kaffebryggare Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 Hvorfor ikke hoppe over til i5, Jann Ove? Selve prosessoren, i5, er jo billigere enn Q9550. Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 Til deg som ba meg om å overklokke e8400'en min til 3,6/3,8 GHz.. Jeg har lest det mange steder at den er veldig lett å overklokke, ja.. Men er dette trygt på stock kjøler? Jeg stresset CPU'en med Orthos nå (bare i 5 minutter) og overvåket tempen med Everest. CPU var på 75 grader, CPU kjerne 1 og 2 lå på mellom 49-52 grader. Det er kanskje vanskelig å si noe siden det bare var 5 minutter.. Såelnge volten ikke økes gjør det ingenting, cpu'en blir ikke varmere dà. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 (endret) Fordi jeg vil ha en oppgradering av lga775-systemet mitt før platformen forsvinner helt. Resten av systemet er bra nok ei stund framover; 8gb minne, gtx260, p45-hovedkort. E6600'n jeg har nå havner så i en hybel-maskin med 7900gt, 4gb minne, 975x-hovedkort og en god gammel 20". Skal man ha mest mulig hardware for pengene så må man planlegge litt. Jeg forventer at hardware skal holde i 3 år. Det er kun skjermkortet og strømforsyningen som ikke holdt så lenge av systemet jeg kjøpte når C2D ble lansert. Skjermkortet ble for dårlig siden jeg kjøpte meg en finfin 30", og strømforsyningen fikk badcaps. Forøvrig; forslag til cpu-kjøler som yter greit? Om den bråker som et uvær er ikke nøye, bare den klarer å holde en lett overklokket Q9550 innenfor rimelige temperaturer. Det holder vel ikke med stockkjøleren nei? Endret 3. november 2009 av Jann - Ove Lenke til kommentar
Minsc Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 Kjøler til Q9550: Jeg har hørt veldig mye bra om Tuniq Tower 120 og Thermalright Ultra-120 Extreme nesten over alt hvor jeg har sett. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 Er ikke begge de to ganske dyre? Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 Takk for tips om klokking på forrige side Men etter å ha lest starten av guiden ble jeg litt skuffa If you bought a brand of computer like Dell, Sony, Gateway, HP, eMachine, or any other crappy PC (not saying all of them are) that comes for a store like Walmart, Best Buy, or Circuit City, then this guide does not pertains to you. Even though it is possible to overclock these systems with software, it is not recommended nor advised. ... Note: There are ways to bypass hardware overclocking via software, but it is not recommended and can make your PC unstable, even rending it unable to stay stable to till the system is returned to normal. Overclocking software is made for boards that supports overclocking so that changes can be made without having to restart. Kan noen ta en titt på hw-en min (i profilen) og si meg om det i det hele tatt kan bli gjort uten for stor sjanse til å gjøre skade? Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 Nok en gang, skal jeg anbefale Xigmatek Dark Knight, som er billig og yter som en "dyr-klasse". Ganske fresht utseende også Lenke til kommentar
Minsc Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 Er ikke det billigste du kan få tak i, nei. Var ikke klar over at du skulle tenke så mye på prisen - beklager. Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 Takk for tips om klokking på forrige side Men etter å ha lest starten av guiden ble jeg litt skuffa If you bought a brand of computer like Dell, Sony, Gateway, HP, eMachine, or any other crappy PC (not saying all of them are) that comes for a store like Walmart, Best Buy, or Circuit City, then this guide does not pertains to you. Even though it is possible to overclock these systems with software, it is not recommended nor advised. ... Note: There are ways to bypass hardware overclocking via software, but it is not recommended and can make your PC unstable, even rending it unable to stay stable to till the system is returned to normal. Overclocking software is made for boards that supports overclocking so that changes can be made without having to restart. Kan noen ta en titt på hw-en min (i profilen) og si meg om det i det hele tatt kan bli gjort uten for stor sjanse til å gjøre skade? Hvordan type pc er det? Moddelnavn? Anbefaler så og søke etter en evt klokke guide til den pc'en hvis den er Dell, HP osv osv.. Er ikke noen skader som skjer ved klokking, men BIOS'en på disse pc'ene er somregel modifisert til å ikke la deg kunne klokke Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 (endret) Takk for tips om klokking på forrige side Men etter å ha lest starten av guiden ble jeg litt skuffa If you bought a brand of computer like Dell, Sony, Gateway, HP, eMachine, or any other crappy PC (not saying all of them are) that comes for a store like Walmart, Best Buy, or Circuit City, then this guide does not pertains to you. Even though it is possible to overclock these systems with software, it is not recommended nor advised. ... Note: There are ways to bypass hardware overclocking via software, but it is not recommended and can make your PC unstable, even rending it unable to stay stable to till the system is returned to normal. Overclocking software is made for boards that supports overclocking so that changes can be made without having to restart. Kan noen ta en titt på hw-en min (i profilen) og si meg om det i det hele tatt kan bli gjort uten for stor sjanse til å gjøre skade? Hvordan type pc er det? Moddelnavn? Anbefaler så og søke etter en evt klokke guide til den pc'en hvis den er Dell, HP osv osv.. Er ikke noen skader som skjer ved klokking, men BIOS'en på disse pc'ene er somregel modifisert til å ikke la deg kunne klokke Om du hadde sjekka profilen min ville du ha sett at det er en Fujitsu Siemens Scaleo L (+andre litt annen info om hw) Hvordan finner jeg ut om BIOS lar meg klokke eller ikke? Endret 3. november 2009 av 2B'1 Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 Du prøver å klokke vel Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 Du prøver å klokke vel Tenkte på det, men det kunne være det var en annen metode som kunne være grei å lære seg Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 Er ikke det billigste du kan få tak i, nei. Var ikke klar over at du skulle tenke så mye på prisen - beklager. Dark Knight er nesten like god som Noctua\True men prisen er omtrent halvparten:D Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 Fins det superbillige ssd-er som er verdt bryet? Må ha minst 60GB, og x25-m frister veldig. Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 Kingston V Series 64GB til 1050,- NOK. Ellers har du SSD-tråden der man finner kyndige brukere innen dette feltet som svarer på alt av SSD-relaterte spørsmål. Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 ThomGreen, du er den kjedeligste jeg vet om når det gjelder CPU-kjøler-anbefalinger Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 Når det gjelder klokking; Har jeg noe å gå på utover stockfrekvensen på mine 4x 2GB XMS2-6400 dimm's, CL5-5-5-18, 800MHz? Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 3. november 2009 Forfatter Del Skrevet 3. november 2009 Nei, liten sjangs for at du får noe utav de også. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 Hadde flaks når jeg kjøpte de brikkene i April; fikk de for 790,- inkludert frakt - nå ligger de på omtrent det dobbelte Lenke til kommentar
Espenooop Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 Hei, er det noen som vet om en side som gir spesifikk informasjon om hvordan dimensjonene og strømbruken er på skjermkort? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå