Gå til innhold

Hardwarekaféen


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+6132

Spør her i håp om at der er noen som har litt peiling. Nizzen?

 

Er ute etter en raidkontroller til å sette i filserveren, minst 8 kanaler.

Ytelse er ikke det viktigste, men ytelsen må være "grei nok".

 

Må selvfølgelig være PCI-e, og aller helst ha mulighet for SAS, med tanke på fremtidig utbytte av disker.

Prisen er også en faktor, lommeboka er ikke særlig villig til å bruke flere tusen på en kontroller.

Det å kjøpe fra. feks. ebay er en mulighet. Prisklassen jeg tenker på er opptil ca. 2000 kroner.

 

De kortene jeg har vurdert til nå er:

Dell perc 5/i

Intel SASMF8I

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132
Du kan vurdere perk 6 også, da perc 5 blir latterlig varm. I såfall må du ha bedre kjøling på perc 5.

 

Prismessig så er perc 5 fra ebay det aller beste valget. Modde på noe bedere kjøling som en større kjøleribbe eller bare sette en vifte på kortet er ikkje umulig å klare :)

 

Er klar over at det perc5 kortet blir latterlig varmt. Planen for å "fikse" det er å sette på en bedre kjøler med termisk lim, og så sett en slik en eller en annet lignende kjøler i PCi-sporet nedenfor raidkortet.

 

Perc6 er også et kort jeg vurderer, spesielt siden det gjør kjøling lettere.

Vil du si perc5 med bedre kjøling/perc6 er verdt prisen, med tanke på ytelsen og mulighetene de gir?

Lenke til kommentar
Finnes det et program som måler effektforbruket til PSU'en ?

 

Jeg tror SIW (System Information for Windows) viser det også + mye annen informasjon om pc'n.

 

Last ned "SIW Standalone (English-Only)" fra denne siden om du skal ha det.

 

EDIT: Jeg garanterer ikke at den viser det du er interessert i, siden jeg for øyeblikket kun har det installert på en laptop ;)

Endret av 2B'1
Lenke til kommentar
Sjekke produsentens hjemmeside?

 

Jeg fant det ut ved å bruke "SIW" som gir informasjon om masse rart fra hardware-info til software :D

 

EDIT: Var maks 4GB minne... Men siden jeg har 32 bits versjonen av Vista vil jeg ikke ha bruk for mer enn 3GB uansett :(

Endret av 2B'1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...