Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Hardwarekaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det tar et par dager før det tiner, så løsningen vil fungere.

Kan være med på den, men hvor mange har en fryser ved siden av pcen?

de fleste er det lettest og ta ut og putte i frysern. Og selv om jeg kunne hatt på harddisken samtidig så hadde jeg ikke gjort det.

Og et par dager?

Hos meg tar det 2 timer, det finnes forskjellige størrelser vet du;):p

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar

Trenger litt hjelp med overklokkigna her :)

Skrudde av den auto oc knappen siden jeg måtte skru ned VCore spenninga hver gang jeg skrudde av på datan. Den sto altså på 1,406 elns og jeg tok den til 1,304 ved hver reset. Gikk i bois og sto not recomend på VCore spenninga (1,406 V altså).

Så da skrudde jeg dritten av rett og slett og prøver manuelt.

Så da bruker jeg de to + & - knappene på hovedkortet som stilelr en hertz om gangen.

Men etter hvert som jeg stiller Hz'en høyere må jeg da også tilføre mer spenning? VCore er nå 1,176 V hva om jeg klokker opp til 3Ghz med den spenninga f.eks? :p

Lenke til kommentar

Du setter opp volten når du feiler i Prime95 med smallfft-testen eller OCCT.

Man behøver bare og øke volten hvis du må det. Men jo høyere opp jo mer volt, hvor mye varierer fra cpu til cpu.

Grunnen til at det tar tid med og få svar på slike spørsmål er at det du spør om står i alle guider;)

Og det finnes masse nyttig og lese hvis man søker.

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar

Fyfaen i helvette. .blir litt irritert her.

Har netopp fått hovedkort fra komplett og kabinett fra Amentio. Åpnet opp hovedkort esken, alt er der.. Unntatt en ting. Kjølerfestet jeg glemte å fjerne fra HK'et jeg sendte inn til dem. Komplett sa tilogmed de skulle legge den ved -_-"

Så da har det kommet til at en ørliten plastikkbit hindrer meg fra å ha en fungerende pc idag.. faen.

Lenke til kommentar

Og jeg som hadde gleda meg til og se :(

Sendte mail til komplett for en uke side pga jeg bestilte fra pickuppoint i oslo istedet for sandefjord og de har enda ikke svart. Ikke mange dagene igjen så er jeg noen hundre kroner fattigere om de folka ikke får opp farta litt as.

Fluesopp: Kan godt henne, men her hvor jeg er nå har jeg ikke noe av utstyret til datan det er hos modern og nå er jeg hos fader :) Hjemme i mårra da :)

Lenke til kommentar

Nice. Syntes disse midi tårna blir for små tror jeg går big tower neste gang jeg skal ha kabinett . Mer plass for lufting/vifter blire og.

Etter mye plundring fant jeg ut hvordan jeg stile base clock på CPU'en gjennom Bios. Satt den til 150Mhz, ganger 20 blir det 3GHz :)

MEN det gikk ikke an og stilel på VCore spenning der :(

Den var der men prøvde jeg og bla ned på den så hoppa bare musa til neste punkt :( Noen ideer? :p

Foreløbig så bruker jeg bare MSI Control Panel som fulgte med hovedkortet, men det det reseta for hver gang jeg resetter datan så jeg må overklokke hver gang jeg skrur på pc'n... heeeelp :D

Endret av Captn Jack Yarr'ow !
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...