så vidt jeg vet.

Så sett den kraftigste maskinvaren i klienten.

Serveren trenger ikke være særlig kraftig, bare pass på at skal du streame på den måten du beskriver vil jeg anbefale og ha 1Gbit tilkobling mellom maskinene.

300mbit trådløs skal også fungere så vidt jeg vet, men ikke testet.

Lenke til kommentar

Skal bestille nye komponenter til maskinen i kveld, og lurer på om når hovedkortet takler 1600 mhz ram betyr det at den takler alle ram av denne hastigheten? Sjekket ut hovedkortets ram support list, men ble ikke noe klokere av det. Har ikke lyst å kjøpe feil. Noen som kan bistå med litt hjelp?

Hovedkort// Asus P7P55D LE

Ram // OCZ TECH DDR3 PC3-12800 1600MHz Value Gold Tri Channel 6GB Kit(3x2048MB) 8-8-8-20 (OCZ3G1600LV6GK)

Endret av Teac
Lenke til kommentar

Sitter her med en tvilsom harddisk som har sittet i en PC siden tidlig på 2000-tallet. Mest sannsynligvis 2002 elns. Uansett, det er arbeidsgiveren min sin PC, og han har bedt meg fikse den, da han klagde på at den randomly skrudde seg av. Harddisken virket "delvis" når PCen stod på kontoret hans, og den skrudde seg av etter en stund, akkurat slik han sa. Tok med meg PCen hjem, og nå står den her. Fikk koblet harddisken til PCen via USB og tok backup og virusskann og fjerning. Men, nå finner ikke BIOS disken i maskinen hans, og jeg får ikke kontakt med den via USB heller. Den surrer og går, og ser helt fin ut.

Kan den bare ha dødd, eller? Noen måte å sjekke at den er død på? Sånn heeeeeelt sikkert? Frysebokstrikset, kanskje?

Endret av Benny
Lenke til kommentar
Skal bestille nye komponenter til maskinen i kveld, og lurer på om når hovedkortet takler 1600 mhz ram betyr det at den takler alle ram av denne hastigheten? Sjekket ut hovedkortets ram support list, men ble ikke noe klokere av det. Har ikke lyst å kjøpe feil. Noen som kan bistå med litt hjelp?

Ram // OCZ TECH DDR3 PC3-12800 1600MHz Value Gold Tri Channel 6GB Kit(3x2048MB) 8-8-8-20 (OCZ3G1600LV6GK)

Du skal ha dual-channel siden du har P55 her er noen:

http://old.prisguide.no/product.php?produc...9&cat_id=27

http://old.prisguide.no/product.php?produc...5&cat_id=27

Du kan bruke 1866, 2000 og oppover også..men da må du klokke:)

Lenke til kommentar

Du skal ha dual-channel siden du har P55 her er noen:

http://old.prisguide.no/product.php?produc...9&cat_id=27

http://old.prisguide.no/product.php?produc...5&cat_id=27

Du kan bruke 1866, 2000 og oppover også..men da må du klokke:)

Har prøvd å lese meg frem til svaret. Sånn som jeg forstår det så takler 1156 socketen kun dualchannel dvs at kan bruke 2 og 2 minnebrikker. For eksempel 2gb + 2gb eller 2gb + 2gb + 2gb + 2gb. Altså ikke 3x2gb. Dette kan kun gjøres på 1366 socketen. Da må jeg enten kjøpe 2x2gb eller 4x2gb ?

Endret av Teac
Lenke til kommentar
Ja, det er bare 1366 som har tri-channel, 1156 har dual-channel:)

Du kan sikkert kjøre med tre 2gb brikker, men da mister du dual-channel.

Så beste er som du sier 2+2 osv.=)

Men P55 er helt rå på minne igjen da:P

Ok. Takk for svar. Da går jeg for en slik ram i første omgang. Så kan jeg legge til en 4gb kit senere av samme type.

Da gjenstår det bare hovedkort. LE eller PRO utgaven.

Ikke lett dette her. Går fra en treg am2 til i5. Så dette ser jeg frem til :)

Endret av Teac
Lenke til kommentar

Teac: Stor pris-forskjell på de 2?

Men det jeg hadde gjort var og lest tester av begge to først.

Agal: Med 5870 så merker man litt med 8x8 ja, men der er hk som har 16 spor på P55..men tror man må ha hk med nf200 chip da.

Nizzen: P55 er sinnsyk på minnet...wren er på 3400 tror jeg det var med minne fra A-data O.o

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...