Eirik Skrevet 31. oktober 2009 Del Skrevet 31. oktober 2009 Samma problem her. Håper denne kan luke vekk noen Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 31. oktober 2009 Del Skrevet 31. oktober 2009 Samma problem her. Håper denne kan luke vekk noen Ser for meg Data og elektronikk-læreren min får seg en sånn :!: Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 31. oktober 2009 Del Skrevet 31. oktober 2009 Noen som vet hvordan jeg kan underklokke grafikk-kort? I dette tilfellet gjelder det 2*GTX 260. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 31. oktober 2009 Del Skrevet 31. oktober 2009 Noen som vet hvordan jeg kan underklokke grafikk-kort? I dette tilfellet gjelder det 2*GTX 260. I de fleste tilfeller er ikke dette alternativet, så kan du fortelle oss grunnen? Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 31. oktober 2009 Del Skrevet 31. oktober 2009 Bruk bare nvidia control panel Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 31. oktober 2009 Del Skrevet 31. oktober 2009 Noen som vet hvordan jeg kan underklokke grafikk-kort? I dette tilfellet gjelder det 2*GTX 260. I de fleste tilfeller er ikke dette alternativet, så kan du fortelle oss grunnen? Synes maskinen min blir litt for varm pluss at folding at home har begynt å gi noen UNSTABLE_MACHINE-meldinger som jeg ikke liker helt. Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 31. oktober 2009 Del Skrevet 31. oktober 2009 HVORDAN underklokke?? Bare å sette sliderne lenger ned det, er det vel? Skaff EVGA Precision programmet Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 31. oktober 2009 Del Skrevet 31. oktober 2009 Eller nvidia control panel Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 31. oktober 2009 Del Skrevet 31. oktober 2009 HVORDAN underklokke??Bare å sette sliderne lenger ned det, er det vel? Skaff EVGA Precision programmet Eller for å presisere for kranglebukker: Hvilke programmer bruker jeg til å underklokke med? Wiki: Finner ikke noen muligheter i Windows 7 med nyeste driver til dette. Kan du laste opp et screenshot? Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 (endret) HVORDAN underklokke??Bare å sette sliderne lenger ned det, er det vel? Skaff EVGA Precision programmet Eller for å presisere for kranglebukker: Hvilke programmer bruker jeg til å underklokke med? Wiki: Finner ikke noen muligheter i Windows 7 med nyeste driver til dette. Kan du laste opp et screenshot? Les posten min en gang til du. Det finnes ikke programmer til å UNDERKLOKKE med, men du har programmer som kan KLOKKE både opp eller ned. Og EVGA Precision er 10x ganger bedre enn nvidia control panel *grøsser etter dårlige minner med nv controlpanel Screenshot: (fant et gammel et med EVGA Presicion i) Den grå boksen med grønne grafer. Bare å dra sliderne nedover. Hm, ganske okay score når jeg tenker over det :] Og nå er klokken enda høyere på skjermkortet Endret 1. november 2009 av ThomGreen Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 Forøvrig kan det være greit å huske på at konstant systemlast kan få enkelte kjølere til å oppføre seg unormalt på grunn av at det over tid bygger seg opp mer og mer varme. Dette fenomenet ser man oftest i heatpipe-baserte kjølere med få, små heatpipes som må kvitte seg med mye varme konstant i flere døgn etter hverandre. F@H med gpu-folding tvinger vel også skjermkortene over i 3d-modus med tilsvarende høye frekvenser. Husk at 24/7 på full ytelse ikke akkurat er det bruksområdet som et normalt skjermkort er beregnet på. Det krever mer av kjøleløsningene totalt i systemet enn litt spillbruk av og til. Skulle jeg kjørt noe lignende så hadde jeg funnet en måte å stillt det inn slik at maskinen får kjøre idle et par timer i døgnet. Lenke til kommentar
Papirkurven Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 Kan noen forklare meg hva X.M.P gjør fornoe? En kompis av meg kjøpte seg samma hardware som jeg har. Asus P6T SE hovedkort, Intel i7 920 og Corsair Dominator 3x 2gb 1600MHz. Og siden cpu kjøleren han bestilte ble ødelagt satte han i den orginale, noe som gjorde at han ikke fikk overklokket CPUen, derfor skulle han klokke bare rammen til 1600. Den lå på 1066mhz på Auto. Da skrudde han på X.M.P (hvorfor det vet jeg ikke) i biosen og rammen klokket seg selv opp til 1600Mhz. ramvolten og QPI'en ble veldig høy av dette og jeg ba han stille ned disse, og det gjorde han, tror jeg. Men hvertfall, etter en dag fikk han blåskjerm og PCen rebootet, og da han kom inn i windows igjen sto det at han hadde bare 4GB minne (av 6), så da hadde den ene brikken blitt ødelagt. Er dette pga. XMP? Eller at han muligens kjørte systeme for lenge med høy volt? Ram volten lå på 1.8V og QPI'en lå på 1.375. Jeg hadde og kjørt med så høy volt i en dag eller to, men da skjedde det heldigvis ikke noe. Lenke til kommentar
