Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Hardwarekaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

samma skjermkort som jeg kjøpte woho !

Tror jeg hvertfall xD Hviis du fikk med Batman 3D og assasins nubit grafikk creed.

Nå har datan stått på i hele dag og lasta ned og har samma temperatur som før overklokking. Altså på hovedkortet er det en pluss og en minus knapp som stiller 1 Hz ved hvert trykk, altså trykker jeg to ganger på + så går jeg 2Hz opp. Eller så kan jeg trykke på "OC GENIE" knappen som stilelr systemet automatisk og overklokker det.

Har hatt alle vifter på det svakeste i hele dag og den står altså på:

CPU: 48 grader

System: 33 grader.

Har ikke mye peiling på overklokking, spenning og alt det dere prater om her altså :p

Men har ikke hatt noen problemer enda :)

Lenke til kommentar
samma skjermkort som jeg kjøpte woho !

Tror jeg hvertfall xD Hviis du fikk med Batman 3D og assasins nubit grafikk creed.

Det som følger med i esken har ikke noe å si på kortet.

:]

Vel en grei hovedregel å forholde seg til når det gjelder overklokking: Har du ikke råd til å erstatte hovedkort/cpu, så la vær.

Lenke til kommentar

Egentlig skulle du ha kjørt Prime95 eller LinX på den maskinen der etter en slik overklokk så du får se om det påvirker noe særlig.

Går tempen for høyt så vil maskinen din "Throttle", funker som turtallsperra på en bil, bensinen kuttes selv om du står med foten flatt på gaspedalen og turtallet synker.

Samme sak skjerm med CPUen, den stopper og lar tempen synke før den så går på den igjen.

Om den blir varm nok så vil den throttle såpass langt tilbake at systemet henger seg.

Lenke til kommentar

Hva faen da.. Nesten hver gang kompressoren på kjøleskapet mitt slår seg på/av så slutter tastature mitt og virke, Og musa da siden den er koblet til tastature. Er borte i 5 sekunder før den slår seg på igjen.

Ganske usaklig egentlig. :S

Kan det være at kompressoren trekker så mye startstrøm at PC'en "merker" det? Har hørt og at kjøleskaper og slikt kan forstyrre signaler og div. på stereoanlegg og slikt. Noen som vet om det kan og skje på PCer?

Lenke til kommentar

Spilte Crysis på maks grafikk litt over en time kanskje og tempen på CPU spratt rett opp til 56-69 grader .

Minimerte alle programmer og gikk på do i 2-3 min og tempen var nede på 42-45 grader. Stikker opp på komplett i mårra og kjøper en blå lys vifte 120mm på glass veggen. Så får vi se om det hjelper, kommer uansett til og invistere 1000 spenn på en dyr dobbel CPU vifte sometime :p

Lenke til kommentar
Spilte Crysis på maks grafikk litt over en time kanskje og tempen på CPU spratt rett opp til 56-69 grader .

Minimerte alle programmer og gikk på do i 2-3 min og tempen var nede på 42-45 grader. Stikker opp på komplett i mårra og kjøper en blå lys vifte 120mm på glass veggen. Så får vi se om det hjelper, kommer uansett til og invistere 1000 spenn på en dyr dobbel CPU vifte sometime :p

Har ikke du en Intel stock-kjøler? Å overklokke med stockkjøler er som å sette turbo på en micra. 

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...