Gå til innhold

Hardwarekaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Joda, men da har jeg plutselig ikke noe å bruke på strømforsyning til maskin nr.2. De gamle delene skal ende opp i en hybelmaskin. Ser ut til at den får følgende specs: DFI Infinity 975X/G, E6600, 7900GT, 4GB ram. Ikke værst til å være en enkel surfemaskin :p

 

Jeg har en mist 500w liggende med badcaps; må skifte kondensatore, og vet ikke om jeg orker. Dog, det er mye rimeligere med nye kondensatorer istedet for en ny strømforsyning.

Lenke til kommentar

Familiestasjonæren ble ødelagt for en uke siden, da den fikk blåskjerm i 0.5 sekunder under oppstart av Windows før den rebootet igjen. Tilbydde meg å fikse det jeg; "Kan bare ta backup av disken og reinstallere windows. Windowspassordet står jo på kabinettet". Som svar fikk jeg "Nei, vi må ha fagfolk til å se på dette her", og pappa leverte den til Jæren Data.

 

Fikk den tilbake i dag, og gjett hva som stod på kvitteringen...

 

"Backup, reinstall windows xp, oppdatert. Test ok"

 

1800,-

 

*sukk*

Lenke til kommentar
Familiestasjonæren ble ødelagt for en uke siden, da den fikk blåskjerm i 0.5 sekunder under oppstart av Windows før den rebootet igjen. Tilbydde meg å fikse det jeg; "Kan bare ta backup av disken og reinstallere windows. Windowspassordet står jo på kabinettet". Som svar fikk jeg "Nei, vi må ha fagfolk til å se på dette her", og pappa leverte den til Jæren Data.

 

Fikk den tilbake i dag, og gjett hva som stod på kvitteringen...

 

"Backup, reinstall windows xp, oppdatert. Test ok"

 

1800,-

 

*sukk*

 

Ser meg selv i deg. Bortsett fra at jeg gir meg ikke før jeg får viljen min.. :]

Lenke til kommentar
Familiestasjonæren ble ødelagt for en uke siden, da den fikk blåskjerm i 0.5 sekunder under oppstart av Windows før den rebootet igjen. Tilbydde meg å fikse det jeg; "Kan bare ta backup av disken og reinstallere windows. Windowspassordet står jo på kabinettet". Som svar fikk jeg "Nei, vi må ha fagfolk til å se på dette her", og pappa leverte den til Jæren Data.

 

Fikk den tilbake i dag, og gjett hva som stod på kvitteringen...

 

"Backup, reinstall windows xp, oppdatert. Test ok"

 

1800,-

 

*sukk*

 

Det er det som er kjipt med folk som ikke har peiling... de tror bare det er "fagfolk" som har peiling :nei: ...akkurat som folk som stoler 100% på at det elkjøp-, eksper-, lefdal-, og spaceworld-ansatte sier :hrm:

Endret av 2B'1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Vel, problemet kommer når familien anser deg som "fagfolk", og plutselig fungerer du som IT-avdeling for hele slekta og enda litt til..

Noen ganger skulle jeg ønske jobben min ikke gikk ut på å jobbe med PCer, alt var så mye mer behagelig når folk bare sendte møkka vekk til andre.

 

Jeg har nok med å jobbe i en IT-avdeling, hender jeg trenger fri fra alle de jævla maskinene iblant..

 

(Noe som minner meg på at jeg skal i et viktig møte med Akershus Fylkeskommune og HP på mandagen, jeg og en annen kom frem til en bug i biosen som rammer ca. 10000 maskiner, Hurra!)

Lenke til kommentar

Opplevd det samme selv.

Mine foreldre var for en del år siden svært opptatt av å kontakte visse personer om de fikk problemer eller trengte råd/hjelp med pcn, etter et år eller to fant de ut at jeg egentlig kunne det som trengtes for å fikse det. Nå i dag fungerer jeg litt som en IT person for familien og noen kompiser.

 

Dog er det ikke alltid jeg gidder hjelpe, noe må jo folket finne ut selv. Var jo tross alt sånn jeg lærte/lærer.

Endret av aGal
Lenke til kommentar
Vel, problemet kommer når familien anser deg som "fagfolk", og plutselig fungerer du som IT-avdeling for hele slekta og enda litt til..

Noen ganger skulle jeg ønske jobben min ikke gikk ut på å jobbe med PCer, alt var så mye mer behagelig når folk bare sendte møkka vekk til andre.

 

Jeg har nok med å jobbe i en IT-avdeling, hender jeg trenger fri fra alle de jævla maskinene iblant..

Hele slekta + venners venner til slekta.

 

Hender jeg får en hundrings ...

Lenke til kommentar
Dog er det ikke alltid jeg gidder hjelpe, noe må jo folket finne ut selv. Var jo tross alt sånn jeg lærte/lærer.

Omg, hver gang jeg sier den så får jeg som oftest som svar tilbake "Hvorfor trenger vi å lære det? Vi har jo deg". Argh...

 

Hørt den siste der selv ja!

Lenke til kommentar

Vell, det er når de svarer at de har deg at du skal si: "Ja, men hva med den dagen jeg ikke er her lengere?"

 

For eksempel om du flytter vekk fra næromerådet for eksempel...

Driver for tiden litt taktikk med å la faderen selv gjøre mesteparten av jobben når han kommer innom med problemer, lar han få lære seg litt taktikker osv slik at han er litt bedre rustet om en slik dag skulle komme.

Lenke til kommentar
Vel, problemet kommer når familien anser deg som "fagfolk", og plutselig fungerer du som IT-avdeling for hele slekta og enda litt til..

Noen ganger skulle jeg ønske jobben min ikke gikk ut på å jobbe med PCer, alt var så mye mer behagelig når folk bare sendte møkka vekk til andre.

Jeg har nok med å jobbe i en IT-avdeling, hender jeg trenger fri fra alle de jævla maskinene iblant..

(Noe som minner meg på at jeg skal i et viktig møte med Akershus Fylkeskommune og HP på mandagen, jeg og en annen kom frem til en bug i biosen som rammer ca. 10000 maskiner, Hurra!)

Hva er finnerlønnen :p

Hva går feilen ut på?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Hva nøyaktig feilen går ut på skal jeg ikke gå ut med, men det er en temmelig grov feil.

 

 

Finnenlønnen er ikke en dritt, eller, jeg begynner jo en god del senere på jobb den dagen..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...