Gå til innhold

Hardwarekaféen


Anbefalte innlegg

Så da er bare å koble til alle og chøra på?

Skulle du også behøve flere vifter enn det finnes tilkoblingsmuligheter på hk,så kan du benytte slike molex til 3-pin adaptere.Disse følger som regel med når man kjøper en vifte slik jeg har erfart,men kan også kjøpes separat i butikkene.

 

Man får også kjøpt diverse strømregulatorer til viftene som gjør at man kan justere viftehastighetene ved bruk av molex-adapter.

Endret av SLIguy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, multiplikatoen er der som en ekstra - ikke for å veie opp prisen. Det er ingenting som veier opp den skyhøye prisen for en EE, ingenting som er ment å gjøre det heller. Det er saker som er ment for sponsede overklokkere og prosefjonelt bruk, ikke små gutter med små lommebøker.

 

I utgangspunktet er det jo samme prosessor, og når BCLK er så overklokkbar som den er nå for tiden så ser jeg ingen grunn til å bruke 5x mer penger på en EE.

Lenke til kommentar

EE er en tradisjon; før kom man jo mye lenger med åpen multiplikator. Nå kommer man overraskende langt med moderate kombinasjoner av hardware. Jeg husker engang når 33% overklokk var heftig, og fikk en stakkars cpu til å holde 70C selv med vannkjøling.

 

Egentlig må man fryktelig langt ned ifra topmodellene for å kunne forsvare prisen; kjappe prosessorer er dyre greier.

 

Virker på et vis som det er mange med små lommebøker som ikke tenker seg godt nok om før de svir av mye på topmoddeller av prosessorer og skjermkort. Jeg vet selv hvor gøy det er å ha heftig, ny maskinvare; men av og til bør man tenke litt fornuftig, bedre å kjøpe en middels maskin og ha råd til enkle og billige oppgraderinger senere enn å sitte der 5 år senere med samme maskinen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...