Martin HaTh Skrevet 17. september 2009 Rapporter Del Skrevet 17. september 2009 Jeg har en 2. PC som jeg hadde tenkt til å bruke. Instalerte XP på den og alt funket som det skulle, helt til jeg skulle fiske nettverkskortet. Har et D-Link Airplus g+ dwl-g520+, men når jeg instalerer driverene som jeg lastet ned fra dlink.com skjer det ingen ting. Akkurat som om jeg ikke har satt i kortet. Kan det være ødelagt? Det funket fint før jeg formaterte HDDen (hadde den først i nevnte PC, så slettet jeg alt på den og satte den i PCen jeg skriver på nå. Idag satte jeg den tilbake.). Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 17. september 2009 Rapporter Del Skrevet 17. september 2009 Uff vanskelig å få plass til alle kablene på baksiden av p183 D: Lenke til kommentar
Captn Jack Yarr'ow ! Skrevet 17. september 2009 Rapporter Del Skrevet 17. september 2009 (endret) Hmm 3,3GHz og VCore spenninga satt ned til lavest ble instant bluescreen Er vell eneste måten og lære på Lager en OC logg like sågodt OK. = Alt fungerer. B. = Blue Screen. F. = Skjerm/data Fryser Seg. -------------------------INTEL CORE I5 QUAD - 2,66GHz --------------------------- CPU VCore Forsøk 1: 3,3GHz - 1,07 V - B. Forsøk 2: 3,4GHz - 1,304V - OK. Forsøk 3: 4,0GHz - 1,304V - F. Forsøk 4: 3,7GHz - 1,408V - B. Forsøk 5: 3,6GHz - 1,304V - OK. Utforsker i BIOS - Still more to come. -Fortsetter- -- Yarr ! -- Endret 17. september 2009 av Captn Jack Yarr'ow ! Lenke til kommentar
TMWH Skrevet 17. september 2009 Rapporter Del Skrevet 17. september 2009 Jepp Prøving og feiling hel til du har kontroll Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 17. september 2009 Rapporter Del Skrevet 17. september 2009 Du gjør dette i bios ikkesant? Lenke til kommentar
Captn Jack Yarr'ow ! Skrevet 17. september 2009 Rapporter Del Skrevet 17. september 2009 (endret) Nop bruker MSI hovedkort programmet og nå er det en rekke med instant bluescreens her Hva direkte er det som gjør at jeg får blå skjerm? Live ! : Endret 17. september 2009 av Captn Jack Yarr'ow ! Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 17. september 2009 Rapporter Del Skrevet 17. september 2009 (endret) Bruk biiiiiioooooos. Phew, ferdig med kabelleggeing i p183'en nå.. Sliten. Langt i fra "ferdig" med rydding, må bli litt mer kjent med kabinettet først. Ville egentlig ikke ha så mange kabler nede ved PSU'en, men ble pent nødt til det da det nesten ikke er plass mellom sidedør og baksiden av HK brettet.. Endret 17. september 2009 av ThomGreen Lenke til kommentar
Captn Jack Yarr'ow ! Skrevet 17. september 2009 Rapporter Del Skrevet 17. september 2009 (endret) Nice, tok en skau på ledningene mine istad Skjult anlegg ftw ! ^^ Foresten er som sagt oppi 2,6Ghz nå med VCore = 1,304V. Høyeste så langt uten blue screen elelr freeze Altså har jeg økt med 212MHz x 17. Fra 2,66GHz til 3,606GHz, er ganske fornøyd jeg CPU tempen ligger også på 45 grader med stock vifta Nå skjedde det noe rart. Alt funka bra så så jeg en youtube i5 overklokking tech tips video og i det jeg leste en kommentar som sa "holy shit those temps are retarded" så fikk jeg blue screen For prøve noe nytt nå. Endret 17. september 2009 av Captn Jack Yarr'ow ! Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 17. september 2009 Rapporter Del Skrevet 17. september 2009 Det hjelper ikke å surfe web for å sjekke om den er stabil. .Last ned prime95 eller intel burn test eller lignende og kjør en skikkelig 100% load på cpu'en. Klarer den 1time+ er den stabil. Lenke til kommentar
Captn Jack Yarr'ow ! Skrevet 17. september 2009 Rapporter Del Skrevet 17. september 2009 Første bios forsøk var en no-go blue screen. Det som er er at i bois er det ikek noe som heter CPU VTT ?!?! Og skal jeg stille volten på CPU så er det tall som +/-0.004 osv istedet for +/-1.304v osv. Så vanskelig og vite hvor mange volt jeg stiller den til. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 17. september 2009 Rapporter Del Skrevet 17. september 2009 (endret) Jeg tror du skal opprette en egen tråd Kaptein Jack. Dette er egentlig en kafé, ikke en supporttråd. Edit: Jeg reagerer vanligvis ikke på slike filleting, men du har tross alt massevis av innlegg de siste 10 sidene i denne tråden som omhandler overklokkingen din. Endret 17. september 2009 av Gavekort Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 17. september 2009 Rapporter Del Skrevet 17. september 2009 Umm nai? _Bare bla høyere opp på volt lista. Software overklokking har alltid vært og kommer alltid til å være møkk sammenlignet med BIOS. men okay. Prøv Prime 95 eller noe sånt som jeg nevnte og se om den holder. Lenke til kommentar
Captn Jack Yarr'ow ! Skrevet 17. september 2009 Rapporter Del Skrevet 17. september 2009 (endret) Siste forsøk for dagen vellykett finjusterer i mårra, men MÅ ha bedre kjøling Se på bildene. God Natt (det er ikke noe cpu vtt!! ) Når jeg ser på CPU oversikten nå så forandrer jo vcore volten seg MASSE jo?! Snakk om sekunders mellomrom. Mye og gjøre i mårra ser det ut som, og jeg MÅ ha de faens viftene BIOS: Endret 17. september 2009 av Captn Jack Yarr'ow ! Lenke til kommentar
Captn Jack Yarr'ow ! Skrevet 17. september 2009 Rapporter Del Skrevet 17. september 2009 Temp uten OC Lenke til kommentar
TMWH Skrevet 17. september 2009 Rapporter Del Skrevet 17. september 2009 Fortsatt veldig høy Vcore, men ta å lag en egen tråd da? Lettere for deg å se hva folket her konkluderer med anngående klokkingen din Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 17. september 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 17. september 2009 Jeg tror du skal opprette en egen tråd Kaptein Jack. Dette er egentlig en kafé, ikke en supporttråd. Lage en OC-kafé? *spørre herrene i dress* Lenke til kommentar
TMWH Skrevet 17. september 2009 Rapporter Del Skrevet 17. september 2009 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=143800&hl= Finnes allerede Wheely Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 17. september 2009 Rapporter Del Skrevet 17. september 2009 God idè Legg igjen link om det blir noe av. Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 17. september 2009 Rapporter Del Skrevet 17. september 2009 FÅSEDENSTYGGEBOKSENTHOMGREEN! Må se om den virkelig er så stygg Lenke til kommentar
Scarn Skrevet 17. september 2009 Rapporter Del Skrevet 17. september 2009 Men seriøst. ta praten i ein tilegna tråd. Lukke til med klokkinga. Btw, eg og anbefalar å bruke bios.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå