Gå til innhold

Hardwarekaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Appropo jording. Har det noe spessielt og si for PCen at den ikke er jordet? Har ingen stikkontakter på rommet med jording på. :p

Hvis ikke det er noen feil med den noe sted så tåler den ujordet kontakt. Er det f.eks. en jordingsfeil ett eller annet sted så er det en stor fordel med jordet kontakt.

PCen min står i ujordet kontakt og jeg har ikke noe problem med det. Det er egentlig bare en ekstra sikring.

Lenke til kommentar

Nei, var det jeg tenkte. Hadde noe problemer da jeg hadde en annet kjøleskap på rommet mitt, at nesten hver gang kompressoren på skapet slo seg av, sluttet tastature og musen og virke i 10 sekunder. Lyse og alt sloknet og etter 10 sekunder funket de som normalt igjen. :p

 

Tipper det kan ha noe med at PCen ikke er jordet, så det blir forstyrrelser i strømnettet. :p Tror ikke det var støyfilter på skapet heller, så det er mulig at det som var årsaken.

Endret av Svartasmeden
Lenke til kommentar

åpne System.

 

Klikk Avanserte systeminnstillinger i venstre rute. Hvis du blir bedt om å oppgi et administratorpassord eller en bekreftelse, skriver du inn passordet eller oppgir bekreftelsen.

 

Klikk Innstillinger under Ytelse i kategorien Avansert.

 

Klikk kategorien Avansert, og klikk deretter Endre under Virtuelt minne.

 

Fjern merket for Automatisk størrelse på sidevekslingsfil for alle stasjoner.

 

Klikk stasjonen som inneholder sidevekslingsfilen du vil endre, under Stasjon [volumnavn].

 

Klikk Egendefinert størrelse, skriv inn en ny størrelse i megabyte i boksen Startstørrelse (MB) eller Maksimal størrelse (MB), klikk Angi og klikk deretter OK.

Lenke til kommentar

Ultra vs. True Cobber

 

post-80636-1256403759_thumb.png

 

 

What can I say? Thermalright TRUE Copper Ultra-120 eXtreme is a solution for real fans of the brand, for wealthy well-connected collectors who have desktop system cases or none at all. High price of the newcomer, its limited edition and heavy weight are yet another proof to the point. All others who would ever face the choice between the two, should probably settle for a significantly lighter Ultra-120 eXtreme modification with aluminum heatsink plates. However, it would be really nice if it were also bundled with retention clips and shock absorbing strips for two fans and a new LGA 1366 retention kit. And if they could also fix the base to make sure it is even, the super cooler could become even more attractive and competitive. And the happy owners of truly unique Thermalright TRUE Copper Ultra-120 eXtreme could polish the heatsink to mirror shine, put it behind the glass window as a work of art and 40 years down the road show it to grandkids while sharing extreme overclocking stories :)

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar
Ser jeg helt dum ut? Altså, jeg vet hvordan man endrer det; problemet er at det kan gi ustabilitet og inkompitabilitet. Jeg er ute etter noe ala linux's swappyness - som angir hvordan swap skal brukes, ikke å skru av swap totalt.

Akkurat nå? Ja utvilsomt. Å være drittsekk er aldri godt for noe.

 

Det gir mange negative resultater av å skru av swap, men du kan sette den til en fast liten størrelse, f.eks 128MB (har selv satt den til 16MB tidligere uten å få problemer) Den vil da redusere swapbruken kraftig.

Lenke til kommentar

Man må kunne forvente et svar på det man spør om når man spør et spørsmål og ordlegger seg slik at det ikke kan misforstås.

 

Er det mulig å skru av swap i W7 uten at det blir krøll?

 

Legg merke til den uthevede delen av spørsmålet. Det kan ikke mistolkes, om man leser hele setningen. Jeg spør etter om det er mulig å gjøre det, uten at det får negative konsekvenser ellers; ikke hvordan man gjør det.

 

Det blir som å spørre om man kan få kjøpt en gul folkevogn med rosa seter, for så å bli fortalt at man kan kjøpe en vanlig folkevogn hos nærmeste forhandler. Irrelevant i forhold til spørsmålet, og totalt unyttig.

 

Hadde jeg villet få en oppskrift på hvordan man forandret størrelsen på swap-filen så hadde jeg brukt google; men å trikse med tallene i systeminnstillingene slik har jeg gjort siden w98-tiden, jeg vet utmerket godt hvordan det gjøres.

 

Kansje forventer jeg for mye når jeg forventer at folk skal klare å lese et tydelig formulert spørsmål?

Lenke til kommentar

Fordelene med 12gb ram over 6gb ram er at med 12gb så har du dobbelt så mye tilgjengelig, 64 bits operatvisystem kan behandle latterlige mengder ram (vi må vel opp 3-4 hakk til på navneskalaen (Kb, Mb osv) før det blir et problem)

Men tror windows stopper på 128GB for nåværende versjoner, men er ikke sikker.

Om man redigerer mange enormt store bilder i photoshop samtidig så kan det jo være greit med masse minne, evt høyoppløst 3d-redigering

 

EDIT: Jann: Nei det er ikke mulig, og siden du vet "alt" og kan bruke google til resten så burde du vel vite det.

Mange programmer belager seg på at det finnes swap av en eller annen tåpelig grunn. Men du vil få et tilsvarende resultat ved å sette den ned til f.eks 128MB, bare det å sette den fast har gitt mange resultater med kraftig redusert swapbruk tidligere.

Endret av Flimzes
Lenke til kommentar
Hva bør jeg kjøpe av Prolimatech Megahalems og Thermalright TRUE Copper?

Skal brukes på et liggende HK så vekt er ikke noe stress.

 

Har selv Megahalem kjøleren... Bare vær sikker på at du enten har drill i huset med borr tilgjengelig eller hammer.

For den er ett lite helvete å feste første gangen, og også første gangen jeg måtte bruke hammer når jeg skal skru PC.

 

Om du velger hammer metoden, sørg for at alle kreftene fra hammeren går i festet og IKKE i hovedkortet.

Og man burde heller ikke hamre for hardt heller da.

 

Unngik konsekvensene av slikt selv, men vil nok advare mot det uansett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...