Gå til innhold

Hardwarekaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Finner du noen beskrivelse til feilkoden på den lappen?

 

Burde være det, har sett det på nesten alt av servere jeg har vært borti.

Nopes. Står bare "DIMM LEDs".. :-/

 

E: Det er mest sannsynligvis et problem med en av RAM-brikkene. Skal bytte litt rundt på dem og se senere i dag eller i morgen.

Endret av Benny
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-yJ8TyiQ9

Heihei

 

Lurer på en ting, har nettopp bygd min første pc, og angående installasjon av minne som skal kjøre i "Dual channel". Hardware her.

 

 

I bruksanvisningen står det:

 

*Channel 0: ddr3_1, ddr3_3

*channel 1: ddr3_2, ddr3_5

 

Ut i fra dette tenkte jeg at ram'en skulle plassere i annenhver slott.

Men det blir motsagt her:

 

When enabling dual channel mode, use ram with the same speed, brand osv. --> installed in the same colored DDR3 sockets for best performance.

 

Trenger en teskje :closedeyes:

Endret av Slettet-yJ8TyiQ9
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-yJ8TyiQ9

Tror handlevognen skal kunne sees nå.

 

iom at du skriver ddr3, tipper jeg det er et ddr3 hovedkort?

 

Men dual/trippel channel, så skal de ligge i samme fargekode, annehver har ikke så mye å si med mindre det står noe annet.

 

Jupp, har Gigabyte MA790XT-UD4P. Da regner jeg med at det er riktig, og ha RAM'en der den er nå, nemlig i de to første like fargede slottene. Thanks for the help :yes:

Lenke til kommentar

NetSopp gjør det igjen...

 

Sopper det til :p

 

 

Leverte tilbake CNPS9900 vifta om fredagen, og da skulle alt være ferdig og bare vente på at jeg skulle få pengene tilbake på kortet. Så var det mandag og gjett å jævla bra NetSopp gjør det. Jo jeg får beskjed på SMS to ganger at din ordre er klar for henting blablabla. Så kommer hjem nå og ser mail om en Zalman CPU-kjøler CNPS10X Extreme som jeg vist nok har kjøpt? Så jeg går på nethshop.no og sjekker ordrene mine og ordrene skal ha referanse med navnet mitt, men dene nye ukjente referansen har retur nummeret jeg måtte bruke på den jeg leverte inn? Så jeg trykker og studerer orderen og ser at jeg ikke må betale no. Det står altså 0kr på alt som er der.

 

Vet ikke helt hva jeg skal tro om dette jeg men.. Hva hadde dere gjort? Venta 1 måndte eller 2 på i5 feste fra Xigmantech, eller gått opp på NetSopp og se om det var sant at jeg virkelig fikk en Zalman CPU-kjøler CNPS10X Extreme ? Det er faktisk enfemti lapp i pris forskjell og jeg har sett at det ikke er den dårligste vifta på markede, men heller ikke den beste. Kanskje en av de bedre?

 

Så. Mail til NetSopp eller se om fyren i kassa gir meg en gratis Zalman CPU-kjøler CNPS10X Extreme ?

 

:)

Lenke til kommentar

Du har tydeligvis rotet selv og sagt at du heller vil ha den kjøleren enn pengene tilbake..

Jaja.

 

Slutter herved å lese innleggene dine med barnslige "Netsopp" i, når du er mest ansvarlig for det meste av "dems feil".

 

 

HELT ANNET TEMA:

 

Hmm igår og idag har skjermkortet mitt vært usedvanlig varmt (romtemp er helt normal) men alikavel går den ikke under 45c selv med 100% vifte på.

Støv kan det umulig være, da jeg renset hele kortet for støv med kompressor noen dager før jeg fikk P183'en, og det er heller ikke noe særlig med støv inne i kabinettet. Hmm

 

Kan det av en merkelig grunn ha noe å gjøre med at maskinen har stått på siden onsdag forrige uke?

- Orker ikke reboote akuratt nå, men kan prøve etterpå,,

Endret av ThomGreen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...