Gå til innhold

Hardwarekaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9871234

Ja, ja, det er jo sant det. I tilfelle kan jeg jo gjøre som jeg gjorde når jeg bytta laptopen min mot en Mac: foreslå pris og si at jeg gjerne tar i mot bud.

Lenke til kommentar
6500-8000, kanskje.

Hos en som kan litt osv. og hele suppa der så 6500-7000.

Qxl får du 15k for den:P

men det er plassen hvis du vil tjene litt.

Men hw faller fort i verdi, men har man kvitering og garanti så 65-75% av prisen.

Uten det så blir prisen lavere, det også varierer hvem som kjøper:)

Benny: At en cpu er klokker behøver ikke og være negativt, hvis den er god og til og med ferdig lappet....jeg syns sånt er gull ihvertfall.

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar

Trikset er å skrive ned verdien på det man kjøper av hardware over tid, f.eks over 2-3 år; da har man litt forutsigbarhet i hardwarekostnadene.

Ta f.eks systemoppgraderingen min fra når C2D var nytt; brukte 12k på å bytte omtrent alt. Hadde det i omtrent 3 år; det kostet meg da hele 333,- i måneden. Det er mindre enn en typisk internettilkobling koster det.

Selv med en svindyr pc så er data en rimelig hobby. Det er så mye som er mye større pengesluker, så jeg velger heller å gi bort deler billig enn å stresse med å få igjen noe for gammeldags hardware.

Lenke til kommentar
Selv med en svindyr pc så er data en rimelig hobby. Det er så mye som er mye større pengesluker, så jeg velger heller å gi bort deler billig enn å stresse med å få igjen noe for gammeldags hardware.

Gi bort? :innocent:

Hva er din definisjon på "gameldags hardware"?

Lenke til kommentar

Kanskje ikke akkurat hardware relatert, men gidder ikke og lage en ny tråd. :p

Nettet har vært ute hos oss i heile dag nå, og kom ikke tilbake før en halv time siden. Jeg, så frustert som jeg blir uten nett, har jeg holdt på og knotet med routeren og modemet.

Og nå som internetten kom tilbake virket alt knirkefritt hos meg, som bruker kabel. Men hos de andre i huset som bruker trådløs, virker ikke nettet. Kabelen min går direkte til modemet, mens de som bruker trådløs, bruker en trådløs d-link router.

Vist denne blir reset på en måte, må det da installeres / programmeres noe på denne routeren for at den skal virke igjen? For jeg har trykt på denne "reset" knappen, på begge boksene, samt vært inne i routeren via IP og prøvd og opprettet et nytt netverk. :p Men ingen lykke.

Kan noen hjelpe meg til dette? Hadde vært flott vist noen vet noe om dette. :p

edit: Det kommer opp noe om at PCen ikke har kontakt med DNS'en eller hva det nå sto, når jeg kobler meg til trådløs nettverket.

Endret av blashyrkh
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234
Uten det så blir prisen lavere, det også varierer hvem som kjøper:)

Benny: At en cpu er klokker behøver ikke og være negativt, hvis den er god og til og med ferdig lappet....jeg syns sånt er gull ihvertfall.

Det var litt dette jeg tenkte også. Planen var jo ikke å selge den til noen av hw-gurene her inne akkurat. :p

Lenke til kommentar
Og nå som internetten kom tilbake virket alt knirkefritt hos meg, som bruker kabel. Men hos de andre i huset som bruker trådløs, virker ikke nettet. Kabelen min går direkte til modemet, mens de som bruker trådløs, bruker en trådløs d-link router.

Mulig jeg har misforstått. Men er det ikke bare én utgang fra modemet? If so, putt en kabel fra modemet til routeren og putt din egen kabel i routeren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...