Petter Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 Weee:D jeg gleder meg til jeg kommer hjem i helga da er det nye komponeneter på gang:D 2 STK 492604 Corsair Dominator DDR3 1600MHz 4GB CL8 Kit w/2x 2GB XMS3 modules, CL8-8-8-24, 1.5V, for Intel and AMD, 240pin 1 STK 434394 ASUS M4A78T-E, Socket-AM3 AMD 790GX+SB750, DDR3, Firewire, GbLAN, ATX, 2xPCI-Ex(2.0)x16 1 STK 491509 AMD Phenom II X4 965 Black Edition Quad Core, AM2+/AM3, 3,4GHz, 8MB, Boxed 1 STK 496004 Noctua NH-U12P SE2 CPU Cooler Socket Intel: 775, 1366, 1156, Socket AMD: AM2, AM2+, AM3, 19,8 dBA + et 5870 som kommer seinere grunnet at det ikke er på lager og en intel gen2 80 gb Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 Kan noen forklare meg hva X.M.P gjør fornoe? En kompis av meg kjøpte seg samma hardware som jeg har. Asus P6T SE hovedkort, Intel i7 920 og Corsair Dominator 3x 2gb 1600MHz. Og siden cpu kjøleren han bestilte ble ødelagt satte han i den orginale, noe som gjorde at han ikke fikk overklokket CPUen, derfor skulle han klokke bare rammen til 1600. Den lå på 1066mhz på Auto. Da skrudde han på X.M.P (hvorfor det vet jeg ikke) i biosen og rammen klokket seg selv opp til 1600Mhz. ramvolten og QPI'en ble veldig høy av dette og jeg ba han stille ned disse, og det gjorde han, tror jeg. Men hvertfall, etter en dag fikk han blåskjerm og PCen rebootet, og da han kom inn i windows igjen sto det at han hadde bare 4GB minne (av 6), så da hadde den ene brikken blitt ødelagt. Er dette pga. XMP? Eller at han muligens kjørte systeme for lenge med høy volt? Ram volten lå på 1.8V og QPI'en lå på 1.375. Jeg hadde og kjørt med så høy volt i en dag eller to, men da skjedde det heldigvis ikke noe. Be han klokke manuelt. Auto er no skit uansett hvordan du snur, vender og bøyer på det. Hvis han setter volten og hastigheten på rammen til det den skal være orginalt, da stiller timingen seg også til det mest optimale. Lenke til kommentar
Papirkurven Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 Når jeg gjør det, setter hastigheten, volten og timingen på det den skal være orginalt, så får jeg ikke PCen stabil. Har ikke prøvd dette da CPUen ikke har vært klokket, mulig det kan være noe med det. Men derfor sa jeg det til han og, siden han har det samme oppsette som meg. Kan en dårlig PSU svekke overklokkingen? At den f.eks. ikke gir rett spenning, så PCen blir ustabil? Jeg har en Chieftec PSU på 560W. Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 Skjer med at Komplett har så sinnsykt mange kampanjer nå for tiden? Har det noe med dette å gjøre, kanskje? Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 Oooooooo http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=498449 Synd jeg ikke har penger nå D: Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 Komplett.no stiller sterkt i mange områder. Superweekend-tilbudet som de kjører er utrolig bra. Hva gjelder Supertirsdagen til Netshop.no som var forrige uke, må jeg si meg skuffet. Ikke fullt så gode tilbud denne gangen, og tilbudsprisene var ikke langt unna de ordinære prisene. Når det er sagt; hva mener dere om en oppgradering fra 8800 GT til Radeon HD 5770? 8800 GT blir fort varm her i PC-en, og ønsker dermed et kort som ikke utvikler så mye varme, strømgjerrig og til en god pris. For meg virker det som at HD Radeon 5770 blir litt undervurdert, det er et middelklassekort, ikke ment for den hardbarkete gameren, HDCP-vennlig - men i tester så sparker den relativt godt i fra seg. Dessuten er 8800 GT en sann plage når den blir varm (etter mitt syn, har kabinettet god luftgjennomstrømming). Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 Kompletts helgetilbud/supertilbud/l33tw333/1337-omgz/superduperg4mer tilbud har vært bedre enn netshop's supertirsdag. Lenke til kommentar
Dynejonas Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 Mamoz har billig 1TB disk. Ganske billig synes jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå