Gå til innhold

Hardwarekaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

2x5870 burde stå på det råeste syns jeg, siden det er det raskeste nå.

Men hvis man bare brukr enkelt kort så er jo det riktig at det er 5970 som du skriver der:)

Men syns det er viktig og huske på at man må ikke gå 58,57,59xx veien for og få godt skjermkort. Spørs hva man spiller:)

Foreks. har man 295 i dag så er det liten grunn til og skifte ennå hvis man ikke vil ha mer power da.

Kanskje dette ikke er det du spør om heller:S

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar

Okey greia er den at jeg kunne trengt litt mer en 4Gb minne så jeg vil ha et minnekort til så jeg har tre kort.

Fra før så har jeg Crucial DDR3 1066MHz 4GB KIT, CL7,.

Så det jeg så på var Crucial DDR3 BallistiX 1600MHz 2GB, men spørsmålet blir da om dette går fint sammen.

Altså hvis to av kortene er på 1066MHz og et er på 1600MHz, vil det da bare bugge seg, være ustabilt, kræsje eller vil det faktisk virke helt 100% ?

:)

:)

Lenke til kommentar

Mkay da har jeg en plan :)

Ser at jeg kan kjøpe samme kortet i 1Gb for 199 dvs om jeg kjøper 2stk blir det en femti lapp billigere.

Skal jeg kjøpe

2x Crucial DDR3 BallistiX 1600MHz 1GBNon-ECC, 1.8V, 240pin, CL8-8-8-20(4kort tilsammen)

eller

1x Crucial DDR3 BallistiX 1600MHz 2GBNon-ECC, 1.65V, 240pin, CL8-8-8-24(3 kort tilsammen)

?

Endret av Captn Jack Yarr'ow !
Lenke til kommentar
Mkay da har jeg en plan :)

Ser at jeg kan kjøpe samme kortet i 1Gb for 199 dvs om jeg kjøper 2stk blir det en femti lapp billigere.

Skal jeg kjøpe

2x Crucial DDR3 BallistiX 1600MHz 1GBNon-ECC, 1.8V, 240pin, CL8-8-8-20(4kort tilsammen)

eller

1x Crucial DDR3 BallistiX 1600MHz 2GBNon-ECC, 1.65V, 240pin, CL8-8-8-24(3 kort tilsammen)

?

Den øverste er vell en smule kjappere. En må vell velge utifra hvor mange slots man ønsker å okkupere. Jeg ville ikke gått for mindre enn 2gb brikker.

Den her er ganske god:

http://extreme.outervision.com/psucalculatorlite.jsp

Dog, ta den med en klype salt - og husk at en dualcore / quadcore maskin fortsatt er single CPU. Mange som feiler der.

Takk for bra svar :)

Jeg endte opp med 294 watt på det oppsettet jeg skal bygge. Derfor gidder jeg ikke å bytte ut min 430watts strømforsyning.

Endret av Teac
Lenke til kommentar

Akkurat nå er:

rage_fu.png

alt jeg har å si. :hm:

Skulle legge inn Windows 7 på PC-en, og jeg har to partisjoner på harddisken min, en til Windows og en til lagring av bilder, musikk, dokumenter osv. I W7 sitt partisjoneringprogram fikk jeg jo disse partisjonene opp, merket som "Disk 0 LOCAL DISK" og "Disk 0" elns. Tenkte at Windows alltid ligger på "LOCAL DISK" (hvertfall vært slik før), men stusset litt over at den partisjonen var fullere enn den andre. "Jaja", tenkte jeg, husket jo ikke akkurat hvor mye som var lagret på hver av partisjonene, og trykte "format". Og da var helvette i gang. For det viste seg at den partisjonen jeg nettopp hadde formatert innholdt en stor del av livet mitt de siste årene. ALLE bilder, ALLE sanger, ALLE skole-dokumenter og ALLE SketchUP-filene mine med flere 100 timers arbeid. Borte. :cry:

Men dette oppdaget jeg jo ikke før Windows startet igjen, og da, da kjente jeg virkelig en vond følelse gjennom hele kroppen. "FAEN! HELVETTE! Hva har jeg gjort?" *sjekke "Computer"* FUCK! Alt for D: er borte. Hva gjør jeg?"

