Gå til innhold

Hardwarekaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvor fort den går har ikke noe med levetiden, volt og varme osv. er de avgjørende faktorene.

Så jo høyere du får cpuen med lav volt jo bedre, viktigste er og finne klokken som gir mest voltmessig. Hvis man kan kjøre 4ghz på 1,2 så gjør man det istedenfor 4,3 på 1.35 ( eksempel )

Kjører min 920 på 4,2 med 1.23v...fintfint;) så ikke tenk på hastigheten..den skader ikke.

 

 

Og den cpuen du har kan klokke seg opp til 3,2 når EN KJERNE BLIR BRUKT. ikke alle kjernene:).

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar

Prøv 1.3 for min skyld...PLEASE?

1,36 er også ALTFOR høyt til 3,3

 

Kan ikke skje så mye ille utenom ustabilitet, men det merker du ganske fort:P

Det kan virke som mye og sette seg inn i , men bare ha tålmodighet så kan du snart dette selv:)

Du må ikke være redd for og leke deg med klokking.

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar

Da stilte jeg den ned til 1,304V :)

 

Fikk ikke inn i hodet hva alt detta prate om sett ned til 1,3 var med en gang :p Er ikke alt som går like fort når man er syk :D

 

Tempen er forsåvidt ganske høy nå forholdt til vanlig? Har dog dekselet av så kan prøve og sette det på men selv med viftene på full guffe ligger CPU på 44-43 grader.

Endret av TSP
Slo sammen to poster (dobbelpost)
Lenke til kommentar

Vil dere si det nødvendig og prøve uten OC GENIE på en liten stund?

 

mhmmmmmmmmmmmmmmmmmmm. Du kan jo alltids endre volten manuelt. Er så lett så ;)

 

 

har du forresten satt RAM'en din i dual channel enda slik jeg fortalte for noen dager siden? Altså ikke bruk Svart og blå, bruk bare samme farge om du har to RAM sticks.

 

 

Ble litt mye og holde styr på men nå er jeg her. Og NEI jeg har ikke gjort det, faktisk står de samme 2x2Gb brikkene i hver sin farge, 1-blå og 1-svart.

 

Skal jeg altså sette i samma farge? :O

Noe og si hvilken osv?

Endret av TSP
Slo sammen to poster (dobbelpost)
Lenke til kommentar
pass på at alt av kabler sitter sikkelig;)

kortet sier ikke poff om du kommer borti det, bare husk og skru av pcen før du sjekker det:)

 

 

Prøv 2 og 4 mente jeg:P

 

Skrur altid av data og strømforsyning når jeg skal inn i kabinettet. Men vet det er komponenter som er veldig følsome om de får statisk elektrisitet i seg. Så kunne jo hende når jeg kom borti skjermkortet at det spilte inn, men guess not :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...