Captn Jack Yarr'ow ! Skrevet 8. september 2009 Rapporter Del Skrevet 8. september 2009 Vil ha tåll hundre Oppgraderte til 750W PSU. Har ikke mye peiling på forskjellene på prosessorene men: Intel Core™ i5 Quad Processor i5-750 -2,66GHz vs Intel Core™ 2 Quad Q9550 2.83GHz Socket 2, 83 Ghz Den quaden er dyrere en den i5'en ? Lenke til kommentar
KKake Skrevet 8. september 2009 Rapporter Del Skrevet 8. september 2009 Tror i5-en skal yte bedre enn Core2Quad-en. Mer ytelse pr. hertz elns. Lenke til kommentar
Captn Jack Yarr'ow ! Skrevet 8. september 2009 Rapporter Del Skrevet 8. september 2009 Å? For det er tross alt 20 hz forskjell her :/ Lagde en ny tråd for ikke spamme for mye i kafeen vår Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 8. september 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 8. september 2009 12 innlegg flyttet hit fra Den nye Formukaféen Lenke til kommentar
Papirkurven Skrevet 9. september 2009 Rapporter Del Skrevet 9. september 2009 Bruker sokkel 1156 samme feste til cpu-kjøler som S-775 / 1366? Lenke til kommentar
Papirkurven Skrevet 9. september 2009 Rapporter Del Skrevet 9. september 2009 (endret) Tok en skikkelig rensing av kabinettet mitt nå. Fy faen så mye støv det var inni den. Hele kjøleribba på CPUen var heldekket av støv. Rart CPUen ikke vart varm. Lå på en 40-45 grader idle. Så stillte jeg alle viftene på minimum og satan så deilig det vart. Nå hører jeg faktisk harddiskene bedre enn viftene. Alle har stått på maks siden jeg kjøpte den, og har hørt ut som en støvsuger. Irritabelt at jeg ikke har gjort dette før. Får håpe temp. holder seg nede da. Ser at skjermkorte mitt ligger veldig høyt da, 80grader idle.. Tror ikke det alltid har vært sånn. Lurer på en ting og. Ser på CPU-Z at når CPUen min er i bruk klokker den seg opp til der den skal være (3GHz) Og da ligger volten på 1,293 eller noe, og da den er i idle går den ned til 2GHz og volten øker til 1,360 Skal den ikke minke den og da? edit: Skrev feil volt. Endret 9. september 2009 av Svartasmeden Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 9. september 2009 Rapporter Del Skrevet 9. september 2009 Hele kjøleribba på CPUen var heldekket av støv. Rart CPUen ikke vart varm. Lå på en 40-45 grader idle. Min ligger på 45C idle etter at jeg har renset og støvsugd inne i pc'en. Ikke noe problem akkurat. Lenke til kommentar
Papirkurven Skrevet 9. september 2009 Rapporter Del Skrevet 9. september 2009 Mulig jeg skrev litt rart der. Det jeg mente var at CPUen lå på 40-45 grader da alt støve var inni kabinettet. Og nå ser jeg at CPUen ligger på 30-35 grader, selv om jeg og skrudde ned alle viftene (inkl cpu vifta) på minimum. Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 9. september 2009 Rapporter Del Skrevet 9. september 2009 Noen av dere som har noen synspunkt på dette? Lenke til kommentar
Scarn Skrevet 9. september 2009 Rapporter Del Skrevet 9. september 2009 (endret) Damn! Ser ut til at hardisken snurrar sine siste timar. Den har vore treig i dag noko som har vore uvanlig. Den har og stoppa plutselig opp og brukt ekstremt lang tid på og f.eks åpne ein .avi film. No skulle eg til å reparere windows, men når eg skulle starte pcen på nytt begynte hardisken å lage nokre skikkelige klikkelydar, og den helder på fortsatt. Plutselig kan den bråke som om den skulle starte alle hd-filmane mine, alle spel og programmer samtidig. Akkurat no kan kjem eg meg inn i bios, men ting tar ekstremt lang tid, så får sjå kor langt den kjem utan at eg går inn i bios. Er forøvrig Samsung Spinpoint 1TB eg har. Er ekstremt surt visst eg ikkje får overført det eg har innpå den til ein ny hardisk/ ein av backup diskane. Eg må uansett feste den betre, då den ligger litt laust i kabinettet som eg forøvrig har laga.. Mange kabinett har nokre smarte løysningar der det tar 2 sek å legge i hardisken til ein 5,25" (?) brønn. Når eg tenker meg om trur eg at eg har sett ein slik løysning på Dealextreme. Men, no som hardisken mest sannsynlig snart tar kvelden hadde det vore kult med ein ny ssd disk, då dette er ein htpc, og eg blir meir og meir opptatt av støy. Korleis er denne? Blir vel kanskje overkill med ssd i samarbeid med ein enkel tokjerner, AMD 7750? Endret 9. september 2009 av Scarn Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 9. september 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 9. september 2009 Bruker sokkel 1156 samme feste til cpu-kjøler som S-775 / 1366? Nei, desverre. Lenke til kommentar
TMWH Skrevet 9. september 2009 Rapporter Del Skrevet 9. september 2009 (endret) Bruker sokkel 1156 samme feste til cpu-kjøler som S-775 / 1366? Nei, desverre. EVGA sitt p55 hk har vell muligheten for en av de? Syntes jeg så noen ekstra hull til dette? Endret 9. september 2009 av TMWH Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 9. september 2009 Rapporter Del Skrevet 9. september 2009 Ja, er noen få hk som har feste for 1156 og 775:) Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 9. september 2009 Rapporter Del Skrevet 9. september 2009 Er det mulig å få mic porten til å fungere som en vanlig lyd utgang, ved hjelp av programvare eller lignende? Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 9. september 2009 Rapporter Del Skrevet 9. september 2009 Yey! Kjøpt ny disk 1TB. Lenke til kommentar
multisync Skrevet 9. september 2009 Rapporter Del Skrevet 9. september 2009 Jeg også, kommer bare ikk opp i min datamaskin ennå, og jeg har vært for lat til å restarte og gå i bios for å sjekke at den kommer opp der Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 9. september 2009 Rapporter Del Skrevet 9. september 2009 350 for 1TB. En grei deal Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 9. september 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 9. september 2009 Hvor? hva? hæ? Lenke til kommentar
multisync Skrevet 9. september 2009 Rapporter Del Skrevet 9. september 2009 (endret) Det var min reaksjon, så skjekket ukens tilbudstråd osv. uten hell Edit: ahh... det er ikke dumt Endret 9. september 2009 av multisync Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå