Captn Jack Yarr'ow ! Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 Stefaren min sa at min og broren min sin pc trekker rundt 100 kroner døgnet når de står på nonstop. Han tar feil: Jeg sjekket prisene for den dyreste strømleverandøren i Aurskog-Høland, og hvis man bruker 40000KWh per år betaler man for dette 16 803,- hos den dyreste strømleverandøren som er Fortum Markets. 40000KWh er mye strøm. Vi snakker da om en større enebolig, og veldig mange strømkrevende apparater. Hvis faren din virkelig betaler 100,- per døgn for at maskinene deres skal stå på ber du han bytte strømleverandør snarest, for da har han blitt regelrett svindlet. Har ikke peil hva prisene ligger på atm, men si det koster 2kroner per kilowatt. Hvis PC'n da trekker 500w altså 0,5kW time så vill det si at du bruker 24kroner på 24timer. Så 100 kroner timen er STERKT overdriv desverre Du bruker kanskje 100kroner tilsammen i hele huset på noen dager. Eller en uke, hvertfall på sommeren. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 2 kr er fire ganger mer enn det en høy strømpris ligger på. Lenke til kommentar
Captn Jack Yarr'ow ! Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 Så du mener sånn sirka prisen ligger på 5øre per kW/t? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 Så du mener sånn sirka prisen ligger på 5øre per kW/t? En høy strømpris ligger på oppmot 50 øre per kW/t. Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 (endret) Noen plass i Norge jeg kan skaffe en slik? Ble litt mye bøy i vannkjølinga EDIT: Oops, fant på Microplex allikevel Endret 9. november 2009 av Todda7 Lenke til kommentar
aGal Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 Noen plass i Norge jeg kan skaffe en slik?Ble litt mye bøy i vannkjølinga EDIT: Oops, fant på Microplex allikevel Kan jo hende en lokal rørlegger har en slik til en billig pris, da slipper du jo frakt! Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 Pleier de da ha deler i plast? Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 Så du mener sånn sirka prisen ligger på 5øre per kW/t? En høy strømpris ligger på oppmot 50 øre per kW/t. Han sier prisen her er 1,50 per kwt med moms.. hmm jaja.. får se 8D Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 Så du mener sånn sirka prisen ligger på 5øre per kW/t? En høy strømpris ligger på oppmot 50 øre per kW/t. Han sier prisen her er 1,50 per kwt med moms.. hmm jaja.. får se 8D Det hørtes latterlig dyrt ut sammenlignet med f.eks lyse http://www.lyse.no/prishistorikk/category12855.html Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 (endret) BUMP! 2B'1 - er vel en 5-7 stykker som må skiftes. Men man bør ha litt elektronikkerfaring fra før - er jo ikke bare-bare å lodde på ting som skal tåle mye effekt. Har du noen bilder av strømforsyninga? Endret 9. november 2009 av 2B'1 Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 Orker ikke stresse med det. Blir el-retur av det Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 Orker ikke stresse med det. Blir el-retur av det Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 (endret) Vel... Det kan jo være en slik. Jeg kan ikke se noen plass at det er en 920 hvertfall. Sendte mail til han og fikk svar tilbake: heisann, det er korrekt at det er en i7 920, den går på 3.9GZ som er bedre enn noen annen I7 prosessor. Så jeg rettferdig gjør prisen slik. Men du har helt rett, det er kanskje missvisende. men pcen er ferdig prutet. komponetene er nettopp kjøpt og jeg kan ikke selge den med for mye tap, det vil være ufornuftig. > Jeg syns det der er latterlig, ja min også klokker utrolig bra men jeg kan ikke si at den er verdt like mye som en 975. Endret 9. november 2009 av Amanita Muscaria Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 Høres ut som en god business å kjøpe inn datamaskiner, klokke dem og selge dem 7000kr dyrere. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 Hvis en kan leve på noe slikt skal jeg slutte på jobb med en gang Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 9. november 2009 Forfatter Del Skrevet 9. november 2009 Skal slettes ikke se bortifra at han får solgt det. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 Skal slettes ikke se bortifra at han får solgt det. Akkurat det ville ikke overrasket meg, folk er jo idioter. Lenke til kommentar
aGal Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 (endret) Pleier de da ha deler i plast? Skal ikke se bort i fra det, men de kan vel alltids bestille. Akkurat det ville ikke overrasket meg, folk er jo idioter. De som ikke har peiling er idioter Mye rart folk sløser penger på. Endret 9. november 2009 av aGal Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 Fyren er jo opplagt sotrmannsgal, og strengt tatt er jo annonsen ørlite grann misvisende siden en 920 ikke koster 7999 whatsoever. (skjønt, å garantere 3.9ghz er jo 600mhz mer enn høyeste ratede intel-CPU, som koster noe i den regionen så isolert sett kan jo prisen være berettiget ift ytelsen, selv om ingen med vettet i behold betaler såpass for en pretesta medioker chip). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå