kloningen Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 (endret) Bør fint klare 1,28 ihvertfall EDIT: Denne "boosten" tror jeg ikke gjør særlig mye mer enn å klæsje på en god del +vcore og litt høyere frekvens. Som Amanita sa; Da er den garantert stabil. Men om den holder lenge, det er et annet spørsmål. Endret 15. september 2009 av ThomGreen Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 (endret) Hvor fort den går har ikke noe med levetiden, volt og varme osv. er de avgjørende faktorene. Så jo høyere du får cpuen med lav volt jo bedre, viktigste er og finne klokken som gir mest voltmessig. Hvis man kan kjøre 4ghz på 1,2 så gjør man det istedenfor 4,3 på 1.35 ( eksempel ) Kjører min 920 på 4,2 med 1.23v...fintfint;) så ikke tenk på hastigheten..den skader ikke. Og den cpuen du har kan klokke seg opp til 3,2 når EN KJERNE BLIR BRUKT. ikke alle kjernene:). Endret 15. september 2009 av Amanita Muscaria Lenke til kommentar
Captn Jack Yarr'ow ! Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Fulgte med veldig enkel kontroll senter app som gjore at jeg lett kunne stille spenninga på VCore fra 1,4noe ned til 1,360V. Så ja nå er VCore 1,360 V ! Fornøyd? Var det lurt og gjøre det foresten, KUN stille ned VCore mens alt det andre står, og jeg kjører fortsatt 2,3 GHz . Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 (endret) Prøv 1.3 for min skyld...PLEASE? 1,36 er også ALTFOR høyt til 3,3 Kan ikke skje så mye ille utenom ustabilitet, men det merker du ganske fort:P Det kan virke som mye og sette seg inn i , men bare ha tålmodighet så kan du snart dette selv:) Du må ikke være redd for og leke deg med klokking. Endret 15. september 2009 av Amanita Muscaria Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Software er nono i overklokkingens verden :] 1.36 er bedre ja, men er bombesikker på at du får den enda lavere i BIOS. Lenke til kommentar
Captn Jack Yarr'ow ! Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 (endret) Da stilte jeg den ned til 1,304V Fikk ikke inn i hodet hva alt detta prate om sett ned til 1,3 var med en gang Er ikke alt som går like fort når man er syk Tempen er forsåvidt ganske høy nå forholdt til vanlig? Har dog dekselet av så kan prøve og sette det på men selv med viftene på full guffe ligger CPU på 44-43 grader. Endret 15. september 2009 av TSP Slo sammen to poster (dobbelpost) Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 (endret) Hehe, alle her har vært der du er nå Flott at du er på 1,3;) Endret 15. september 2009 av Amanita Muscaria Lenke til kommentar
Captn Jack Yarr'ow ! Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 (endret) Vil dere si det nødvendig og prøve uten OC GENIE på en liten stund? mhmmmmmmmmmmmmmmmmmmm. Du kan jo alltids endre volten manuelt. Er så lett så har du forresten satt RAM'en din i dual channel enda slik jeg fortalte for noen dager siden? Altså ikke bruk Svart og blå, bruk bare samme farge om du har to RAM sticks. Ble litt mye og holde styr på men nå er jeg her. Og NEI jeg har ikke gjort det, faktisk står de samme 2x2Gb brikkene i hver sin farge, 1-blå og 1-svart. Skal jeg altså sette i samma farge? :O Noe og si hvilken osv? Endret 15. september 2009 av TSP Slo sammen to poster (dobbelpost) Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Si at du har 4 RAM slotter da: 1 2 3 4 Da bruker du 1 og 3 hvis de er samme farge. Lenke til kommentar
Captn Jack Yarr'ow ! Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Yes sir da tar jeg 1 og 3. Kjører nå slot 3og4 Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Ah nice, kjøp samme type ram som de du har fra før så slipper du hodepiner i fremtiden. Lenke til kommentar
Captn Jack Yarr'ow ! Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Ja da har jeg bytta til 1 og 3 og det ble mission fail. Datan fungerer fint? Men skjermen reagerer ikke i det HELE TATT ?? Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 2 og 4 da? Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Hmm... Kommet borti skjermkortet eller strømkablene? sjekk at det sitter skikkelig. Lenke til kommentar
Captn Jack Yarr'ow ! Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 (endret) 2 sec. Skrur jeg av og på skjerm=no signal=kommi borti loddepunkter=KABOOM 2K mindre på kontoen? 1,3= blå slots. 2,4= svarte slots. Endret 15. september 2009 av Captn Jack Yarr'ow ! Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 (endret) pass på at alt av kabler sitter sikkelig;) kortet sier ikke poff om du kommer borti det, bare husk og skru av pcen før du sjekker det:) Prøv 2 og 4 mente jeg:P Endret 15. september 2009 av Amanita Muscaria Lenke til kommentar
Captn Jack Yarr'ow ! Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Sorte slots- 2-4 var en suksess Starter opp nå med skjerm og alt. Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Ta Strømkabelen (til Pc'n) ut og inn (Vent noen sekunder imellom) Lenke til kommentar
Captn Jack Yarr'ow ! Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 pass på at alt av kabler sitter sikkelig;)kortet sier ikke poff om du kommer borti det, bare husk og skru av pcen før du sjekker det:) Prøv 2 og 4 mente jeg:P Skrur altid av data og strømforsyning når jeg skal inn i kabinettet. Men vet det er komponenter som er veldig følsome om de får statisk elektrisitet i seg. Så kunne jo hende når jeg kom borti skjermkortet at det spilte inn, men guess not Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå