Eirik Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Ville spart meg for den telefonen. De ville ledd 100 grader er i faresonen for et skjermkort. Er vel ikke uvanlig at kort som feks 4870x2 går på 90 grader load. Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Tror det er du som må puste ut jeg. 45'C er ikke varmt en plass, kommer du opp i 70-80 så tar du en telefon til leverandøren. Edit: Mitt 4890 er 61'C nå. Jaja, vet jo det men skjermkortet har alltid ligget på 39-40 idle :3 Men tror nok det kan være litt varm i kabinettet ja. Lenke til kommentar
Captn Jack Yarr'ow ! Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Jeg har oversikt over 2 temperaturer, CPU og SYSTEM. cpu er grei, men hva/hvor måler den system tempen? Er det en chip/ICE på hovedkort, skjermkort eller minnekorta kanskje? :/ Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 (endret) Jeg har oversikt over 2 temperaturer, CPU og SYSTEM.cpu er grei, men hva/hvor måler den system tempen? Er det en chip/ICE på hovedkort, skjermkort eller minnekorta kanskje? :/ Northbridge Endret 5. oktober 2009 av Gavekort Lenke til kommentar
Captn Jack Yarr'ow ! Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Northbridge / Southbridge. Hva er dette? Med min lille hardware kunnskap så ville jeg tro det måte være en type ICE eller noe sånt? Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Northbridge er den store kjøleribben på hovedkortet ditt. Lenke til kommentar
Captn Jack Yarr'ow ! Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Hmm stor og stor. En liten rektangulær "klump" som det står DrMos på. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Legger pengene mine på den ja. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 http://en.wikipedia.org/wiki/Northbridge_(computing) Der har du ett eldre diagram, det er litt forandret idag da med AGP byttet ut med PCI-E og minnekontrolleren i CPU... Lenke til kommentar
KKake Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Northbridge er under den store kjøleribben på hovedkortet ditt. Rettelse. Står litt om northbridge og southbridge her. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Ikke helt den mest nødvendigste rettelsen, men takk likevel. .) Lenke til kommentar
Captn Jack Yarr'ow ! Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Altså er det en ICE Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 ICE står for IceCreamEater......... Lenke til kommentar
Captn Jack Yarr'ow ! Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Det er den som er under DrMos'en min xD Spør ThomGreen han går jo elektro, burde ha mer refresha minne en meg rundt data og elektronikk fag... God Natt Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Jeg går også Data & Elektronikk, aldri hørt om ICE. Lenke til kommentar
Captn Jack Yarr'ow ! Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Går du VG2? ICE utales ise. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Ja, jeg går VG2. Den eneste ICE-en jeg kan tenke på er In-Circuit Emulator, som har fint lite med Northbridge å gjøre. Lenke til kommentar
Captn Jack Yarr'ow ! Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 (endret) Altså jeg går Automasjon så ikke begynn med sånn kinesisk spåk her Oups ser at jeg utalte det feil her. Mente IC. Endret 5. oktober 2009 av Captn Jack Yarr'ow ! Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 IC er en Integrated Circuit og har fint lite med mikroprosessorer å gjøre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå