Gå til innhold

Hardwarekaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mens jeg var bænna prøvde jeg meg litt utpå OC SELVOM jeg fortsatt har den stock vifta til Intel.

 

Prøvde helt opptil 4,01GHz. Forrige gang så gikk det til helvete etter noen minutter på 3,8GHz men nå kjørte jeg fullstendig stabilt på 4G :)

Kjørte Lima95 100% load, og tempen lå på ca 73grader. Helt greit spør du meg, med stock kjøler bare.

 

Første gangen though, kjørte jeg 4,01G i sikkert rundt 30min, og kjørte GTA IV hardt over halve tiden for og teste om det var stabilt. Men når jeg skulle Exite lima så fikk ejg blåskjerm. Restart og ny OC med samme hastighet og da gikk det problem fritt.

 

Men nå er det på tide med fase 2. Nemelig oppgradering, har sett rundt og siden det ikke er 1156 brikket til noen vifter så blir jeg igrunn fly forbanna. Tok det opp med komplett og vips så bestilte de coolermaster 1156 brikketer. Så da blir det kanskje fester hos komplett, mens jeg kjøper selve "v8'ren" hos NetShop siden de er 200 spenn billigere på vifte kjøling.

 

Med en såpass mye bedre kjøler, har jeg som mål og nå hvertfall 4,5GHz uten farlige temperaturer. Fyr løs :)

Endret av Captn Jack Yarr'ow !
Lenke til kommentar

Fineste? Nå er det ikke mange duganes M-ITX hovedkort, bortsett fra det ene Zotac kortet. Så dette er definitivt det peneste, og ikke minst, det mest funksjonelle! :D

 

Rett og slett helt herlig at et slikt kort kom, selv om et system blir dyrere iforhold til Zotac (Som kjører Socket 775 CPU'er og DDR2 rambrikker), så er det verdt det.

Lenke til kommentar

Spørs om ikke det blir et m-itx snart.

 

Men et kjapt spørsmål. Jeg slet lenge med noe tull med maskinen. Den hengte seg opp osv. Kom fram til at det var noe tull med disken(e?). Jeg testa systemdisken i en annen pc, og ingen problem med den.

 

Når jeg så satte disken (Vertex Turbo) tilbake i hovedpc'en ville den ikke boote. Heller ikke i sikkermodus. Så nappa jeg ut de andre 4 diskene, og byttet SATA port på SSD'en (altså, SSD kjører alene).

 

Fungerer helt fint.

 

Wazzup? Er det diskkontrolleren som er fucked?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...