Gå til innhold

Hardwarekaféen

Anbefalte innlegg

Raskt spørsmål; mitt 4870x2 tok for en stund siden kvelden. Hva skal jeg gjøre? Merk: de er ikke lenger i butikkens sortiment.

1) Sende inn nå og kreve penger tilbake (taper markant verdi)

2) Sende inn nå/senere og be om "tilstrekkelig" vare nå (5870, ikke x2, taper verdi)

3) Vente på tilsvarende vare (5870x2) og be om det (går i null)

Any ideas?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Okai, karer, på tide med nok en av mine "Fungerer PCen min optimalt" post.

Dette er temperaturene aws, imens jeg kjører Adobe Premiere Pro, Windows Live Messenger, iTunes, Magic Online og Firefox.

Ser alt ok ut? Er GPUen faretruende høy, eller er bare GTX 295-kortene så varme?

post-94463-1255153420_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Om tv'en har inngangen ja. Aller helst bruker du en HDMI, men da må både gpu og tv ha rette utgang.

Om du har et nyere skjermkort kan du bruke DVI-HDMI overgang, eller i verste fall DVI-VGA.

@Koffeinkanin, du trenger ikke bekymre deg før temps kryper over 90 grader.

Endret av Corporal Clegg
Lenke til kommentar

Heisann. Jeg fikk noen gavekort i bursdagsgave. De kan kun brukes i trondheim sentrum, så det er begrenset hvilke butikker jeg kan handle i. Tror ikke jeg har veldig lyst på klær ol. så jeg tror jeg går for noen nye ting til pc'en. Jeg har 2000 å bruke og kan kun handle på Datakjeden og Mamoz.

Har 2GB ram, vurder 2 GB til eller kansje 6GB så makser jeg det hovedkortet ka ta. Må isåfall installere et 64 bit os.

Har et x1950 skjermkort som jeg byttet kjøler på, men den nye er ikke bra nok. Av og til når jeg spiller blir det for varmt og skjermene bli svarte og hele pc'en fryser. Tenkte på ny kjøler, eller kansje bare helt nytt skjermkort?

Hovedkortet er et ASUS P5N E-SLi, og jeg har en Intel Core 2 6300.

Vet ikke hva som har mest for seg å oppgradere. Vet ikke hva som blir flaskehalsen.

Av skjermkort jeg kunne tenkt meg så er et Radeon HD 4870 i riktig prisklasse. Dette er kjøleren jeg vil ha uansett om jeg kjøper nytt kort eller ikke.

Endret av Dynejonas
Lenke til kommentar
Hva heter kabelen man må bruke for å koble en TVskjerm (min 32'') til PCen? Skulle likt å prøve dette.

Og hvor er det billigst, etc?

Vist du har av nyere TV med HDMI så kan du kjøpe en slik: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.1501

Kjøpt samma kabel fra dealextreme, og de er av god kvalitet samt veldig billig iforhold til norge. :p

Dynejonas, jeg har hvertfall komme til og kjøpt meg et nytt skjermkort i første omgang, for det der begynner og bli ganske gammelt nå.

Endret av Svartasmeden
Lenke til kommentar
Raskt spørsmål; mitt 4870x2 tok for en stund siden kvelden. Hva skal jeg gjøre? Merk: de er ikke lenger i butikkens sortiment.

1) Sende inn nå og kreve penger tilbake (taper markant verdi)

2) Sende inn nå/senere og be om "tilstrekkelig" vare nå (5870, ikke x2, taper verdi)

3) Vente på tilsvarende vare (5870x2) og be om det (går i null)

Any ideas?

4) Send inn skjermkort og krev et likt. (Everyone wins)

Lenke til kommentar

For de som lurer på hvor mye 5870 i crossfire trekker av strøm, så har jeg testet med litt Crysis Warhead bench.

Testoppsett:

w3520 @ 4,2 ghz - 6gb ram - pci-e raidkontroller - 8 satadisker + 5 ssd - 1 stk dvdrom - 2 stk 5870 crossfire - 5 kabinettvifter.

Dette oppsettet trekker 540w under load i crysis warhed med 1920*1080. (full load på begge gpu i følge msi afterburner)

For å teste hvor mye strøm oppsettet trekker bruker jeg en strømmåler som er mellom stikkkontakten og strømkabelen som går inn til strømforsyningen :)

ClasOlson dings :p

Lenke til kommentar
For de som lurer på hvor mye 5870 i crossfire trekker av strøm, så har jeg testet med litt Crysis Warhead bench.

Testoppsett:

w3520 @ 4,2 ghz - 6gb ram - pci-e raidkontroller - 8 satadisker + 5 ssd - 1 stk dvdrom - 2 stk 5870 crossfire - 5 kabinettvifter.

Dette oppsettet trekker 540w under load i crysis warhed med 1920*1080. (full load på begge gpu i følge msi afterburner)

For å teste hvor mye strøm oppsettet trekker bruker jeg en strømmåler som er mellom stikkkontakten og strømkabelen som går inn til strømforsyningen :)

ClasOlson dings :p

Jøss, kanskje PSU'en min på 560W klarer 5870 i crossfire lell da. ^^,

Lenke til kommentar

Ikke sitt her og prat om hvordan man skal ødelegge kort, folk som jobber i forskjellige nettbutikker er og leser her inne.

Så ikke gjør ting vanskligere;)

Svartasmeden: Ja, det holder sikkert. Men du kan jo spørre nizzen hvor stor psu han bruker.

Er greit og ha litt og gå på.

Bruker selv Pc power and cooling 1200w, og jeg bruker ikke andre psuer.

Selv om jeg klokker med celly og gammelt utstyr.

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...