Gå til innhold

Hardwarekaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Om tempen er grei, ja.

Men hadde ikke du sånn ferdigbygd pc fra fujitsu siemens? Lite klokkbart tror jeg

 

Ja, det stemmer :blush:

 

bilde av typisk stock-kjøler fra Intel jo:P

Litt kan man klokke på stock kjøler, men det blir fort varmt.

Og man får god kjøler til en billig penge i dag så;)

 

 

jeg sier som Green: DARK KNIGHT:D

 

Kjøleren min er ikke helt lik, men den ligner. den har annen vifte og annen festemekanisme (skruer) også ;)

 

Blir nok dessverre ikke noen kjøler på meg med det første... alle tingene rundt meg er eller blir ødelagte uten videre så jeg har alt for mye å bruke pengene på :hmm:

 

Jeg skal sjekke hvilke muligheter BIOS gir meg, nå om en liten stund, men i denne OC-guiden står det jo også at man kan klokke via f.eks. denne software'n. Noen som har erfaringer, eller kan si meg noe rundt denne måten å klokke på?

 

Real Temp atm:

post-169569-1257601321_thumb.jpg

 

Temperaturen sank ned til 22-23 og 28-29 nå :p

Endret av 2B'1
Lenke til kommentar
Husk at hovedkort fra ferdigbygg-produsenter ofte har en litt annen festeanordning for kjølere. Altså, selv om sokkelen er feks 775, så er det ikke sikkert at kjøleren passer.

 

Nå har ikke jeg planer om å kjøpe ny CPU-kjøler før jeg har nytt hovedkort... om det var meg du snakka til ;)

Lenke til kommentar
Er det meningen at CPU-vifta skal blåse inn mot kjøleribbene? (På kjølere som ligner på den jeg viste i linken)

 

Ja, har i allefall ikke vært borti det motsatte.

Har selv en kjøler i en PC her som vifta blåser mot hovedkortet gjennom kjøleren, synes det funker bra da den også kjøler mosfet(?) og ram samt chipset.

Lenke til kommentar

Ser ingen grunn til at du skal bruke setfsb:)

Jeg bruker bare bios utenom som sagt over når jeg klokker og vil ha mest mulig ut.

Utenom da så bruker jeg bios.

For man har de samme problemene uansett og alt det med volt, varme osv. gjelder fremdeles.

 

Det er bare et program der du kan stille opp fsben istedenfor og gå i bios hver gang man skal øke litt, noe som kan bli fort veldig mange ganger når man klokker.

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar
Ser ingen grunn til at du skal bruke setfsb:)

Jeg bruker bare bios utenom som sagt over når jeg klokker og vil ha mest mulig ut.

Utenom da så bruker jeg bios.

For man har de samme problemene uansett og alt det med volt, varme osv. gjelder fremdeles.

 

Det er bare et program der du kan stille opp fsben istedenfor og gå i bios hver gang man skal øke litt, noe som kan bli fort veldig mange ganger når man klokker.

 

Så det vil si at om BIOS ikke lar meg få tilgang til klokke-mulighetene, vil ikke SetFSB gjøre det heller?

 

EDIT: Noen som gidder å forklare meg hva "Clock Generator" og "PLL type" er og hva de eventuelt gjør?

Endret av 2B'1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...