Gå til innhold

Hardwarekaféen


Anbefalte innlegg

Stefaren min sa at min og broren min sin pc trekker rundt 100 kroner døgnet når de står på nonstop.

 

Han tar feil:

 

Jeg sjekket prisene for den dyreste strømleverandøren i Aurskog-Høland, og hvis man bruker 40000KWh per år betaler man for dette 16 803,- hos den dyreste strømleverandøren som er Fortum Markets.

 

40000KWh er mye strøm. Vi snakker da om en større enebolig, og veldig mange strømkrevende apparater.

 

 

Hvis faren din virkelig betaler 100,- per døgn for at maskinene deres skal stå på ber du han bytte strømleverandør snarest, for da har han blitt regelrett svindlet.

 

 

Har ikke peil hva prisene ligger på atm, men si det koster 2kroner per kilowatt.

 

Hvis PC'n da trekker 500w altså 0,5kW time så vill det si at du bruker 24kroner på 24timer.

 

Så 100 kroner timen er STERKT overdriv desverre :)

 

Du bruker kanskje 100kroner tilsammen i hele huset på noen dager. Eller en uke, hvertfall på sommeren.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vel... Det kan jo være en slik.

 

Jeg kan ikke se noen plass at det er en 920 hvertfall. :p

 

Sendte mail til han og fikk svar tilbake:

heisann, det er korrekt at det er en i7 920, den går på 3.9GZ som er bedre enn noen annen I7 prosessor. Så jeg rettferdig gjør prisen slik. Men du har helt rett, det er kanskje missvisende. men pcen er ferdig prutet. komponetene er nettopp kjøpt og jeg kan ikke selge den med for mye tap, det vil være ufornuftig.

>

 

Jeg syns det der er latterlig, ja min også klokker utrolig bra men jeg kan ikke si at den er verdt like mye som en 975.

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar

Fyren er jo opplagt sotrmannsgal, og strengt tatt er jo annonsen ørlite grann misvisende siden en 920 ikke koster 7999 whatsoever.

 

(skjønt, å garantere 3.9ghz er jo 600mhz mer enn høyeste ratede intel-CPU, som koster noe i den regionen så isolert sett kan jo prisen være berettiget ift ytelsen, selv om ingen med vettet i behold betaler såpass for en pretesta medioker chip).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...