Gikk raskt inn på Google, og skrev "gjennopprett partisjoner", og fant et program som heter "Partition Recovery" som akkurat nå scaner gjennom D:-partisjonen min, i håp om at jeg får gjennopprettet den. Hvis ikke, blir jeg jævlig pissed. Selvfølgelig, tingene det var ikke viktige, og musikkbiblioteket kan jeg bygge opp igjen raskt. Bildene så jeg ikke noe særlig på, uten om de av dama (som jeg faktisk har vært lur nok til å ha en backup av. Skolearbeidet er jo allerede levert. SkecthUP-filene derimot. De er de sure. Flere titalls modeller som jeg har brukt titalls timer på hver. Håper inderlig at programet jeg fant funker.

Har hvertfall lært to ting nå. La tvilen komme til gode, og, ha personlige ting på flere steder. Mitt neste hardware-kjøp blir enten en ekstern eller intern harddisk til å ha en backup på.

Lenke til kommentar

Fikk et lite problem når jeg skulle prøve meg i 3D MARK VANTAGE her.

Fikk et resultat og ville forbedre.

Startet med BIOS overklokking. Jeg bruker en god software de gangene jeg "veldig" overklokker ellers står prossesoren på rundt 3,2-3GHz tror jeg. Så jeg har erfaring med hva som er best på mit system med tanke på hastighet og spenning.

Så prøver jeg meg på 4GHz og tenker at jeg sammtidig kan mekke litt på GPU og RAM.

RAM brikkene er egentlig på 1066MHz men prøvde og setti de til rett under 1600MHZ(15xx).

GPU default står på 100 i PCI. Satte denne opp til 120.

CPU til 191MHz, 21 ratio

Så er det tid for "F10". Den skrur seg fint av og så på igjen, men så sirka ett sekund eller 2 inni start up allerede før skjermen rekker og reagere så er det instant reset og sånn holdt den på et ganger til jeg endelig fikk "OC FAILED".

Prøver så og sette RAM hastighet til den normale, har ikke peil på hva som skjer om jeg setter 1066 kort til 1600 men prøvde hvertfall.

Dette var uten hell.

Så går jeg tilbake i BIOS etter denne 1sekund på reset 1 sekund på fasen har vart i sin tid. Skrur deretter ned PCI fra 120 til 100 igjen.

Resultatet ble: WOHO ! It works !

Men det viser seg at du kan ta og bytte ut woho med en boho...

For selvom det ikke er snø her inne eller kaldt generelt så fryser hele dritten seg, prøver et par BIOS reset for og fin stille spenning til CPU men helt uten hell desverre. Så skrur jeg ned ratio til 20. Og kan med sikkerhet si jeg hvertfall kom inn i Windows :)

Selvom alt virker ganske mye tregere enn normalt. Når W7 startup er ferdig med sitt så setter jeg på viftene og starter 3D MARK VANTAGE. Går ut av rommet og når jeg vender tilbake så står det at fullscreen hadde lukket seg blabla. Prøver igjen -> resultatet blir at han mener Adobe flash player elns 8 gjør systemet tregere vil du skru av, jeg trykker JA. Vi prøver igjen. Og denne ganger når jeg kommer tilbake står det på skjermen at windows has recovered from a suddenly shutdown elns.

Da har jeg komemt så langt at jeg tenker fuck off. Aldri hatt noe OC problem før så hvorfor nå? Jeg skal heller ikke utelukke at jeg ikek bare hadde de tre rare testene etter OC men også en hel familie med blåskjerms venner. Det er akuratt samme speccs som jeg software klokket med, satt CPU til full load helt uten problem, stabilt som pokker. Men likevell?

Vell det var en liten historie fra meg, hadde vært morro og lagt frem noen resultater og skal prøve videre nå i belive :)

Men først har jeg noen spørsmål:

RAM: Er dette med og sette opp spenning og hastigheten på kortene bra? Eller noe jeg burde gjøre i det hele tatt eller motsatt?

GPU: Hva er "PCI" tabben i BIOS skjermkort delen? Klokkehastigheten for og klokke skjermkortet eller hva er det? Og hvorfor fikk jeg ikke startet PC etter at jeg skrudde den opp? Og kan noen si meg hvordan jeg SKAL klokke skjerkortet om det går ?

Takk takk :p

Lenke til kommentar
Kan anbefale getdataback for ntfs, det hjalp meg å få hentet tilbake drøyt 400Gb med data.

Takk for anbefalingen, men, ser ikke ut som om GetDataBack finner filene. :hm:

Kan det ha noe med at Windows 7 er lagt inn over dem igjen, og har overskrevet de gamle filene?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Legg inn OSet på en annen disk, boot opp fra den disken og hurtigformater den du har mistet filene på. Så kjører du getdataback. Det fungerte ihvertfall for meg.

Dog, jeg tør ikke garantere noe som helst.

Mister du dataene er det ikke min skyld :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...