oldboy Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 Hmm.. Ca hvor mye KW bruker en pc hver dag hvis den står på hele tiden?I mitt tilfelle er det 850w psu, e8400, gtx260, to harddisker og et par vifter. Stefaren min sa at min og broren min sin pc trekker rundt 100 kroner døgnet når de står på nonstop. Har litt vanskligheter med å tro det.. Kjøp noe slikt som dette og mål Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 Noe sånt er ikke dumt og ha nei, da vet man ihvertfall hva man bruker Lenke til kommentar
oldboy Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 Jepp, og man har noen harde fakta å komme med (la oss håpe di støtter ungdommen!) Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 Jupp, har sett på noen slike Skal ha denne, når jeg har penger: http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=143510270 Så kan jeg overvåke strømforbruk til enhver tid Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 Jepp, og man har noen harde fakta å komme med (la oss håpe di støtter ungdommen!) Enig i den, er litt dumt hvis det blir "bråk" i huset pga. strømforbruk. Og da er en slik dings genialt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 Stefaren min sa at min og broren min sin pc trekker rundt 100 kroner døgnet når de står på nonstop. Han tar feil: Jeg sjekket prisene for den dyreste strømleverandøren i Aurskog-Høland, og hvis man bruker 40000KWh per år betaler man for dette 16 803,- hos den dyreste strømleverandøren som er Fortum Markets. 40000KWh er mye strøm. Vi snakker da om en større enebolig, og veldig mange strømkrevende apparater. Hvis faren din virkelig betaler 100,- per døgn for at maskinene deres skal stå på ber du han bytte strømleverandør snarest, for da har han blitt regelrett svindlet. Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 Mhm, er nok neppe så dyrt. skal kjøpe en slik måler når jeg har penger. Nå har jeg satt inn en grønn katode i nederste kammer på P183'en min.. Vet ikke helt om jeg likte det.. får se. Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 Mhm, er nok neppe så dyrt. skal kjøpe en slik måler når jeg har penger. Nå har jeg satt inn en grønn katode i nederste kammer på P183'en min.. Vet ikke helt om jeg likte det.. får se. Jeg vil se bilder Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 Et lite spørsmål. Jeg har 2 PC'er. En arbeidsstasjon/spillpc og en HTPC. Hvis jeg ønsker å kutte litt disk-støy, vil det da være mulig å ta alle diskene, sette dem i en filserver og kjøre SSD i de andre? Vil dette by på problemer når jeg feks skal spille av en film fra HTPC'en (hvor filmen da blir liggende på filserveren)? Lenke til kommentar
Arneeyy Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 Å streame fra serveren fungerer greit så lenge du har kablet nettverk. Lenke til kommentar
Revolution Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 (endret) Ha i det minste gbit mellom de, gir et greit overhead, selv om 100mbit skal være nok for selv de mest bitrate heftige blu-ray'ene. Har selv problemer med at ting hakker når jeg samtidig bruker nettverket ut mot internett, og samtidig får inngående trafikk fra internett. 100mbit er bare ikke nok der. Endret 9. november 2009 av Revolution Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 Ikke værst; Q9550'n min holder 49C etter 8 timer med orthos. Zalman 9500 får fremdeles jobben gjort, selv i et kabinett med lite luftgjennomstrømning. Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 http://www.hardware.no/bruktmarked/annonse/11303 Fyfaen for en nisse. Prosessoren er av typen Intel I7 920 på hele 3.9GZ. Intel I7 prosessor 3.9gz (7999kr) Kan noen fortelle meg når en 920 gikk opp til 8 høvdinger? Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 (endret) HAHAH! "3.9GZ" :!: Endret 9. november 2009 av Benny Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 Vel... Det kan jo være en slik. Jeg kan ikke se noen plass at det er en 920 hvertfall. Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 Han påstår så hvertfall Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 Hater sånne tullinger som skryter opp drit de skal selge opp til skyene... -_- Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 For 15 blanke får du jo en mye heftigere PC enn det der. Kollektiv 'klage'mail, anyone? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 Et lite spørsmål. Jeg har 2 PC'er. En arbeidsstasjon/spillpc og en HTPC. Hvis jeg ønsker å kutte litt disk-støy, vil det da være mulig å ta alle diskene, sette dem i en filserver og kjøre SSD i de andre? Vil dette by på problemer når jeg feks skal spille av en film fra HTPC'en (hvor filmen da blir liggende på filserveren)? Jeg bruker en lignende løsning mellom hovedmaskina og filservern. Kun OS og programvare ligger på hovedmaskina, og alt av film, musikk og serier og annet dilldall ligger på filserveren. Fungerer helt fint det,så lenge en har et nettverk internt som klarer lasten. Vil anbefale å bruke Gbit. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå