Gå til innhold

Hardwarekaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er ledningen for kort så bruker man forlenger;)

Forlengere er et must for pcbyggere og viftestyring, helst med mulighet for og koble på tempsensorer:D

 

Å forlenge ledningen gjør jeg enkelt, men jeg har ikke bruk for viftestyring eller tempsensor i det kabinettet og med de komponentene jeg har nå :p

 

Når jeg får sendt tilbake det ødelagte kabinettet jeg fikk fra amentio, bestiller jeg antagelig Antec P183, så da kar jeg ikke bruk for den gamle viften jeg prøver å koble til nå.

 

Bare så dere vet det, denne viften er tatt fra strømforsyningen på en gammel (fra 80-tallet eller rundt det) Victor V286, så det forundrer meg ikke om jeg ikke får kobla den til noe sted ;) Men jeg kan bekrefte at selve vifta funker etter å ha koblet den på et 9V-batteri.

Lenke til kommentar
Har du en molex kabel liggende kobler du bare de to ledningene fra vifta i molex kabelen.

Svart mot svart, og rød mot gul er det hos meg :)

 

Så jeg kan koble en ledningen mellom den lille brune kontakten, og molexen fra strømforsyningen, bare jeg kobler blått på svart, og rødt på gult?

 

EDIT: Må bare forsikre meg om at jeg ikke ødelegger noe ;)

Endret av 2B'1
Lenke til kommentar
Kjøpte en 120mm Mist blå led i forrige uke. Bråker ikke stort men blåser jo faen meg ikke mye heller. Tar du hånda inni vifta 1mm ifra og bli fingerløs så kjenner du litt luft, men ikke noe mer en det.

 

Leverer tilbake den stygge CPU vifta i mårra og må ta og kjøpe noe mens jeg først er innom NetSopp.

 

Noen som har noen erfaring rundt denne ?

 

Denne her gruser den der: http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...spx?plid=125010

 

Eller Noctua;)

 

 

 

Xigmatek Dark knight parkerer dem begge på pris, ytelse OG utseende!

 

http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...spx?plid=122679

 

 

EDIT: woops så ikke at det var en thermalright ultra. okay, den gruser zalmanen hardt. Og så slår den thermalright'en i pris, men ikke i ytelse.

 

Bra du dro frem den;)

Jeg følger lite med på luft-fronten, men hadde lett gått for Dark night istedenfor Zalman ja.

Men at den parkerer Noctua og Ultra på tempratur vil jeg gjerne ha en link på:)Ikke for at jeg ikke stoler på det du sier, men hvis det er et faktum så har folk en ny vinner på ytelse...og ihvertfall på pris.

Noctua er jeg trofast imot uansett:P

 

 

Okei etter de innlegga der så ble orderen slettet tvert fra NetSopp xD

 

Meeen, dere viser mange bra vifter for sure men glemmer at jeg har den forjævelige 1156 sokkelen som det finnes 3 vifter til i hele verden (eller?)....

Når jeg leita på NetSopp så prøvde jeg og finne den dyreste som hadde "1156" i produktinfoen. Kjøpte jo først en zalman CNPS9900 som faen meg ikke passa og nå kjøpte jeg nesten en Extreme modell og. Har sett på Noctua også men igjen så er det 775 eller 1366 sokkler.

 

Heeelp xD

 

 

 

 

E: Jeg fant, jeg fant! :

 

http://www.frozencpu.com/products/9655/cpu...l?tl=g40c14s757

Endret av Captn Jack Yarr'ow !
Lenke til kommentar

Ja da får jeg heller vente da xD

Fant foresten en Noctua som passa 1156 hos komplett. Men som sagt komplett har norges...ja kanskje verdens høyeste priser når det kommer til vifter. CPU vifta ligger på 500 speen hos netsopp mens hele 800 nesten hos komplett. Kjøpte en mist vifte av netsopp for 89,-som kosta 200 hos komplett.

 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=496004

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Jeg tror han skriver netsopp siden han tror det er så kult, like kult som å skrive Micro$oft.

For han har så liten e-penis at vi ser endel desperate fdorsøk på å øke lengden.

I realiteten krymper den drastisk hver eneste gang han skiver det..

 

Anyways, det var dagens rant fra min side.

Carry on!

