Gå til innhold

Hardwarekaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vær realistisk. Hvor ille er egentlig skjermkortet du har nå?

Det er stort sett kun grom-oppløsning med maks grafikk som krever toppmoderne skjermkort, man kan få ting spillbart med 2-3 år gamle systemer om man ikke krever perfekt grafikk.

Maskinen min nå består av:

Cpu: Amd 3800+ X2, Socket Am2.

Ram: Corsair 2gb pc-5300.

Skjermkort: Asus Nvidia 7600GT

Spiller i grunnen bare BF2 for tiden, og det går så som så. Kunne veldig godt tenkte med å spille Call of duty modern warefare 2, men da må vell oppgradering til. Har tenkt litt på dette kortet.

Lenke til kommentar
Du trenger ikke å punge ut med en tusenlapp engang. Et 4850 vil være knall for det systemet. Ligger på rundt 800 kroner.

Hva vil jeg kunne forventa da? Vil for eksempel COD MW:2 kunne spilles brukbart? Har også tenkt litt på å oppgradere til 4 gb ram pc-6400 i kombinasjon med Win7 64-bit. Føler at all rammen spises opp.

Lenke til kommentar
Det kommer *helt* ann på oppløsning og innstillinger.

I spill som effektivt utnytter to kjerner vil også den X2-en holde med lenger.

Han spurte om COD: MW2.

Og i det spillet vil prosessoren bli en begrensende faktor med 4870. Gitt at han ikke spiller i noe over 1920*1200. Men det er vel heller tvilsomt.

Lenke til kommentar
Det kommer *helt* ann på oppløsning og innstillinger.

I spill som effektivt utnytter to kjerner vil også den X2-en holde med lenger.

Han spurte om COD: MW2.

Og i det spillet vil prosessoren bli en begrensende faktor med 4870. Gitt at han ikke spiller i noe over 1920*1200. Men det er vel heller tvilsomt.

Nei, det blir nok ikke aktuelt å kjøre høyere oppløsning enn det. Prosessoren er klokket et par hakk. Den kjører vell på 2350 mhz. Noe som burde tilsvare 4,7 ghz.

Lenke til kommentar

Takker for svar ;)

Har ikke så mye å gå på når det gjelder overklokking akkurat, den idler på 53 grader med en DÅRLIG stockkjøler og et kabinett med dårlig airflow. Har ikke så mye motivasjon til å gjøre noe med det, siden det strengt tatt ikke er min pc.

Det blir ny PC på meg en gang før TG da :love:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...