Gå til innhold

Hardwarekaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vet ikke om det her blir litt langt innlegg? Men jeg prøver uansett.

Jeg lurer på hva som er flaskehalsen i min pc : P Specs finner dere i signaturen min : ) Jeg regner med at jeg egentlig skulle hatt en litt bedre prosessor, men hvordan er det med ram? Siden denne er på 800MHz, slakker det ned system mitt veldig mye? : o Isåfall, forslag til nye komponenter?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

For å finne ut hva som er flaskehalsen må vi også vite hva du bruker maskinen til.

 

Men etter hva jeg kan se virker den maskinen grei den, uten noen påfallende flaskehalser.

Lenke til kommentar

Er nokk CPUen som er flaskehalsen. Teste og overklokke den, vist du er villig til og gjøre det.

Ellers så har ram hastighet ikke så mye å gjøre. Hvertfall ikke til spill. Jeg fikk ikke noe forskjell på benchmarks da jeg klokket rammen fra 1200mhz til 1600.

 

Men vist du skal få bedre ytelse er det CPUen du bør begynne med.

Endret av Svartasmeden
Lenke til kommentar

Siden jeg ikke har noe særlig peiling på overklokking, spør jeg her:

- Hva er den enkleste måten å forbedre PC i forhold til gamming o.l.?

- Har noen en steg-for-steg-guide til hvordan man kan lære seg mer om overklokking, og begynne å klokke selv?

Endret av 2B'1
Lenke til kommentar

Til deg som ba meg om å overklokke e8400'en min til 3,6/3,8 GHz.. Jeg har lest det mange steder at den er veldig lett å overklokke, ja.. Men er dette trygt på stock kjøler? Jeg stresset CPU'en med Orthos nå (bare i 5 minutter) og overvåket tempen med Everest. CPU var på 75 grader, CPU kjerne 1 og 2 lå på mellom 49-52 grader. Det er kanskje vanskelig å si noe siden det bare var 5 minutter..

Lenke til kommentar

Bør holde deg unna overklokking med stock kjøler ja. Ser at du har Shuttle PC og, noe som gjør at det er enda mindre plass inne i kabinette, så da blir det liten plass til lufting som gjør at det blir varmere og varmere etter tid.

 

Når den blir 75grader med stock hastighet, bør du holde deg langt unna overklokking :p

Endret av Svartasmeden
Lenke til kommentar

En 3m filtrete luftrenser.

 

Smådyrt, ja - men det virker som om den fungerer. Desverre er den ikke lydløs - men heller litt behagelig viftesus enn dårlig nattesøvn + allergiplager.

 

Lurer på om det blir oppgradering ved neste utbetaling fra lånekassen. Det frister med en X25-M + Q9550.

 

Det fins vel ikke billige miditower-kabinetter som er forholdsvis lett å få stille? Tenker i prisklassen <500, med ytelse på nivå med f.eks P182.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...