Lenke til kommentar

Komplett har da ikke så stor forskjell på vifter kontra Netshop. Her kommer det selvfølgelig ann på hva slags vifter du ser etter.

 

Feks. innenfor 120mm vifter er det kun Noctua begge butikkene har inne.

 

Noctua NF-P12-1300:

Komplett.no: 225,-

Netshop.no: 219,-

 

Noctua NF-S12B FLX

Komplett.no: 225,-

Netshop.no: 195,-

Lenke til kommentar
Jeg skriver ikke NetSopp for å være kul ! :)

Men fordi jeg hadde noen dårlige erfaringer som førte til at jeg kalte dem netsopp en gang og sånn har det blitt :)

 

Akuratt som at komplett kommer med så fjerne vifte priser at jeg snart kaller dem Delvis, istedet for Komplett.. HAHA (not...)

 

Navnet mitt står for fluesopp :tease:

Og komplett burde jo blir kalt Kompott eller Kompost :ph34r:

Men hvis du skal kjøpe flere vifter på engang så anbefaler jeg og kjøpe fra utlandet siden det blir langt billigere.

 

Jo Anki, det der er mye...du kan få en pakke HubbaBubba for det. ( tuller bare )

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar
Ja da får jeg heller vente da xD

Fant foresten en Noctua som passa 1156 hos komplett. Men som sagt komplett har norges...ja kanskje verdens høyeste priser når det kommer til vifter. CPU vifta ligger på 500 speen hos netsopp mens hele 800 nesten hos komplett. Kjøpte en mist vifte av netsopp for 89,-som kosta 200 hos komplett.

 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=496004

Cogage TRUE Spirit er også å anbefale :thumbup:

Lenke til kommentar
Er ledningen for kort så bruker man forlenger;)

Forlengere er et must for pcbyggere og viftestyring, helst med mulighet for og koble på tempsensorer:D

 

Å forlenge ledningen gjør jeg enkelt, men jeg har ikke bruk for viftestyring eller tempsensor i det kabinettet og med de komponentene jeg har nå :p

 

Når jeg får sendt tilbake det ødelagte kabinettet jeg fikk fra amentio, bestiller jeg antagelig Antec P183, så da kar jeg ikke bruk for den gamle viften jeg prøver å koble til nå.

 

Bare så dere vet det, denne viften er tatt fra strømforsyningen på en gammel (fra 80-tallet eller rundt det) Victor V286, så det forundrer meg ikke om jeg ikke får kobla den til noe sted ;) Men jeg kan bekrefte at selve vifta funker etter å ha koblet den på et 9V-batteri.

 

 

Det du leiter etter 2b'1 er noe sånt no: http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...spx?plid=111132

 

:)

 

Du bruker Internet Explorer!?

 

Isåfall ber du jo om trøbbel.

Skift til en alternativ nettleser i dag.

 

Hmm care.. ble så deppa etter det nederlaget av og se en times intens arbeid og research bli borte ved et taste trykk at jeg tar pause fra denne gamle boksen fram til jul...

 

 

 

...minst

Lenke til kommentar
Det du leiter etter 2b'1 er noe sånt no: http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...spx?plid=111132

 

:)

 

Siden det bare er en midlertidig kobling, gidder jeg ikke legge penger i det ;) Jeg "tok en MacGyver", og dro en ledning fra blå til svart, og en fra rød til gul, så var den saken grei ;) Jeg har ikke festa dem på noen spesiell måte, annet enn med litt tape og passe tjukke ender på ledningene som gjør at de sitter godt nok i molexen :)

Endret av 2B'1
Lenke til kommentar
Så jeg kan koble en ledningen mellom den lille brune kontakten, og molexen fra strømforsyningen, bare jeg kobler blått på svart, og rødt på gult?

 

EDIT: Må bare forsikre meg om at jeg ikke ødelegger noe ;)

 

Du bør ikke begynne å klippe opp kabelen fra PSU, bruk heller en ekstra som du kanskje fikk med et eller annet hardware du kjøpte. Her er et bilde av vifta jeg fikset.

 

Du kobler 12v eller 5v fra molex mot den som ikke er svart.

Så kobler du "ground" mot "ground", altså svart.

 

 

EDIT: så ikke at du hadde fiksa det, posten din kom mens jeg skrev:)

post-192623-1254162460_thumb.jpg

Endret av TMWH
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...