Gå til innhold

Hardwarekaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tok en skikkelig rensing av kabinettet mitt nå.

Fy faen så mye støv det var inni den. :lol:

 

Hele kjøleribba på CPUen var heldekket av støv. Rart CPUen ikke vart varm. Lå på en 40-45 grader idle.

Så stillte jeg alle viftene på minimum og satan så deilig det vart. Nå hører jeg faktisk harddiskene bedre enn viftene.

Alle har stått på maks siden jeg kjøpte den, og har hørt ut som en støvsuger. :p Irritabelt at jeg ikke har gjort dette før.

 

Får håpe temp. holder seg nede da. Ser at skjermkorte mitt ligger veldig høyt da, 80grader idle.. Tror ikke det alltid har vært sånn.

 

Lurer på en ting og. Ser på CPU-Z at når CPUen min er i bruk klokker den seg opp til der den skal være (3GHz) Og da ligger volten på 1,293 eller noe, og da den er i idle går den ned til 2GHz og volten øker til 1,360 :hmm: Skal den ikke minke den og da?

 

edit: Skrev feil volt.

Endret av Svartasmeden
Lenke til kommentar

Damn! Ser ut til at hardisken snurrar sine siste timar. Den har vore treig i dag noko som har vore uvanlig. Den har og stoppa plutselig opp og brukt ekstremt lang tid på og f.eks åpne ein .avi film. No skulle eg til å reparere windows, men når eg skulle starte pcen på nytt begynte hardisken å lage nokre skikkelige klikkelydar, og den helder på fortsatt. Plutselig kan den bråke som om den skulle starte alle hd-filmane mine, alle spel og programmer samtidig. Akkurat no kan kjem eg meg inn i bios, men ting tar ekstremt lang tid, så får sjå kor langt den kjem utan at eg går inn i bios. Er forøvrig Samsung Spinpoint 1TB eg har. Er ekstremt surt visst eg ikkje får overført det eg har innpå den til ein ny hardisk/ ein av backup diskane.

 

Eg må uansett feste den betre, då den ligger litt laust i kabinettet som eg forøvrig har laga.. Mange kabinett har nokre smarte løysningar der det tar 2 sek å legge i hardisken til ein 5,25" (?) brønn. Når eg tenker meg om trur eg at eg har sett ein slik løysning på Dealextreme.

 

Men, no som hardisken mest sannsynlig snart tar kvelden hadde det vore kult med ein ny ssd disk, då dette er ein htpc, og eg blir meir og meir opptatt av støy. Korleis er denne?

 

Blir vel kanskje overkill med ssd i samarbeid med ein enkel tokjerner, AMD 7750?

Endret av Scarn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...