Gå til innhold

Hardwarekaféen


Anbefalte innlegg

Hmm.. Ca hvor mye KW bruker en pc hver dag hvis den står på hele tiden?

I mitt tilfelle er det 850w psu, e8400, gtx260, to harddisker og et par vifter.

 

Stefaren min sa at min og broren min sin pc trekker rundt 100 kroner døgnet når de står på nonstop.

 

Har litt vanskligheter med å tro det..

 

Kjøp noe slikt som dette og mål ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132
Stefaren min sa at min og broren min sin pc trekker rundt 100 kroner døgnet når de står på nonstop.

 

Han tar feil:

 

Jeg sjekket prisene for den dyreste strømleverandøren i Aurskog-Høland, og hvis man bruker 40000KWh per år betaler man for dette 16 803,- hos den dyreste strømleverandøren som er Fortum Markets.

 

40000KWh er mye strøm. Vi snakker da om en større enebolig, og veldig mange strømkrevende apparater.

 

 

Hvis faren din virkelig betaler 100,- per døgn for at maskinene deres skal stå på ber du han bytte strømleverandør snarest, for da har han blitt regelrett svindlet.

Lenke til kommentar

Et lite spørsmål.

 

Jeg har 2 PC'er. En arbeidsstasjon/spillpc og en HTPC. Hvis jeg ønsker å kutte litt disk-støy, vil det da være mulig å ta alle diskene, sette dem i en filserver og kjøre SSD i de andre? Vil dette by på problemer når jeg feks skal spille av en film fra HTPC'en (hvor filmen da blir liggende på filserveren)?

Lenke til kommentar

Ha i det minste gbit mellom de, gir et greit overhead, selv om 100mbit skal være nok for selv de mest bitrate heftige blu-ray'ene. Har selv problemer med at ting hakker når jeg samtidig bruker nettverket ut mot internett, og samtidig får inngående trafikk fra internett. 100mbit er bare ikke nok der.

Endret av Revolution
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Et lite spørsmål.

 

Jeg har 2 PC'er. En arbeidsstasjon/spillpc og en HTPC. Hvis jeg ønsker å kutte litt disk-støy, vil det da være mulig å ta alle diskene, sette dem i en filserver og kjøre SSD i de andre? Vil dette by på problemer når jeg feks skal spille av en film fra HTPC'en (hvor filmen da blir liggende på filserveren)?

 

Jeg bruker en lignende løsning mellom hovedmaskina og filservern.

Kun OS og programvare ligger på hovedmaskina, og alt av film, musikk og serier og annet dilldall ligger på filserveren.

Fungerer helt fint det,så lenge en har et nettverk internt som klarer lasten. Vil anbefale å bruke Gbit.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...