Captn Jack Yarr'ow ! Skrevet 1. oktober 2009 Del Skrevet 1. oktober 2009 Fikser hva? xD Der Sykaste jeg har sett. Skrev innleget "fisker hva". Så trykte jeg restart og trykte på nettleseren og navigerte hit så fort alt var klart, og så skrev jeg "der". Og det gikk så fort at det ble skrivi i forrige innlegget xD Før tok en restart 8minutter og skru av og 15 og skru på Nå går det på maks 2min Lenke til kommentar
Nopros Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 Hvor gammel maskin har du når en kan få 128mb brikker!? Må jo være steingammelt. Økte RAM'en med 1/4 mer da Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 (endret) Finner du noen beskrivelse til feilkoden på den lappen? Burde være det, har sett det på nesten alt av servere jeg har vært borti. Nopes. Står bare "DIMM LEDs".. :-/ E: Det er mest sannsynligvis et problem med en av RAM-brikkene. Skal bytte litt rundt på dem og se senere i dag eller i morgen. Endret 2. oktober 2009 av Benny Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 Minnebrikkene skal ha en kontroll-LED, sjekk om noen av disse blinker etc. Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 Det er nettopp det som er tilfellet. 4A-slotten feiler. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 Da er nok rammen i den slotten litt kranglete, hiv den ut å se om det hjelper Lenke til kommentar
Papirkurven Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 Din ordre #2****0 er nå pakket og sendt fra Amentio.Sporingsnummeret er som følger: 00******83*81*****89 Herlicht!! Passer perfekt nå som jeg skal ta meg noen ferie-dager neste uke. Byebye Q6600. Hello i7 920 Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 Hva gjør du med Q6600'en? Pac-man: Skal gjøre det når jeg gidder. Serveren ligger under senga mi nå. Lenke til kommentar
Papirkurven Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 Vell, jeg får jo 2 PCer nå da. Eller jeg mangler strømforsyning til den gammle da, vist ikke min gammle NorthQ 400W virker fortsatt. Mulig jeg selger den. Eller bare har den som "besøk PC" Lenke til kommentar
Gjest Slettet-yJ8TyiQ9 Skrevet 3. oktober 2009 Del Skrevet 3. oktober 2009 (endret) Heihei Lurer på en ting, har nettopp bygd min første pc, og angående installasjon av minne som skal kjøre i "Dual channel". Hardware her. I bruksanvisningen står det: *Channel 0: ddr3_1, ddr3_3 *channel 1: ddr3_2, ddr3_5 Ut i fra dette tenkte jeg at ram'en skulle plassere i annenhver slott. Men det blir motsagt her: When enabling dual channel mode, use ram with the same speed, brand osv. --> installed in the same colored DDR3 sockets for best performance. Trenger en teskje Endret 4. oktober 2009 av Slettet-yJ8TyiQ9 Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 3. oktober 2009 Del Skrevet 3. oktober 2009 Du har nok kopiert feil link fra prisguide Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 3. oktober 2009 Del Skrevet 3. oktober 2009 Du må huke av for "Lesbar for alle" og oppdatere siden for at handlekurven skal komme opp for oss andre Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 3. oktober 2009 Del Skrevet 3. oktober 2009 iom at du skriver ddr3, tipper jeg det er et ddr3 hovedkort? Men dual/trippel channel, så skal de ligge i samme fargekode, annehver har ikke så mye å si med mindre det står noe annet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-yJ8TyiQ9 Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 Tror handlevognen skal kunne sees nå. iom at du skriver ddr3, tipper jeg det er et ddr3 hovedkort? Men dual/trippel channel, så skal de ligge i samme fargekode, annehver har ikke så mye å si med mindre det står noe annet. Jupp, har Gigabyte MA790XT-UD4P. Da regner jeg med at det er riktig, og ha RAM'en der den er nå, nemlig i de to første like fargede slottene. Thanks for the help Lenke til kommentar
Captn Jack Yarr'ow ! Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 NetSopp gjør det igjen... Sopper det til Leverte tilbake CNPS9900 vifta om fredagen, og da skulle alt være ferdig og bare vente på at jeg skulle få pengene tilbake på kortet. Så var det mandag og gjett å jævla bra NetSopp gjør det. Jo jeg får beskjed på SMS to ganger at din ordre er klar for henting blablabla. Så kommer hjem nå og ser mail om en Zalman CPU-kjøler CNPS10X Extreme som jeg vist nok har kjøpt? Så jeg går på nethshop.no og sjekker ordrene mine og ordrene skal ha referanse med navnet mitt, men dene nye ukjente referansen har retur nummeret jeg måtte bruke på den jeg leverte inn? Så jeg trykker og studerer orderen og ser at jeg ikke må betale no. Det står altså 0kr på alt som er der. Vet ikke helt hva jeg skal tro om dette jeg men.. Hva hadde dere gjort? Venta 1 måndte eller 2 på i5 feste fra Xigmantech, eller gått opp på NetSopp og se om det var sant at jeg virkelig fikk en Zalman CPU-kjøler CNPS10X Extreme ? Det er faktisk enfemti lapp i pris forskjell og jeg har sett at det ikke er den dårligste vifta på markede, men heller ikke den beste. Kanskje en av de bedre? Så. Mail til NetSopp eller se om fyren i kassa gir meg en gratis Zalman CPU-kjøler CNPS10X Extreme ? Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Hvorfor handler du på Netshop da? Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 (endret) Du har tydeligvis rotet selv og sagt at du heller vil ha den kjøleren enn pengene tilbake.. Jaja. Slutter herved å lese innleggene dine med barnslige "Netsopp" i, når du er mest ansvarlig for det meste av "dems feil". HELT ANNET TEMA: Hmm igår og idag har skjermkortet mitt vært usedvanlig varmt (romtemp er helt normal) men alikavel går den ikke under 45c selv med 100% vifte på. Støv kan det umulig være, da jeg renset hele kortet for støv med kompressor noen dager før jeg fikk P183'en, og det er heller ikke noe særlig med støv inne i kabinettet. Hmm Kan det av en merkelig grunn ha noe å gjøre med at maskinen har stått på siden onsdag forrige uke? - Orker ikke reboote akuratt nå, men kan prøve etterpå,, Endret 5. oktober 2009 av ThomGreen Lenke til kommentar
Captn Jack Yarr'ow ! Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Det er ikke jeg som har gjort en feil nei. Ho dama i kassa sa til og med da kan du vente deg en mail og pengene tilbake så fort vi starter opp på mandag. Aldri sagt eller nevnt et ord om noen zalaman cooler til de folka... Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 @ThomGreen: Vil tro at det er generelt varmt inni kabinettet ditt etter at den har stått på over lengre tid. Er du sikker på at kjøleren er sikkerlig festet? Er det åpent bak kabinettet slik at luften fra skjermkortet kommer ut? Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 (endret) Tror det er du som må puste ut jeg. 45'C er ikke varmt en plass, kommer du opp i 70-80 så tar du en telefon til leverandøren. Edit: Mitt 4890 er 61'C nå. Endret 5. oktober 2009 av Gavekort Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå