Gå til innhold

Hardwarekaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dæven, prøvde overclocke en gammel PC jeg har med P4 lga775 cpu og litt slikt.

Har jo ikke sån alt formye skills, hovedkortet er jo slik at man får ikke bare clocket CPU.

Skjermkortet x1600pro agp ville ikke være med på leken, svart fra jeg starter maskina.

Tok ut bateri som gir strøm til bios, håpe den blir nullstilt da :p

Dog har jeg et x800pro vivo liggende som tåler litt bedre å bli lekt med.

 

Morro å prøve og feile, det man lærer av! :innocent:

 

EDIT: Har bruk x800pro med maskina før, da har maskina funka med en liten OC.

Endret av aGal
Lenke til kommentar
P4 er jo på overklokkingstemperatur på stock :p De blir varme!

 

Sier du det :p

Maskina har fått skiftet skjermkort nå, da funket den. Gode gamle x800pro vivo'en min :love:

 

Kjører en P4 3,6 på 3,93GHz nå. Skal klare noen MHz til med hovedkortet, men trur jeg skal bytte til en litt mer solid kjøler.

Scythe kjøler til 200,- som veier 300 gram er ikke no særlig. Har en kjøler i rent kobber som veier rundt 600 gram, burde gjøre en bedre jobb.

Mosfet kjøler eller hva enn det er holder seg varme, sette på den andre CPU kjøleren skal det nok bli litt bedre for de pga viften blåser inn mot hk.

BTW, i følge spesifikasjonene til hk er max cpu speed 3,2GHz :p

Lenke til kommentar

P4 her lå på rundt 50 idle.

Bytta CPUkjøler nå, glemte dog å plugge i vifta, merka det etter få sekunder, har også 3 ekstra hjelpevifter nå :p

Men svart skjerm, resete bios igjen -_-

Prøve og feile litt før jeg får noe stabilt, om det går da. Funker jo å kjøre stabilt på 3,8 ca. men er jo ikke akkurat det helt store, har aldri vært over 4GHz med noen CPU, så å klare det kunne være gøy :tease:

Lenke til kommentar

Blir nok antagelig ikke noe klokking på meg med en gang. Alle tingene rundt meg blir/er ødelagte, eller slutter å virke helt uten videre... (Tastatur, mobil, headset, kabinett osv :() Har mye å få ordna opp i som krever tid og dessverre også penger :mad: Skulle hatt et prosjekt lignende Nopros sitt for å få litt mer peiling underveis :tease:

Endret av 2B'1
Lenke til kommentar

Ser ut til at PCn jeg clocker kun klarer 3,96Ghz som max. Prøvde 4,12GHz, men kom ikke inn i windows. Mener det var samme "problem" da jeg drev med en celron cpu.

Kjøre en tur i 3dmark av noe slag for å se ossen den takler det.

Skal sjekke temperaturer først.

CPU lå på 50 i bios.

 

EDIT: Noen som har noen formening om det er verdt å bruke ca 1000 kroner på ram, hovedkort og grafikkort for å få en "bedre" maskin?

Kunne tenke meg å bare sette den opp overclocka med vannkjølt CPU å ha den som en folding@home maskin etc.

Endret av aGal
Lenke til kommentar
Du skal ha bra crappy HW før det lønner seg med en upgrade på HK, GPU og RAM til 1000kr :p

 

Er jo lov å håpe at noen med peiling kommer med et forslag :p

Fant da "helt grei" hw selv lga775 hk, 2gb ddr2 800mhz ram og et skjermkort som klarer hd film :p Dog aner jeg ikke om de klarer å bringe en P4 over 4 GHz.

Men jeg trur det klarer det da det hovedkortet jeg bruker nå var low-end for 3 år siden og klarer OC på ca 4GHz :p

 

Gidder ikke bruke mer grunker på HW til denna kassa da jeg kommer til å ha et femsifret beløp jeg bruker på ny gaming rigg i løpet av vinteren.

Lenke til kommentar

Gigabyte GA-G31M-ES2L 350,-

Corsair XMS2 DHX minne 2x 1 GB 420,-

XFX RADEON HD4350 512MB DDR2 PCI-E 300,-

 

Totalt: 1070,- kr

Virka dette greit ? :p

 

HK skal støtte CPUen jeg har, men er i tvil om jeg kjøper noe. Gaming rigg er første pri.

 

Scora 14k i 3dmark i win7 med oppsettet nå. Klarte 24 k med Shuttlen min som er ca lik i spec, dog var det i xp.

Lenke til kommentar
Skal du bruke den til da?

512Mb minne var da jævlig lite. Selv med mitt nye GTX 260 ed 892Mb elns så er jeg i underskudd ville jeg si...

 

Blir ingen hovedmaskin som du sikkert forstår. Har en kurant maskin jeg bruker, spesifikasjoner står på profilen min.

Blir en maskin til å spille av HD film på TV'n, folding@home, eventuelt surfemaskin for besøkende. Det er jo mer enn kraftig nok til de formålene vel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...