Gå til innhold

Hardwarekaféen

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+6132

Spør her i håp om at der er noen som har litt peiling. Nizzen?

Er ute etter en raidkontroller til å sette i filserveren, minst 8 kanaler.

Ytelse er ikke det viktigste, men ytelsen må være "grei nok".

Må selvfølgelig være PCI-e, og aller helst ha mulighet for SAS, med tanke på fremtidig utbytte av disker.

Prisen er også en faktor, lommeboka er ikke særlig villig til å bruke flere tusen på en kontroller.

Det å kjøpe fra. feks. ebay er en mulighet. Prisklassen jeg tenker på er opptil ca. 2000 kroner.

De kortene jeg har vurdert til nå er:

Dell perc 5/i

Intel SASMF8I

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan vurdere perk 6 også, da perc 5 blir latterlig varm. I såfall må du ha bedre kjøling på perc 5.

Prismessig så er perc 5 fra ebay det aller beste valget. Modde på noe bedere kjøling som en større kjøleribbe eller bare sette en vifte på kortet er ikkje umulig å klare :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Du kan vurdere perk 6 også, da perc 5 blir latterlig varm. I såfall må du ha bedre kjøling på perc 5.

Prismessig så er perc 5 fra ebay det aller beste valget. Modde på noe bedere kjøling som en større kjøleribbe eller bare sette en vifte på kortet er ikkje umulig å klare :)

Er klar over at det perc5 kortet blir latterlig varmt. Planen for å "fikse" det er å sette på en bedre kjøler med termisk lim, og så sett en slik en eller en annet lignende kjøler i PCi-sporet nedenfor raidkortet.

Perc6 er også et kort jeg vurderer, spesielt siden det gjør kjøling lettere.

Vil du si perc5 med bedre kjøling/perc6 er verdt prisen, med tanke på ytelsen og mulighetene de gir?

Lenke til kommentar
Ikke helt det jeg hadde tenkt meg. Kanskje jeg formulerte meg litt feil, jeg ser etter en 120mm vifte med røde LEDs. Jeg har hørt at Cooler Master R4 skal være bra, men jeg har ikke funnet et sted å kjøpe den.

Ellers takk :wee:

Åja :) forsto ikke at du skulle ha LED.

Lenke til kommentar
Finnes det et program som måler effektforbruket til PSU'en ?

Jeg tror SIW (System Information for Windows) viser det også + mye annen informasjon om pc'n.

Last ned "SIW Standalone (English-Only)" fra denne siden om du skal ha det.

EDIT: Jeg garanterer ikke at den viser det du er interessert i, siden jeg for øyeblikket kun har det installert på en laptop ;)

Endret av 2B'1
Lenke til kommentar
Sjekke produsentens hjemmeside?

Jeg fant det ut ved å bruke "SIW" som gir informasjon om masse rart fra hardware-info til software :D

EDIT: Var maks 4GB minne... Men siden jeg har 32 bits versjonen av Vista vil jeg ikke ha bruk for mer enn 3GB uansett :(

Endret av 2B'1
Lenke til kommentar

En uke er ikke rask levering nei, men nå sendes varene fra Tyskland så da blir det litt lengre vei. Mulig det tar noe lengere tid om tollen tar de..

Det jeg venter på er:

- Gigabyte GA-EX58-UD5 og

- Gigabyte Radeon HD 4890 1 GB

- Enermax Revolution85+ 1050W

- Enermax Apollish vifter

Lenke til kommentar
Finnes det et program som måler effektforbruket til PSU'en ?

Jeg tror SIW (System Information for Windows) viser det også + mye annen informasjon om pc'n.

Nei, det kan den ikke. Har den fra før.

Jeg merka det jeg også nå når jeg testa det på den stasjonære...:(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...