Gå til innhold

Hardwarekaféen


Anbefalte innlegg

Til overklokking generelt anbefaler jeg BIOS, Men som Fluesopp sier så er programmer som setfsb greie å bruke hvis man har en begrenset BIOS, eller hvis man er ute etter de siste MHZene.

 

Jeg får ikke tilgang til å sette FSB/CPU Frequency i BIOS, se bildene.

 

Fluesopp, ta en titt på profilen min, og les de siste innleggene her i hw-tråden ;)

 

EDIT: Men jeg får tilgang til å endre RAM Frequency...

Endret av 2B'1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noen her som har lyst på en mist 600w som må ha nye kondensatorer og vifte? Orker ikke å stresse med det selv, og det er for ille å la en god strømforsyning gå til elretur bare fordi kondensatorne er kjipe :/

 

Kan jeg kjøre SLI med 2xgtx260 på mitt msi platinum p45?

 

Jeg tror P45 bare støtter crossfire.

Lenke til kommentar
Noen her som har lyst på en mist 600w som må ha nye kondensatorer og vifte? Orker ikke å stresse med det selv, og det er for ille å la en god strømforsyning gå til elretur bare fordi kondensatorne er kjipe :/

 

Kan jeg kjøre SLI med 2xgtx260 på mitt msi platinum p45?

 

Jeg tror P45 bare støtter Crossfire.

Endret av Arneeyy
Lenke til kommentar
2B'1: Ja.

 

Den har badcaps og det er litt styr for å komme til; men om man orker så får man en meget habil strømforsyning uten at det blir dyrt. Intressert?

 

Hvor mange kondensatorer er det som må skiftes ut? (Hvor kan jeg få tak i slike kondensatorer i å fall?)

 

Hadde du tenkt å selge den eller gi den bort? :innocent:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Det er nå jeg irriterer meg over minnet i maskinen min, den er ikke særlig samarbeidsvillig over standard hastighet..

Noe som betyr at 3,41Ghz er det meste jeg kan forvente på min q9550. Noe som går alt for lett, trengte strengt talt bare å sette fsb opp til 400 og så var alt slik det skulle.

(Jada, jeg har stabilitetstestet den selvfølgelig)

 

Temperaturen den også grei, 60-65c under load, da med lite luftgjennomstrømming i kabinettet. Alt av vifter på laveste hastighet.

 

Har et sett med 4x1Gb DDR2 som klokker bra, selv med alle fire brikkene i bruk.

Standard på det settet er 4-4-3-8 ved 800Mhz og 2,2v, men det følger mer enn gjerne med opp til 1000Mhz 4-4-3-8 ved 2,2v.

Og ja, det er 24/7 stabilt.

 

 

Men, det settet ligger hos en kamerat, og det frister ikke å gå ned fra 8Gb minne.

Lenke til kommentar
2B'1 - er vel en 5-7 stykker som må skiftes. Men man bør ha litt elektronikkerfaring fra før - er jo ikke bare-bare å lodde på ting som skal tåle mye effekt.

 

Jeg går elektro på VGS, så det håper jeg skal gå greit bare jeg finner ut litt mer om problemet og hva som skal til får å fikse det. Har du noen bilder av strømforsyninga?

Lenke til kommentar
Hmm.. Ca hvor mye KW bruker en pc hver dag hvis den står på hele tiden?

I mitt tilfelle er det 850w psu, e8400, gtx260, to harddisker og et par vifter.

 

Stefaren min sa at min og broren min sin pc trekker rundt 100 kroner døgnet når de står på nonstop.

 

Har litt vanskligheter med å tro det..

 

100 kroner måneden er vel mer realistisk :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...