Gå til innhold

Hardwarekaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132
Tviler sterkt på at de gir deg 5870X2 hvis du venter til da, tenker meg det blir 4870X2 eller 5870.

Vel, 5870x2 nå står i stil med ytelsen i forhold til utviklingen som 4870x2 gjorde da jeg kjøpte det. Og jeg har klart den der før.

Ifølge forbrukerkjøpsloven trenger de kun å gi deg samme produkt eller et produkt med tilsvarende ytelse.

Det at det står i stil med tanke på utviklingen på GPU fronten er irrelevant.

Jeg vil tippe du får et 5870 tilbake, siden det har ca. samme ytelsen som en 4870X2.

Lenke til kommentar

De får da vel kortets kjøpsverdi fra produsent, så er det opp til butikk å plukke ut et kort som står i stil med det som ble levert inn. Siden det er mulig å få et bedre kort for kjøpsverdien en det forige kortet antar jeg butikk ønsker å vise god kundeservice ved å gi et bedre produkt tilbake. (butikken går i null, men sikrer seg en veldig fornøyd kunde.)

Ble litt kryptisk forklart, but u get the point ;)

Endret av Corporal Clegg
Lenke til kommentar

Det avhenger fra spill til spill, jeg vil tro at det går helt utmerket.

Har selv skjermoppløsning et hakk eller to over hans (1600*1200 og 1680*1050, sammen med et amd athlon x2 2.4ghz, 4gb ram osv. Jeg treffer gpuens maksgrense støtt og stadig. Men har også kjørt kortet sammen med en 3.4ghz c2d, og det ble litt mer smooth i mange spill, men det fungerer helt greit med athlon x2 2.4.

Han blir nok fornøyd.

Lenke til kommentar
kan ikke sammenligne oppløsningen 1280x1024 med 1600x1200, en E6550 2,3 blir flaskehals for 4870 på 1280x1024.

Nei, men 1680*1050 som jeg også bruker, med ca samme frames er ikke mer enn ca 25% større (litt rask hoderegning)

Så totalt overkill blir det ikke, samt at AA og AF ikke påvirker cpu i noen større grad, altså vil han kunne spille nesten alle spill med maks AA og AF.

Crysis f.eks vil nyte godt av et HD4870, selv om han ikke har mer enn 2.3ghz c2d.

Lenke til kommentar

Skulle jo si at du kan trygt ha det oppsettet over:)

Flimzes: Han kommer til og få det bedre enn han hadde og det kommer til og gjøre en god jobb:)

Merket bare selv at det var stor forskjell på en Q6600 på 2,4 og en på 4,2.

På 1280x1024 altså, men bruker selv 1680x1050 og der blir det mindre forskjell.

Men han burde ikke la være og kjøpe det pga. at det kan være en risiko for litt flaskehals noen plasser, for det blir ikke flaskehals i alt...langt i fra.

Så jeg skulle igjen sagt litt mer enn bare den ene setningen i posten min over:P

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...