kloningen Skrevet 13. september 2009 Rapporter Del Skrevet 13. september 2009 Yep GTX 260 core 216 Lenke til kommentar
Captn Jack Yarr'ow ! Skrevet 13. september 2009 Rapporter Del Skrevet 13. september 2009 samma skjermkort som jeg kjøpte woho ! Tror jeg hvertfall xD Hviis du fikk med Batman 3D og assasins nubit grafikk creed. Nå har datan stått på i hele dag og lasta ned og har samma temperatur som før overklokking. Altså på hovedkortet er det en pluss og en minus knapp som stiller 1 Hz ved hvert trykk, altså trykker jeg to ganger på + så går jeg 2Hz opp. Eller så kan jeg trykke på "OC GENIE" knappen som stilelr systemet automatisk og overklokker det. Har hatt alle vifter på det svakeste i hele dag og den står altså på: CPU: 48 grader System: 33 grader. Har ikke mye peiling på overklokking, spenning og alt det dere prater om her altså Men har ikke hatt noen problemer enda Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 13. september 2009 Rapporter Del Skrevet 13. september 2009 samma skjermkort som jeg kjøpte woho !Tror jeg hvertfall xD Hviis du fikk med Batman 3D og assasins nubit grafikk creed. Det som følger med i esken har ikke noe å si på kortet. :] Vel en grei hovedregel å forholde seg til når det gjelder overklokking: Har du ikke råd til å erstatte hovedkort/cpu, så la vær. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 13. september 2009 Rapporter Del Skrevet 13. september 2009 Har ikke. Da vet du hva du har å gjøre. Lenke til kommentar
Captn Jack Yarr'ow ! Skrevet 13. september 2009 Rapporter Del Skrevet 13. september 2009 Ja, merka i grunn ikke no forskjell etter overklokking. Er det kanskje når man drar prossessoren hardt man merker det, som spill på maks f.eks.? Men når veit jeg at det kan bli farlig / dyrt, at ting blir varmt? Eller åssen er det Når går i5'en i lufta eller tar fyr? Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 13. september 2009 Rapporter Del Skrevet 13. september 2009 (endret) Sleng opp printscreen av temperaturene dine. Regner med at du bruker stock kjøleren.. Ikke det beste alternativet til overklokking mao. Endret 13. september 2009 av ThomGreen Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 13. september 2009 Rapporter Del Skrevet 13. september 2009 Du har ikke overklokket nok før det røyker. Har min på 4,2Ghz @ 3,2V som fast klokk, rekorden min er 4,55Ghz @ 4V Lenke til kommentar
Captn Jack Yarr'ow ! Skrevet 13. september 2009 Rapporter Del Skrevet 13. september 2009 Ugga Bugga ! Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 13. september 2009 Rapporter Del Skrevet 13. september 2009 47c idle? hmmmmm Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 13. september 2009 Rapporter Del Skrevet 13. september 2009 Alt under 60'C er bra. Jeg har 40'C idle. Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 13. september 2009 Rapporter Del Skrevet 13. september 2009 Nåja.. I disse 45nm tider er ikke "alt under 60c" særlig bra. :] alt under 40 er bra. Si at du har 60c idle.. hva med load da? 70+ ? Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 13. september 2009 Rapporter Del Skrevet 13. september 2009 Alt under 60'C er bra, gjelder alt fra 65nm til 45nm, og da mener jeg 60'C under load. Til nøds kan du ha 70-80 på Linpack/IBT. Slik er mine normer hvertfall. Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 13. september 2009 Rapporter Del Skrevet 13. september 2009 Åja.. Du mente load ja... Neidaså. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 13. september 2009 Rapporter Del Skrevet 13. september 2009 Egentlig skulle du ha kjørt Prime95 eller LinX på den maskinen der etter en slik overklokk så du får se om det påvirker noe særlig. Går tempen for høyt så vil maskinen din "Throttle", funker som turtallsperra på en bil, bensinen kuttes selv om du står med foten flatt på gaspedalen og turtallet synker. Samme sak skjerm med CPUen, den stopper og lar tempen synke før den så går på den igjen. Om den blir varm nok så vil den throttle såpass langt tilbake at systemet henger seg. Lenke til kommentar
Papirkurven Skrevet 13. september 2009 Rapporter Del Skrevet 13. september 2009 Hva faen da.. Nesten hver gang kompressoren på kjøleskapet mitt slår seg på/av så slutter tastature mitt og virke, Og musa da siden den er koblet til tastature. Er borte i 5 sekunder før den slår seg på igjen. Ganske usaklig egentlig. :S Kan det være at kompressoren trekker så mye startstrøm at PC'en "merker" det? Har hørt og at kjøleskaper og slikt kan forstyrre signaler og div. på stereoanlegg og slikt. Noen som vet om det kan og skje på PCer? Lenke til kommentar
Captn Jack Yarr'ow ! Skrevet 13. september 2009 Rapporter Del Skrevet 13. september 2009 Spilte Crysis på maks grafikk litt over en time kanskje og tempen på CPU spratt rett opp til 56-69 grader . Minimerte alle programmer og gikk på do i 2-3 min og tempen var nede på 42-45 grader. Stikker opp på komplett i mårra og kjøper en blå lys vifte 120mm på glass veggen. Så får vi se om det hjelper, kommer uansett til og invistere 1000 spenn på en dyr dobbel CPU vifte sometime Lenke til kommentar
TMWH Skrevet 13. september 2009 Rapporter Del Skrevet 13. september 2009 Å se på CPU temp er vell ikke helt riktig det heller? Trodde det var viktigere å se på hvilken temperatur kjernene ligger på Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 13. september 2009 Rapporter Del Skrevet 13. september 2009 What he said. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 13. september 2009 Rapporter Del Skrevet 13. september 2009 (endret) Spilte Crysis på maks grafikk litt over en time kanskje og tempen på CPU spratt rett opp til 56-69 grader . Minimerte alle programmer og gikk på do i 2-3 min og tempen var nede på 42-45 grader. Stikker opp på komplett i mårra og kjøper en blå lys vifte 120mm på glass veggen. Så får vi se om det hjelper, kommer uansett til og invistere 1000 spenn på en dyr dobbel CPU vifte sometime Har ikke du en Intel stock-kjøler? Å overklokke med stockkjøler er som å sette turbo på en micra. Endret 13. september 2009 av Gavekort Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 13. september 2009 Rapporter Del Skrevet 13. september 2009 Så lenge temperaturene ikke blir for høye, ser jeg ikke problemet med å bruke stock-kjøler. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå